[Debian] Schijf klopt niet, is gekoppeld ofzo :s

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44
Ik heb 3 schijven in m'n deb server (eigenlijk 4 maar 2 zijn er samengevoegd met raidtools). Een hda, hdb en md0.

M'n schijven zijn in feite keurig gemount en gaat prima.

/dev/hda = /
/dev/hdb = /glftpd/site/movies/
/dev/md0 = /glftpd/site/

Zou goet moeten gaan, maar om één of andere reden heb ik der een extra mount point op gemaakt. die mapt /glftpd/site/ naar /mnt

Ik krijg hem niet weg. Als ik umount /dev/hdb doe is die weg, maar de andere mapping blijft staan. doe ik dan umount /mnt of umount /ftp of umount /dev/md0 dan zegt ie gewoon dat de device busy is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
root@server:/# umount /dev/md0
umount: /glftpd/site: device is busy
root@server:/# umount /glftpd/site
root@server:/#
Umount -f werkt ook niet. Is op een 2.4.28 kernel. De extra mountpoint is aangemaakt met mount --move, hij wil niet meer weg :(

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan met lsof kijken welke processen je mount nog gebruiken, dezen afschieten en dan weer proberen te unmounten.

De -f optie in mount is alleen voor NFS shares, als je een share wil unmounten terwijl de server down is bijvoorbeeld.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44
man man man, samba had nog iets open staan .. kennelijk, niet op mijn systeem, en der hangen geen andere systemen hier aan. vaag. maar top, 't commando kon ik nog niet. k word ooit wel eens goed in linux :))))

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij had dit met wat eigen troubleshooting ook wel ontdekt kunnen worden, en voor de rest is ":s" geen smiley uit de gangbare set hier op het forum volgens mij.

Dit topic is gesloten.