Ik heb een 20"-Dell-monitor die ik het liefst geroteerd in portrait-mode gebruik. Ik heb een Nvidia TI4800SE en daarmee werkt het allemaal prachtig. Mooi beeld, lekker veel nuttige ruimte. Alleen heb ik wel de nodige "tearing" in die stand. Als je bijv een webpagina naar beneden scrollt, zie je een deel van het beeld golven. Het lijkt erop dat de de grafische kaart of anders de drivers het net niet helemaal te trekken. (Ik zie dit probleem zowel bij de 66.81 en de 66.93 drivers). Voordat ik het advies krijg om vsync aan te zetten om het tearing-effect te verminderen, dit werkt alleen in 3D-mode bij DirectX en OpenGL. In Windows zelf heeft vsync geen effect.
Nu zou ik eventueel een nieuwere grafische kaart kunnen kopen, maar dan moet ik er wel wat mee opschieten. Ik speel geen spellen, dus dat ik met een 6800GT veel sneller Doom 3 kan spelen zegt me niet zo veel. Het gaat me puur om de 2D-snelheid in portrait-mode met een geroteerd beeld. Wie gebruikt ook een resolutie van 1200x1600 (of meer) in portrait mode en heeft geen enkel probleem met tearing of andeszins?
Nu zou ik eventueel een nieuwere grafische kaart kunnen kopen, maar dan moet ik er wel wat mee opschieten. Ik speel geen spellen, dus dat ik met een 6800GT veel sneller Doom 3 kan spelen zegt me niet zo veel. Het gaat me puur om de 2D-snelheid in portrait-mode met een geroteerd beeld. Wie gebruikt ook een resolutie van 1200x1600 (of meer) in portrait mode en heeft geen enkel probleem met tearing of andeszins?