Problemen met Enermax voeding icm MSI K8N NEO2

Pagina: 1
Acties:

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Sinds kort heb ik mijn systeem geupgrade van een Barton 2500 op een A7N8X-deluxe naar een Winchester 64 op een K8N Neo2.
De overige onderdelen in mijn kast zijn gelijk gebleven.
Sinds de ombouw lijkt mijn voeding (Enermax EG465P-VE FC) op een stofzuiger. Deze voorheen geruisloze voeding, maakt nu een klere herrie doordat de 90 mm fan maximaal draait (zelfs vanaf een koude start).
Ik heb nog geprobeerd of ik met speedfan het toerental kan verlagen, maar zonder resultaat.
Heeft iemand nog suggesties?
Ik wil eigenlijk voorkomen om de voeding open te maken en de fan's de vervangen.

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:23
hallo ,

ik denk wel te weten wat er aan de hand is , heb namelijk soortgelijke ervaringen met enermax ,
omdat het msi bord voornamelijk aan de 12 Volt hangt en de asus bord Voornamelijk aan de 5Volt en de voeding zijn koeltoerental op de warmte ontwikkeling van of de 5 V of de 12 V baseert heb je dus of geluk of pech net hoe je het bekijkt , bij jou is het dus nu zo dat naar jou gevoel hij te snel draait , mocht je nog garantie hebben (2 jaar) kun je met de verkoper contact opnemen of met enermax zelf ,
ik zelf heb dus net het omgekeerde op dit moment , dus van de 5 volt naar 12 volt en de warmte sensor zit bij mij op de 5 volt met als gevolg dat het bij mij in de kast veel te heet wordt en ik dus een fan heb moeten bijplaatsen , je kunt niet alles hebben ... maar ik vind wel dat enermax hier een steekje heeft laten vallen .

succes ermee

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west