Toon posts:

[2000] Via RDP terugkomen in een gelockte sessie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval: Ik heb op een server een programma draaien en dat programma kan niet als een service draaien. Nu wordt dat programma dus afgesloten indien ik mezelf uitlog van die machine en dat wil ik niet. Ik moet die machine dus locken en mezelf niet afmelden.

Met RDP loop ik nu tegen een probleem aan, ik moet regelmatig via RDP dingen op die server doen en als ik die server dan overpak, hem vervolgens lock en dan na 24 uur weer terug wil via RDP in die gelockte sessie, dan gaat dit niet, dan moet ik me echt opnieuw aanmelden. Ik heb dit niet als ik binnen een uur terug wil in een gelockte sessie. Het lijkt er dus op dat er dus een tijdslimiets verbonden is aan het "via RDP terugkeren in een gelockte sessie"

Is dit ergens in te stellen?

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07

RKD

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:14:
Het volgende is het geval: Ik heb op een server een programma draaien en dat programma kan niet als een service draaien. Nu wordt dat programma dus afgesloten indien ik mezelf uitlog van die machine en dat wil ik niet. Ik moet die machine dus locken en mezelf niet afmelden.

Met RDP loop ik nu tegen een probleem aan, ik moet regelmatig via RDP dingen op die server doen en als ik die server dan overpak, hem vervolgens lock en dan na 24 uur weer terug wil via RDP in die gelockte sessie, dan gaat dit niet, dan moet ik me echt opnieuw aanmelden. Ik heb dit niet als ik binnen een uur terug wil in een gelockte sessie. Het lijkt er dus op dat er dus een tijdslimiets verbonden is aan het "via RDP terugkeren in een gelockte sessie"

Is dit ergens in te stellen?
Ik weet niet waar dat in te stellen is, wat je wel kan doen is proberen de sessie te bereiken via de terminal services manager in je administrative tools. Daarmee kan je bestaande sessies overnemen en uitloggen.

Oftwel je logt in via rdp en dan op je terminal services manager en dan kan je die sessie bereiken.

[ Voor 6% gewijzigd door RKD op 15-02-2005 09:19 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Start - Programs - Administrative Tools - Terminal Services Configuration - Connections
Dan rechtermuisknop op RDP-Tcp - Properties - Sessions
Daar zou je het in kunnen stellen, dus wellicht staat daar wat aangevinkt

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Kom je wel vanaf hetzelfde ip terug in de sessie? En gebruik je wel dezelfde login naam? Heb je al eens gekeken of je het programma niet gewoon kunt starten via een scheduled task?

Ik maak even [2000] van [2000 Server].

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

leon1e schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:40:
Kom je wel vanaf hetzelfde ip terug in de sessie? En gebruik je wel dezelfde login naam? Heb je al eens gekeken of je het programma niet gewoon kunt starten via een scheduled task?

Ik maak even [2000] van [2000 Server].
Moet ie ook gelijk policies nakijken want deze overrulen de default rdp/tcp permissions :) als er policies applied zijn iig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:23:
Start - Programs - Administrative Tools - Terminal Services Configuration - Connections
Dan rechtermuisknop op RDP-Tcp - Properties - Sessions
Daar zou je het in kunnen stellen, dus wellicht staat daar wat aangevinkt
Dit was het, hier kun je instellen wat hoe lang een disconnected sessie open blijft staan, default stond / staat dit op 5 minuten. :)
Pagina: 1