Problemen Trust Cardreader

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb een trust 8 in 1 Cardreader (Multi Connect Bay) gekocht en aangesloten. Echter doen alleen de USB-front en Firewire het, en het geluid. De cardreader zelf doet het niet.
Als ik dat USB-stekkertje daarvan in een USB poort stop staat er onbekend apparaat. Als ik hem in een andere zet staat er USB apparaat voor Massaopslag (met een gele ? erbij) met de foutmelding Apparaat start niet - Code 10.

Ik dacht aanvankelijk dat het een driverprobleem was, maar op de website van Trust staat er dat wanneer je Windows XP Pro hebt (zoals ik), je geen drivers nodig hebt.
Op mailtjes die ik stuur dan Trust Support krijg ik maar geen antwoord :(
Hoe dan ook de cardreader doet het dus nogsteeds niet. Iemand suggesties of ervaringen hiermee? Of ben ik de enige die de Trust Multi Connect Bay niet aan de praat krijg?

Verwijderd

Grappig....
Precies hetzelfde hier :(
Nu ben ik bepaald geen n00b, maar ik kreeg het inderdaad ook niet fatsoenlijk aan de praat. ALS hij hem dan al herkende (keurig 4 extra drive's erbij voor massaopslag), dan reageerde deze ook erg slecht. Het inserten van een CF... nouja... daar kunnen we kort over zijn: geen reactie.
Maar over het algemeen herkende hij de hardware dat weer eens niet als je de USB-stekker er opnieuw indeed.
Als je trouwens de contructie bekijkt... al die losse kleine draadjes... er zal maar iets loszitten of interferentie optreden.

De reden waarom USB+FireWire het wel doet is wellicht omdat puur een pass-through (doorloop/doorlus) is. Er zit geen extra logica tussen de USB-stekker en de uiteindelijke output stekker in de bay zelf.

Dus... wie weet er meer :)

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Het probleem met de Trust Cardreader is eindelijk opgelost.
De oorzaak ligt puur hardwarematig, dus het ligt niet aan windows of aan drivers. Het ligt aan de kabelset die meegelevert is bij de cardreader. Het gaat zowel om de interne kabel, als de externe kabel.
Je kan een nieuwe kabelset van Trust krijgen als je mail naar de Trust Service Centre een e-mail stuurt.
Dit kan via de website van Trust. Succes ermee.

Ik heb de nieuwe kabelset inmiddels ontvangen en de Cardreader werkt perfect en is nu 10 keer sneller dan de cardreader van Medion. Dus verder is het wel een prima apparaat. Maar ik denk dat ik voortaan 2 keer nadenk voor ik iets van Trust koop.