Misschien niet echt de plek voor een raadsel, maar ik vermoed dat het niveau hier qua kennis omtrend dit onderwerp het beste is ^^
Mijn vader lief heeft voor mij op z'n werk (TUDelft) uit de stoffen doos een leuk boekje gevonden over natuurkunde. Beetje natuurkunde voor dummies zeg maar.klik Daar stond dit raadsel in:
//edit. vraag veranderd. en toelichtinkje erbij.
Er stond eerst dar de auto een verbrandingsmotor had. Lijkt me qua princiepe niet echt iets uit te maken, maar wel zo netjes om even te vermelden.
Mijn vader lief heeft voor mij op z'n werk (TUDelft) uit de stoffen doos een leuk boekje gevonden over natuurkunde. Beetje natuurkunde voor dummies zeg maar.klik Daar stond dit raadsel in:
//edit. vraag veranderd. en toelichtinkje erbij.
Er stond eerst dar de auto een verbrandingsmotor had. Lijkt me qua princiepe niet echt iets uit te maken, maar wel zo netjes om even te vermelden.
Het gaat wel degelijk om versnelling:Men neme een electrische auto en een motor.
De auto krijgt stroom door een draad.
Op de motor zitten erg goede batterijen.
Nu laat je ze beide bijna zo snel gaan als het licht.
Welke van de 2 objecten zal toenemen in massa?
A. De motor
B. De auto
C. Beide
D. Géén één
Nu moet ik er wel bij zeggen dat misschien iets te snel antwoord gaf, en het antwoord opzich is misschien niet zo opzienbarend, maar desalniettemin vind ik het wel een hoge 'verhip' factor hebben.They are driven to speeds approaching the speed of light
[ Voor 50% gewijzigd door Pkunk op 15-02-2005 12:11 ]
Hallo met Tim