[XP] Probleem na het succesvol installeren van XP-64 preview

Pagina: 1
Acties:

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-04 12:32
Hallo mensen.
Ik ben hier nieuw op GoT en heb een probleem met Windows XP Professional x64.
Nou heb ik al een beetje rondgezocht over mijn probleem en heb hier op GoT en bij google nix gevonden. Mijn probleem is:

Het installeren van XP-64 gaat zonder problemen. Ik heb tijdens de installatie de drivers voor mijn SATA controller laten installeren mbv F6 (Fasttrack controller). Verder geen andere problemen. Echter wanneer de computer na het installeren reboot kom ik in mijn boot-scherm (met x64 die als standaard is nu) en wanneer hij XP-64 gaat laden zie je in een flits van een halve seconde het laadschermpje van XP-64 waarna de pc direct opnieuw opstart.
Ik heb ook al safe mode en vga-mode geprobeerd maar ik krijg steeds hetzelfde. Ik weet dat het een beta is maar ligt het misschien aan mijn hardware ofzo? Mijn configuratie is als volgt:
Windows XP Professional als standaard besturingssysteem (Op C:\)
Maxtor HDD 160 GB opgedeeld in 3 partities (x64 staat op de derde partitie)
AMD 64 3200+ (2,2 GHz socket 754)
Asus K8V Se Deluxe
1 GB DDR-Ram
Asus ATI 9600SE
Nec ND-3500A

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen om dit probleem op te lossen. Ik neem aan dat het niet aan de graka ligt want VGA-modus werkt ook niet.
Anyways alvast bedankt en ik moet zeggen dat mijn vragen meestal beantwoord worden door de search hier op GoT.

Master_A

Verwijderd

Ik denk dat de driver voor je SATA controller niet 64 bit is.
Dat windows daarom niet door laadt.
Dus dan zul je de 64 bits drivers moeten zoeken of ze niet installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 11:35 ]

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 00:00

Monkii0110

This is Sparta!!!

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:34:
Ik denk dat de driver voor je SATA controller niet 64 bit is.
Dat windows daarom niet door laadt.
Dus dan zul je de 64 bits drivers moeten zoeken of ze niet installeren.
:Y) Dat denk ik ook ;)

Heb je ook al geprobeerd om Windows te installen zonder de floppy?
Misschien heeft Windows zelf de drivers al (en dan 64bit).

• Amiet01
Ik heb wel de 64-bit driver geïnstalleerd van mijn controller. Hij installeert windows x64 nl. wel. Maar als ik hem probeer op te starten krijg ik alleen in een flits het opstartschermpje te zien.

Btw. hij herkent mijn HD iig wel tijdens het installeren dus aan de driver moet het niet liggen.

Master_A

• Amiet01
Ik heb ook al geprobeerd om zonder floppy te installen, maar dan kan ie windows nie eens installen, omdat hij geen HD ziet.

Master_A

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 00:00

Monkii0110

This is Sparta!!!

Tja, dan wordt het een ander verhaal.

Wat ik zou doen is het volgende:
- Juiste bios versie checken icm de drivers op de floppy.
- Kijken of er een nieuwe bios is.
- Overige hardware uit je pc halen die je niet nodig hebt (mocht je die erin hebben zitten).
- Eventueel een IDE HD gebruiken en daarop testen (zonder andere HD's) of Windows dan verder wil.

Mocht je 2 memory modules hebben, trek er eens 1 uit. Kijken wat er dan gebeurd.

• Amiet01
Ik zal dat eens proberen ThaPizza. Ik hbe nl. wel 2 geheugen modules (2x512). Maar hoe komt het dan dat het daaraan kan liggen? En ik hen trwns d8 ik de nieuwste BIOS voor mijn controller (uit 2003) kan iig geen nieuwere vinden (was net aan het zoeken).
Anyways bedankt.

Als het is gelukt zal ik wel ff posten.

Master_A

• Amiet01
Nou jongens het is gelukt. Alleen het lag niet aan mijn geheugen ofzo. Ik hbe mijn HD gewoon op de VIA controller gezet en de driver bestanden naar de desbetreffende mappen gekopieerd en de pc opnieuw opgestart.
En het werkt.
Erg bedankt iig.

Master_A

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 16:20

EraZor

Don't mention the war

Dat kan ik niet helemaal volgen. Wat heb je precies gedaan? Ik heb exact hetzelfde probleem als jij beschrijft n.l.

Installatie gaat prima (op een partitie op een raid-0 config). Reboot, kiezen voor xp64, schermpje, reboot. Xp32 werkt gewoon naar behoren....

• Amiet01
Ik heb mijn HD van de Promise SATA controller op de VIA controller gezet om te kijken of het dan wel lukt. In win32 heb ik eerst de VIA x64 drivers gedownd voor de VIA controller (VT8738 ofzo voor mobo K8V SE Deluxe). Daarna de driver bestanden (*.sys en nog een ander bestandje in diezelfde map) gekopieerd naar de system32 map en de drivers map in system32 (van windows x64).
Hierna rebooten en x64 kiezen en bij mij werkte ie dan gewoon.
Ik weet niet echt hoe mijn HD is geconfigureerd maar hij staat nu op de VIA controller en ik heb maar één SATA HD. Dus ik hoop dat het voor jou config ook werkt.

Waarschijnlijk zat het probleem em dus in de Promise driver.

Veel suc6 iig.

Master_A

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 16:20

EraZor

Don't mention the war

Hmm, ik heb het probleem omzeild door xp64 op een PATA hd te mikken. heb voor m'n VIA Raid wel drivers geinstalleerd (zie ze incl partities ook tijdens de setup), maar als ik de raid partitie probeer te benaderen vanuit XP64 geeft ie aan dat het één grote partitie is en dat die corrupt is. Als ik gewoon xp32 boot (die op m'n raid0 staat) werkt 't probleemloos...Is dus een x64 via driver issue, ben ik bang...

Gebruik gewoon de 0.99 versie...
Pagina: 1