Toon posts:

[MCE 2005] TVHome probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een mediacenter, als volgt:

Als ik zap gaat alles perfect. De IR-blaster geeft het signaal door (3 cijfers) aan de tuner deze zapt van 1,2,3,4 enz tot 11 zonder problemen. Dan gaat het mis. Als ik dan 12 doe, of ik doe gewoon kanaal omhoog, zie je dat de ontvanger hem ontvangt (op de infobalk van de tuner zelf op het scherm) maar zapt hij hem niet door. Als ik dan 'gewoon' 101 of 102 intoets op de mce-afstandsbediening gaat hij wel verder. Als ik dan kanaal omlaag doe (90) gebeurt er weer niets.

Ik snap er niets van. Alles gaat perfect, ook analoog signaal. Drivers zijn goed, de juiste codec is geinstalleerd. Nu heb ik thuis ff een ontvanger neergezet en mce geinstalleerd, en precies hetzelfde, dus de hardware kan het ook niet aan liggen.. Dan zouden er in mijn ogen meer mensen dit probleem moeten hebben! Zo ja, wat is de oplossing, ik word er een beetje gek van 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Kick ??
Niemand??

Verwijderd

Ik zou mijn decoder ff opnieuw instellen. En zijn vorige week donderdag nieuwe instellingen in geladen.
Dus ff fabrieksinstellingen kiezen en dan opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. ik ben er (half) uit..
Het ligt echt aan wat er gedownload wordt van microsoft. Dit klopt voor geen meter met de zenderinfo van TV-home welke in de tuner zitten.. De tuner is gister pas voor het eerst geinstalleerd..
Nu moet ik alle zenders (en dat zijn er best wat) handmatig gaan rangschikken..

Nu komt eigenlijk een andere vraag, waar wordt deze informatie opgeslagen?
Is er ergens een lijst, xml bestand of txt bestandje waar de zenders opgeslagen worden? Ik moet namelijk een ander mediacenter ook helemaal instellen op TV home.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand al iets gevonden waar de zenderinformatie opgeslagen wordt??
Ik heb het (nog) niet kunnen vinden...

:(

Verwijderd

[rml][ MCE 2005] Rename Unknown Channels[/rml]

Als je in het register meteen ook zelf de frequenties aanpast is dit de manier om te finetunen (leest vooral ook laatste post door)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 21:51

klaaz

it's me!

Was handig geweest als je ook even aangaf welk type ontvanger je hebt. Ik heb een Panasonic TU-DC40RD en krijg het niet voor elkaar...
Pagina: 1