Ik heb 3 schijven in m'n deb server (eigenlijk 4 maar 2 zijn er samengevoegd met raidtools). Een hda, hdb en md0.
M'n schijven zijn in feite keurig gemount en gaat prima.
/dev/hda = /
/dev/hdb = /glftpd/site/movies/
/dev/md0 = /glftpd/site/
Zou goet moeten gaan, maar om één of andere reden heb ik der een extra mount point op gemaakt. die mapt /glftpd/site/ naar /mnt
Ik krijg hem niet weg. Als ik umount /dev/hdb doe is die weg, maar de andere mapping blijft staan. doe ik dan umount /mnt of umount /ftp of umount /dev/md0 dan zegt ie gewoon dat de device busy is.
M'n schijven zijn in feite keurig gemount en gaat prima.
/dev/hda = /
/dev/hdb = /glftpd/site/movies/
/dev/md0 = /glftpd/site/
Zou goet moeten gaan, maar om één of andere reden heb ik der een extra mount point op gemaakt. die mapt /glftpd/site/ naar /mnt
Ik krijg hem niet weg. Als ik umount /dev/hdb doe is die weg, maar de andere mapping blijft staan. doe ik dan umount /mnt of umount /ftp of umount /dev/md0 dan zegt ie gewoon dat de device busy is.
code:
Umount -f werkt ook niet. Is op een 2.4.28 kernel. De extra mountpoint is aangemaakt met mount --move, hij wil niet meer weg 1
2
3
4
5
6
7
| root@server:/# umount /dev/md0 umount: /glftpd/site: device is busy umount: /glftpd/site: device is busy root@server:/# umount /glftpd/site umount: /glftpd/site: device is busy umount: /glftpd/site: device is busy root@server:/# |