[XP] Speedtouch USB niet herkend na restart

Pagina: 1
Acties:

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Gisteren heb ik een nieuw upgrade setje gehaald :

MSI K8N Neo2 Platinum
Athlon64 3200+
1Gb Corsair Twinx c2

Nou alles geinstalleerd en lijkt prima te werken, totdat ik dus de computer restart.
De usb Speedtouch 330 wordt dan niet herkend. Na het scherm van Windows met dat tijdbalkje blijft het ook een seconde of 8 zwart, ondertussen zie ik dat ie de modem probeert te initialiseren. Dat lukt dus niet en de 2 ledjes vallen uit. Daarna komt ie gewoon in Windows maar hij ziet de modem dus niet. Als ik de modem kabel eruit trek en weer inplug dan ziet hij hem wel.

Ik heb het volgende geprobeerd:
Driver update voor de Speedtouch 330 - Rel 3.0.1
Nvidia mobo driver ver 5.10
Modem op andere usb poorten
Instellingen in het bios
Alle updates gedaan voor Windows XP

Er zijn een aantal topics over de speedtouch dingen maar nergens staat een oplossing die ik niet geprobeerd heb. Het gekke is dat hij het prima deed om mijn oude Asus A7N8X bordje. Ook aangesloten op de laptop doet hij het prima, ook na restart off/on etc.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:53
je vermeld het gebruik van de update release van de SpeedTouch drivers,
is het niet zo dat je eerst de cd moet gebruiken alvorens de te updaten?

control alt oeps deleted

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan, eerst de drivers van de cd. Daarna de update die ervoor is.

Verwijderd

Ik heb ook de speedtouch 330 usb modem en ik heb daar ook wel eens problemen mee dat als ik de pc opstart de bios erg lang naar hardware blijft zoeken. Als i dan wel doorstart en ik zit in XP dan doet de modem het niet. Hij blijft rood knipperen.

Ik heb ook de nieuwste driver ero zitten maar dat hielp niet. Ik ben er wel uit, als de pc opstart en de bios blijft hangen dan trek ik de usb van de modem eruit en laat de pc opstarten en doe dan de usb er weer in dan doet hij het wel. Dit werk altijd bij mij en misschien ook bij jou.

Het probleem zit hem in de bios en niet in de XP software. Denk ik 8)7

HP pavilon T190 nl
AMD athlon XP 2800
1 Gig 330 Mhz Ram

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 10:15 ]

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Ik zoek dus een iets subtieler manier om het werkend te krijgen. Anders moet ik elke keer de kabel eruit/erin doen. Want dan doet ie het wel dus.

Ben er inmiddels achter dat de modem het via een usb hub wel doet. Ook na off/on van de pc.
Waarom doet ie het dan niet direct op de mobo zelf. Niet genoeg power ??

[ Voor 37% gewijzigd door FlyEragon op 15-02-2005 11:49 ]

Verwijderd

Erkandude schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:26:
Ik zoek dus een iets subtieler manier om het werkend te krijgen. Anders moet ik elke keer de kabel eruit/erin doen. Want dan doet ie het wel dus.

Ben er inmiddels achter dat de modem het via een usb hub wel doet. Ook na off/on van de pc.
Waarom doet ie het dan niet direct op de mobo zelf. Niet genoeg power ??
Ik heb iets vergelijkbaars ondervonden bij de pc van mijn vriendin. Die heeft ook ADSL via zo een Speedtouch USB ding.

Op zich werkte dat op haar vorige moederbord altijd perfect, en nu ook, alleen na het plaatsen van een ander moederbord duurt het veel langer voor XP om te starten. Na enig testen en vergelijken met het oude moederbord is me opgevallen dat op het oude moederbord die USB modem reeds aanschakelt bij het aanzetten van de PC. De USB poorten komen dus direct onder spanning te staan, en dat blijven ze ook zodat de modem elke keer al gesynced was tegen dat XP goed en wel begon te booten.

Nu als dit nieuwe moederbord aangezet wordt, dan krijgt de modem spanning, maar vanaf het systeem door de biep is en het BIOS overzicht geeft en gaat booten van de harddisk, dan valt de spanning even terug weg van de poorten en wordt de modem terug opnieuw aangeschakelt als het ware. Hierdoor duurt het een stuk langer voor XP opgestart raakt aangezien die Speedtouch driver langer moet wachten tot de modem weer geinitialiseerd is.

Ergerlijk, maar in dit geval verklaart een moederbord verandering de langere boot tijd.

In jouw geval resulteert het blijkbaar in een niet herkend worden van de modem...

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:53
er zijn nieuwe drivers voor de alcatel speedtouch 330

http://www.speedtouch.com/support.htm

http://www.station-drivers.com/page/alcatel.htm

wellicht kan dit helpen, succes

control alt oeps deleted

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
SpeedTouch™ 330
Driver Upgrade for Win
4.1 MB Rel 3.0.1

Die heb ik al gedaan ;)

edit: op de onderste sites staan beta drivers, die nog ff proberen, thnx

[ Voor 31% gewijzigd door FlyEragon op 15-02-2005 23:55 ]

Verwijderd

Ik weet niet of je adsl van kpn hebt,maar je kan hier even kijken:
www.kpnadsl.nl/support

even de nieuwe driver downloaden en het 10 stappenplan exact opvolgen. zal het dan wel weer netjes moeten doen.

zoniet kan je je aandacht richten op de usb drivers van je systeem.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 12:45 . Reden: startpost niet goed gelezen. ]

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Topicstarter
Stukje uit de FAQ van kpn:

De controlelampjes op mijn USB-modem gaan uit en ik moet de PC herstarten om opnieuw verbinding te kunnen maken.

Dit is een bekend probleem. De ADSL USB-modem voldoet aan de USB-standaard. In de praktijk blijkt echter dat sommige PC's niet volledig USB-compatibel zijn. Dit kan tot gevolg hebben dat de ADSL USB-modem bij deze PC's niet goed functioneert.

Zij schuiven het weer op de pc af. Terwijl ik bijna overal heb gelezen dat de Alcatel usb modems niet geheel volgens usb specs zijn. De driver is hetzelfde als die van de alcatel site, versie 3.01

Verwijderd

Dat stukje over die usb ondersteuning was van toepassing op de oude VIA kt133 bordjes. dat gaf nogal eens problemen.
Over dat dit modem zich niet aan de USB norm houd wist ik nog niet. :+
ethernet modems blijven toch beter vind ik.

Dit modem trekt best veel stroom, mischien een andere usb poort proberen / onnodige usb apparaten lostrekken...

overgens, die volgorde van de herinstallatie is erg belangrijk. probeer dat gewoon nog eens

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 14:08 ]

Pagina: 1