[MCE 2005/XP] Kopieren bestanden reboot: knipperende cursor*

Pagina: 1
Acties:

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zit met een probleem. Ik heb vandaag de volgende onderdelen gekocht:
  • MSI Mega PC 180 Deluxe (nForce 2 - AMD)
  • AMD Sempron 2600+
  • WD 2000JB 200 GB IDE
  • Hauppauge WinTV Amity2-MCE
  • Asus DVD 16x48x
Nu wil ik hierop Windows MCE installeren, maar hij geeft het eerste blauwe scherm aan waar je eventueel kan kiezen om RAID-drivers te installeren (heb ik niet gedaan uiteraard) en daarna kan ik de partitie kiezen waarop ik Windows wil installeren, alles lijkt goed te gaan. Hij kopieert ook de bestanden, maar zodra hij dan opnieuwe opstart krijg ik de POST te zien en verder alleen een blinkende cursor linksbovenin (1e keer, en daarna soms wel soms niet).

Wat kan dit probleem veroorzaakt hebben? Ik heb het ook al met Windows XP Professional geprobeerd maar die heeft hetzelfde euvel.

edit:
Zou het misschien helpen om Windows MCE eerst via een andere PC te installeren en dan de harde schijf weer over te zetten en dan alle drivers installeren?

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 15-02-2005 00:10 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de hdd en geheugen al eens goed getest? soms wil dit zoiets nog wel eens veroorzaken. Zie je alles in de bios wel helemaal goed?

Zie je helemaal niks meer? Misschien zou je met een bootflop eens kunnen kijken wat er in boot.ini staat, en of de bootbestanden ntldr en ntdetect.com ook op de schijf staan.

Wat heb je verder met de bekende zoekmachines al kunnen vinden over dit probleem? Stonden er bruikbare tips in of was er niks vergelijkbaars bij? Hier op GoT doen we namelijk voordat we een topic openen altijd wat speurwerk naar verwante situaties en oplossingen. Wat heb je bijvoorbeeld al geprobeerd om dit anders te laten verlopen?

Ook pas ik de topictitel een beetje aan:
[MCE] Windows XP wil niet installeren > [MCE 2005/XP] Kopieren bestanden reboot: knipperende cursor*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters