[CSS] Probleem met verdwijnende tekst ondanks scrollbar

Pagina: 1
Acties:

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben voor iemand bezig met een website in XHTML + CSS, alleen nu heb ik een nogal vreemd probleem. Het gaat vooral om deze pagina. Omdat hier dermate veel content in staat, moet er op resoluties < 1280 gescrolled worden.

Op 1280x1024 is er dus niks aan de hand. Bekijk je de pagina echter in 1024x768 of lager, dan verschijnt er een scrollbar. Tot zover alles goed. Het probleem is alleen dat (ondanks de scrollbar) het grootste gedeelte van de content verdwenen is.

De HTML-code is te bekijken op de gebruikelijke manier, de CSS is hier te vinden.

P.S. De website is niet al te snel, omdat de eigenaar em vooralsnog thuis draait. :/

[ Voor 12% gewijzigd door MaZo op 15-02-2005 09:52 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Komt omdat je verschillende elementen 100% height geeft terwijl ze genest zijn met andere elementen. Bijvoorbeeld: #main en #submenu vragen allebei 100%, terwijl ze beiden in #middlecontainer zitten.. Dat kan dus niet. Ze kunnen niet tegelijk samen de volledige hoogte krijgen. Conflict. Nu is dat niet precies hetgene wat je de das omdoet, maar het zit er meerdere malen in. (Heb geen zin uit te zoeken waar het precies vastloopt, dat moet je zelf maar uitzoeken.)

Hierdoor wordt de pagina uiteindelijk veel langer dan 100%. Dit kun je goed zien in Firefox waar je met je scrollwiel gewoon nog omlaag kan scrollen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bvr_hyperion/screenie_red7_small.jpg
clickable

[ Voor 13% gewijzigd door HyperioN op 14-02-2005 22:06 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:00
De ProRail heeft ongeveer hetzelfde.

http://www.prorail.nl/Pro...dam+-+Utrecht/Abcoude.htm

Daar is in Firefox de copyrightmededeling door de tekst heen te zien. In Internet Explorer werkt het wel. Bij jou is het in Internet Explorer helemaal niks want dan is de helft van de pagina niet te lezen.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedankt HyperioN, zal er eens naar kijken! Op zich heel logisch, alleen ik kwam er niet op. ;)

@ Dennis, dat het er niet uit ziet snap ik ook wel, vandaar mijn vraag.

Edit:

Het probleem is dat als ik bij de submenu div of de main div de 100% height weg haal, de div in hoogte krimpt.

[ Voor 27% gewijzigd door MaZo op 15-02-2005 10:07 ]

Verwijderd

/offtopic: vindt het een bangelijke site!!!