[19" rackmount] Zelfbouw flightcaseachtige?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik zou graag iets in de trant van een flightcase willen maken (het soort dingen waar DJ's en muzikanten hun amp's en dergelijke in plaatsen) om m'n PC's in te monteren.

Dit is al gedaan, maar dan door de bovengenoemde muzikanten:
http://colomar.com/Shavano/rackcase.html

Volgens hem is het vrij makkelijk als je eerst de voorgedrillde rails koopt. Vraag is, hoe weet ik op welke hoogte de rails moeten komen? Waar kan ik zulke rails kopen in de Benelux? (heb al gezocht maar winkels maar kom altijd op webshops in de VS uit, heb geen zin om 2x de waarde van het product aan verzendingskosten te betalen)

• lvh
Kick.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

De Rails monteer je toch van boven naar beneden in je flightcase? Er zijn legioenen bedrijven die flightcases bouwen, het is inderdaad vrij simpel! 19" heeft een standaard maatvoering, dus hoogte en breedte zijn bekend. Ik heb ff snel gezocht en de eerste winkel waar ik keek was het meteen raak, hier kun je flightcase-materiaal bestellen:

licht-geluid.nl

Ik kan me niet voorstellen dat dit de enige zaak is waar je deze onderdelen kan bestellen! Ik weet dat een aantal zaken in de regio van Zwolle die dit spul verkopen!

• lvh
Rum schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:17:
De Rails monteer je toch van boven naar beneden in je flightcase? Er zijn legioenen bedrijven die flightcases bouwen, het is inderdaad vrij simpel!
Rails zijn dingen waar je kast op schuift. Waar jij het over hebt zijn de L-profielen waar de montagevijzen in gaan.
19" heeft een standaard maatvoering, dus hoogte en breedte zijn bekend. Ik heb ff snel gezocht en de eerste winkel waar ik keek was het meteen raak, hier kun je flightcase-materiaal bestellen:
licht-geluid.nl

Ik kan me niet voorstellen dat dit de enige zaak is waar je deze onderdelen kan bestellen! Ik weet dat een aantal zaken in de regio van Zwolle die dit spul verkopen!
Probleem is dat veel audiomateriaal niet bijzonder veel weegt en dus alleen via die twee vijsjes gemonteerd wordt.

Verwijderd

Is het geen optie om L-profielen horizontaal in te bouwen als draagvlak voor je systemen?

Als je de verticale L profielen al hebt kan je ze eventueel haaks monteren hierop?

Just thinking out loud here ... :?

• lvh
Nope, daar zijn standaard rails voor, en die zoek ik dus. Echt rails, zoals je misschien gewend bent van bv je gordijnen.

Verwijderd

Misschien is dit wel iets dan?

Neem anders eens een kijkje op de Rittal website - in de search 'rail' ingeven en je krijgt +250 resultaten met verscheidene rail oplossingen. Veelal voor ICT 19" racks maar ook andere soorten voor allerlei vormen van enclosures.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ... ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 23:28 ]

• Rum

Rum

racoontje schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:48:
[...]

Rails zijn dingen waar je kast op schuift. Waar jij het over hebt zijn de L-profielen waar de montagevijzen in gaan.

[...]

Probleem is dat veel audiomateriaal niet bijzonder veel weegt en dus alleen via die twee vijsjes gemonteerd wordt.
Ho, hier moet ik je echt corrigeren en zeggen dat je daar kennelijk veel te licht over denkt! Audiomateriaal is verre van licht! Zeker als je het over versterkers hebt! Die blijven ook gewoon aan de L-profielen hangen! Trouwens L-profielen en rails worden door elkaar gebruikt hoor! Maar, als ik jou goed begrijp, dan wil je rails van links naar rechts door de kast heen hebben, waarom wil je dan nog 19"? Dan maak je toch gewoon een custom sized kist met foam erin?! Op dezelfde wijze als mengtafels in flightcases worden gebouwd!

• lvh
Rum schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 08:27:
[...]

Ho, hier moet ik je echt corrigeren en zeggen dat je daar kennelijk veel te licht over denkt! Audiomateriaal is verre van licht! Zeker als je het over versterkers hebt! Die blijven ook gewoon aan de L-profielen hangen! Trouwens L-profielen en rails worden door elkaar gebruikt hoor! Maar, als ik jou goed begrijp, dan wil je rails van links naar rechts door de kast heen hebben, waarom wil je dan nog 19"? Dan maak je toch gewoon een custom sized kist met foam erin?! Op dezelfde wijze als mengtafels in flightcases worden gebouwd!
OK, dus audiomateriaal is niet licht. Toch lijkt het me niet aan te raden om je server racks aan die 2 boutjes te hangen... Er zitten rails bij voor een reden, toch?
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:27:
Misschien is dit wel iets dan?

Neem anders eens een kijkje op de Rittal website - in de search 'rail' ingeven en je krijgt +250 resultaten met verscheidene rail oplossingen. Veelal voor ICT 19" racks maar ook andere soorten voor allerlei vormen van enclosures.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ... ;-)
Bedankt, daar heb ik inderdaad wat aan denk ik :-)

[ Voor 27% gewijzigd door lvh op 17-02-2005 12:52 ]

• Rum

Rum

racoontje schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:51:
[...]

OK, dus audiomateriaal is niet licht. Toch lijkt het me niet aan te raden om je server racks aan die 2 boutjes te hangen... Er zitten rails bij voor een reden, toch?
Nou, ik heb die rails nog nooit gezien, daarom begrijp ik het niet helemaal. Ik weet niet watvoor server racks jij hebt, maar ik zou er absoluut geen moeite mee hebben om in de 19"racks die wij hebben servers op te hangen aan het frontpanel van die server (dat zijn overigens 4 schroeven). Ik denk dat een gemiddelde versterker niet minder zwaar is dan een server. Het ligt er natuurlijk ook nog aan hoeveel eenheden die server is. Maar, als ik het goed begrijp dan is die rails voor het vastmaken van de backpanel, zodat de server aan zowel het front- als het backpanel zit. En kennelijk heb jij wisselende dieptes van de servers? Want wij hebben aan de achterkant van flightcases meestal ook L-profielen om de backpanels aan te monteren.

• lvh
Nope, de rails in kwestie zijn aan de zijkant, en zijn standaard voor servers. Iemand met een rack zal dat zeker kunnen beamen :)

• MissingDog
  • Niet online
racoontje schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:34:
Nope, de rails in kwestie zijn aan de zijkant, en zijn standaard voor servers. Iemand met een rack zal dat zeker kunnen beamen :)
Bepaalde fabrikanten leveren voor hun servers rails als montagekit voor racks. Dit heeft 2 redenen:

1. Zware servers (4u, 12 disks) moeten ondersteund worden
2. Door de rails kan je ze makkelijk naar voren trekken voor onderhoud zonder de machine uit 't rek te hoeven tillen.

2U bakjes met alleen een cpu en 3 disks hangen wij aan 't frontpanel, zodra er een redundant powersupply, diskcabinet of andere zware/grote dingen bij komen kijken worden de rails noodzakelijk.

• lvh
OK, maar er bestaan in ieder geval racks. De meeste van m'n PC's zullen in 3U racks zitten aangezien ik meerdere PCI-kaarten nodig heb en risers dus geen optie zijn.

• lvh
Kick. Ik zoek dus confirmatie of de rails in de hierboven gegeven link werkt met servers...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
racoontje schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:53:
OK, maar er bestaan in ieder geval racks. De meeste van m'n PC's zullen in 3U racks zitten aangezien ik meerdere PCI-kaarten nodig heb en risers dus geen optie zijn.
Even een definitiestudie:
"racks" zijn dus chassis of behuizingen of rackmountable kasten :P
Dan heb je nog staanders, dat zijn de vertikale stalen balken met 3 vierkante gaten per U.
Ten slotte heb je sliders, railkits etc. Dit zijn metalen beugels met wat kogellagertjes er in en zo die je naar voren trekt en die aan de zijkant van je kast vastgezet. Deze verbinden dus je behuizing met je rack :P

Wat zoek je nu? behuizingen? Kijk eens bij procase, chenbro (en er zullen er vast wel veeel meer zijn)... Railkits? Die bestel je met je behuizing mee, omdat die vaak per fabrikant weer anders zijn (locatie gaten en zo, een 4u kast van 30 kilo aan 2 schroefjes hebben hangen aan weerszijden is niet grappig :P)

Staanders? Ik denk dat die van licht-geluid.nl of van meekelcases.nl wel sterk zat zijn, de staanders van mijn HP rack zijn dan wel 2.4mm dik ipv anderhalf, maar mijn rack is dan ook 2 meter hoog :)

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 19-02-2005 20:08 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• lvh
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:07:
[...]

Even een definitiestudie:
"racks" zijn dus chassis of behuizingen of rackmountable kasten :P
Dan heb je nog staanders, dat zijn de vertikale stalen balken met 3 vierkante gaten per U.
Geen vier?
Ten slotte heb je sliders, railkits etc. Dit zijn metalen beugels met wat kogellagertjes er in en zo die je naar voren trekt en die aan de zijkant van je kast vastgezet. Deze verbinden dus je behuizing met je rack :P
Die dus. Die zitten deels aan je rackmount (dit is dus speciaal per behuizing en zit bij je behuizing bij) maar het is maar logisch dat er ook aan de grote kast (rack dus) een andere kant moet zitten -- anders heb je weinig aan je rails :-)
Wat zoek je nu? behuizingen? Kijk eens bij procase, chenbro (en er zullen er vast wel veeel meer zijn)... Railkits? Die bestel je met je behuizing mee, omdat die vaak per fabrikant weer anders zijn (locatie gaten en zo, een 4u kast van 30 kilo aan 2 schroefjes hebben hangen aan weerszijden is niet grappig :P)

Staanders? Ik denk dat die van licht-geluid.nl of van meekelcases.nl wel sterk zat zijn, de staanders van mijn HP rack zijn dan wel 2.4mm dik ipv anderhalf, maar mijn rack is dan ook 2 meter hoog :)

• Paul
  • Nu online
Nope :) Wordt ook een beetje klein, die gaten zijn al iets van een cm in het vierkant, dus met 4 gaten houd je in 1 U maar 4mm over als er 4 in zouden zitten ;)
Die dus. Die zitten deels aan je rackmount (dit is dus speciaal per behuizing en zit bij je behuizing bij) maar het is maar logisch dat er ook aan de grote kast (rack dus) een andere kant moet zitten -- anders heb je weinig aan je rails :-)
Dat zeg ik toch? :P

Beetje brak plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/images/railkit.jpg
De bovenste is het geheel, de onderste is wat je tegen je kast schroeft. De middelste schroef je in je rack (aan de staanders), waarna je er je kast in hangt door de onderste in de middelste te schuiven, als je het nog volgt 8)7

Die railkits haal je dus bij je leverancier van je kast :) Deze kreeg ik toen ik een railkit voor een RM414 van Chenbro bestelde :)

[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 19-02-2005 20:35 . Reden: [edit: Heel brak plaatje, tnet fotoalbum doet vaag :P ff op andere host zetten] ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• lvh
Ooh, dus dat onderste ding op je foto zit ook bij je behuizing bij?

• Paul
  • Nu online
Nee :) Tenminste, niet bij Chenbro / Melrow :P Die moet je los bijbestellen. Of ja, los. Dat deel zit erbij (2x zelfs, 1 links 1 rechts 8)7) als je een railkit bestelt :)

Wat je op die foto ziet is gewoon letterlijk wat er in de langwerpige dunne doos zit die je krijgt als je een railkit besteld. Alleen de schroefjes en het vodje papier staan er niet op :P

Edit: ook bij Coolermaster of Supermicro zitten ze bij mijn weten niet standaard. Ik heb tot dusver bij iedere kast de railkit er los bij moeten bestellen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Paul op 19-02-2005 20:49 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• lvh
OT: 42 is in het engels forty-two, zonder 'u' dus. Ook al schrijf je four en niet for ;-)
Pagina: 1