Toon posts:

Linksys WRT54G router krijgt maar niks toegewezen van @home

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt krijgt mijn Linksys WRT54G router maar geen ip toegewezen van @home. Nou is het irritante dat ik deze router als vervanging van mn oude router wil gebruiken (een e-tech), via deze oude router heb ik op dit moment dan ook nog verbinding.

Ik dacht heel simpel klaar te zijn door de config. over te nemen en de routers om te wisselen... was dat maar waar!

Ik heb de linksys netjes ingesteld gelijk aan de e-tech, dus hostname van @home ingevuld plus het domein naam, alles is gewoon gelijk als in die e-tech router. En toch krijgt die linksys router maar geen communicatie opgang met de Motorola SB5100E modem...

Dus nu vraag ik me af of iemand bekend is met deze configuratie en/of met problemen daarbij, want ik sta op het punt om dat blauwe ding van linksys met een hamer te bewerken ;)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Ik heb hier een soortgelijke situatie.

Een zwarte Surfboard 5100E, met een Linksys WRT54G v2.
Werkt zonder problemen hier, welke firmware gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Domino schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:04:
Ik heb hier een soortgelijke situatie.

Een zwarte Surfboard 5100E, met een Linksys WRT54G v2.
Werkt zonder problemen hier, welke firmware gebruik je?
De nieuwste, heb nadat het niet werkte de firmware geupdate naar:
Firmware Date : 1/3/2005
Firmware File Size : Varies
Firmware Version : 3.03.6

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:57
MAC adres clonen?

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 15-02-2005 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee (deze suggestie kom je ook altijd tegen in @home troubles topics ;)). Dat hoeft niet met @home.

Het vreemde is het lichtje van de poort gaat wel branden, alles staat precies zo ingesteld als in die e-tech router... en toch doet die het niet. Via de e-tech router, en wanneer ik mn pc direct op de modem aansluit doet hij het. Maar niet via die linksys WRT54G. En ik heb geen idee hoe dat kan, het apperaatje lijkt me wel goed te werken, maar als ik morgen nog niks ben opgeschoten breng ik hem wel terug :(

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:41
Kabelmodem al ge-reset?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, ik zal het eens proberen :)

edit1:
Uhm waar is het schaam smilietje? Volgens mij werkt het nu... ik zal nog even alles nalopen (of ik werkelijk volgens die linksys verbonden ben nu :P, dit is te simpel ik kan het nog niet geloven)

edit2:
Goh is het toch echt werkelijk waar. Nou hartelijk bedankt :D Maar waarom moest die gerest worden? Ik had al vanuit de router zelf vrijgegeven enzo gedaan, wat voor extra's doet het resetten van de modem? Want die hoefde ik niet te reseten als ik wisselde van die oude e-tech router naar direct-pc.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 15:13 ]

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
hang de linksys eens aan een LAN poort van de e-tech die dan weer aan het modem hangt... krijgt de Linksys dan een intern IP toegewezen ???

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:06:
[...]
edit2:
Goh is het toch echt werkelijk waar. Nou hartelijk bedankt :D Maar waarom moest die gerest worden? Ik had al vanuit de router zelf vrijgegeven enzo gedaan, wat voor extra's doet het resetten van de modem? Want die hoefde ik niet te reseten als ik wisselde van die oude e-tech router naar direct-pc.
Als je hier kijkt: http://192.168.100.1/address.html
Zie je dat het kabelmodem de MAC adressen onthoudt van de apparaten die ermee verbonden zijn/geweest (die met Known CPE MAC Address Status: Learned). Volgens mij is het zo dat hier een max. aan zit en als je reset leegt hij die cache. Is maar een vermoeden, kan ook met auto-negotiation te maken hebben :P

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan, weer wat geleerd :)

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:09
Zo, een schopje omhoog omdat ik met precies hetzelfde probleem zit maar bij mij niks werkt.

Ik heb ook een verhaal vooraf.

Sinds dat ik een sb5100e heb (zwarte motorola van @home), krijg ik niet altijd het IP toegewezen wanneer ik mijn pc aanzet. PC zit rechtsreeks aan het modem. Ik krijg dan een 169 adres en wanneer ik het modem uittrek en na een aantal seconden weer aanzet krijg ik het IP wel toegewezen.

Maar dat is nu het probleem niet, alleen misschien herkent iemand dit ivm het probleem wat ik nu heb.

Goed daar gaan we.

Vandaag heb ik een Linksys WRT54G aangeschaft. De installatie heb ik volgens het boekje doorlopen dus pctjes op automatisch ip ontvangen zetten, hostnames eventjes pc1 pc2 etc. genoemd. Kabeltjes aangesloten, kabel modem aan, router aan, pctjes aan.

Hop naar de config. DHCP automatische config aangezet zoals beschreven staat. hostname van @home opgegeven, mac address clonen (ja het is de goede) aangezet en alles op internet connectie na werkt. De pc's kunnen elkaar pingen maar een internet connectie komt er niet. Hoe vaak en hoe lang ik ook alles rest.

Als ik in de setup kijk van de Linksys staat er op de status pagina onder internet dus ook 0.0.0.0 bij ip address, subnet mask en default gateway.

Alle instellingen kloppen... wat is er toch aan de hand :'(

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n router van linksys
Hier bij mij werkt alles prima.
Je moet gewoon een keer zorgen dat je de ganse install doorloopt
eerst internetkabel in pc (reset eerst uwe internetmodem ma is). Laat em het ip opneme. Gebeurt dan gaje em steke in router en vanaf daar na pc. Nu gaje best internetmodem nogis resette. En dan zou alle smoete werke.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:09
Dat heb ik dus al geprobeerd. Firmware upgrade heeft geen nut want de nieuwe versie heeft alleen bijgewerkte help files.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1