[SPSS 12.0.1]Probleem met decimal separator

Pagina: 1
Acties:

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem in SPSS 12.0.1:
als ik een gewone numeric variable wil invullen, worden de waarden alleen geaccepteerd met een komma erin. Maar de systeeminstelling is een punt.

OS is WinXP met alle recente updates (tot gisteren zeg maar). Het wijzigen van de input locale setting tussen komma en punt verandert er niets aan. De systeeminstelling lijkt uberhaupt geen invloed te hebben. (wel verandert de punt op het keypad deel van het toetsenbord mee met de setting, zoals je verwacht.)

Ik heb binnen SPSS alleen aparte instellingen voor currencies kunnen vinden. Die staan overigens ook op 'dot' als separator. Desondanks, wat ik ook probeer, als ik data invoer met een punt voor de decimalen wordt het veld niet ingevuld.

Zelfde versie van het programma (zelfde installatie-cd) onder Win2000 SP4 gaf geen problemen. (sinds kort draait het op een nieuwe laptop, vandaar...)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Kan dit probleem onstaan als je zonder admin-rechten werkt, wanneer je tussen input locales wisselt?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellicht, maar ik denk dat je met de SPSS vraag hier wellicht verkeerd bent aangezien het een vrij dedicated pakket is en er wellicht niet heel erg veel gebruikers zijn hier bij GoT. Kan je wellicht niet zoeken bij Google naar 'SPSS Forum Support'

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Goed idee. Ik had wel gegoogled naar dit specifieke probleem, maar niks gevonden. Altijd lastig om goede trefwoorden te vinden... Was nog helemaal niet op het idee gekomen naar een SPSS forum te zoeken! Bedankt.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Topicstarter
Helaas nog altijd niks gevonden. Ik waag 1 keer een kick...