Toon posts:

Slackware en PowerDNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij willen op een slackware 8 server graag PowerDNS gaan installeren echter op de PowerDNS website wordt slackware niet genoemd.

Daar we vooraf zeker willen weten of dit wel kan ben ik op zoek naar informatie of dit dus werkt.
Heeft iemand dit al eens geprobeert of ervaring ermee, we willen voorkomen dat als we eenmaal bezig zijn dat blijkt dat deze combinatie toch niet gaat werken.
Helaas staat op de powerDNS niets vermeld van deze combinatie en met google vind ik ook bar weinig tot niets bruikbaars.

De keuze is bewust op powerdns gevallen omdat hier standaard een makkelijke webinterface bij wordt geleverd, dit is heel makkelijk voor gebruikers die geen toegang tot de machine zelf hebben om zo zijn DNS te beheren. (geen zin en tijd om zelf een interface te gaan maken, vandaar deze keuze)

Mocht dit niet werken kent iemand dan een combinatie (DNS met webinterface) die wel werkt met slackware 8?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waarom zou dat niet kunnen? Op slack 8 kan je ongetwijfeld prima powerdns compilen. Maar waarom draai je nog slack 8? Dat wordt totaal niet meer gemaintained.

Ik vind die webinterface overigens een ramp (als je doelt op poweradmin that is)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:49

Ankh

|true

Hans schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:36:
Waarom zou dat niet kunnen? Op slack 8 kan je ongetwijfeld prima powerdns compilen. Maar waarom draai je nog slack 8? Dat wordt totaal niet meer gemaintained.

Ik vind die webinterface overigens een ramp (als je doelt op poweradmin that is)
je moet ff doorhebben hoe het werkt, maar voor de rest werkt het prima :D
vooral dus als mysql backend draait.

en slackware is gewoon linux dus je moet zelf compilen. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:06
Als je compiler gcc 3.2 of hoger is gaat dat gewoon lukken, heb dat ding zelf naar OpenBSD geport destijds, had ik ook gcc 3.3 nodig.