Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 18:48
Ik heb een gsm modem van school, waarvoor ik een programmatje moet schrijven zodat ik sms berichtjes kan ontvangen en zenden. Het ding heeft geen manual en er is bijna niks over te vinden. (Bausch datacom I-line GSMDM-2)

Nu werken al die dingen blijkbaar redelijk identiek en ik ben aan de slag met een manual van een wavecom modem. Het programmeren is gewoon wat AT commando's naar mijn COM poort sturen via VB (eerst via hyper terminal om te testen)

Maar nu wil sms-berichten zenden niet lukken. Ik weet echt niet waar ik hiervoor hulp moet gaan zoeken, heeft iemand hier ervaring mee ? Ik krijg steeds de error "+CME ERROR: 23" terug.

Het ding is niet kapot, want berichten ontvangen werkt wel.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien dat je iets aan http://www.microsoft.com/whdc/default.mspx hebt. Deze heb ik gevonden in de nieuwsgroepen; hier de link naar het betreffende artikel.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 18:48
Dat is niet echt iets wat ik nodig heb, ik moet geen driver maken, gewoon een programmatje wat ermee kan werken. Het mogen zelf hyper terminal commando's zijn om mee te beginnen...