Toon posts:

[2003] Wildcard host header in IIS6 gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai momenteel een DNS server maar ik zit met een vraagje ik heb de volgende A records:

code:
1
2
3
skyknife.net A 145.116.6.159
www.skyknife.net A 145.116.6.159
*.skyknife.net A 145.116.6.159

Het probleem is eigenlijk dat ik de IIS 6.0 default website in c:/inetpub/wwwroot/ niet gebruik
maar de websites vanaf een aparte partitie draai: g:/www/ en dus een aparte website in IIS 6.0 heb aangemaakt genaamd skyknife.net

zodra ik naar , skyknife.net of www.skyknife.net ga ga ik netjes via de hostheaders die ik heb ingesteld naar de betreffende website.. maar zodra ik het via de wildcard probeer bijvoorbeeld blaat.skyknife.net dan verwijst hij me dus mooi netjes door naar de default website van IIS wat niet de bedoeling is.

Ik heb wel een beetje een idee van wat er misgaat. Ik heb alleen geen idee hoe ik het oplos heb ook de al de wildcard proberen in te stellen via cnames maar daarmee kwam ik op hetzeflde probleem uit.

Het probleem zit het hem denk ik in dat hij de wildcard wat ik ook maar doe omtovert naar het ip adrs 145.116.6.159 en hij daarom niet via de hostheader bij de juiste directory neerkomt.

Mijn vraag aan jullie hoe los ik dit op?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
kun je niet (net zoals bij apache!) aliasen aanmaken bij die domein in IIS? dan gewoon dat wildcard toevoegen.. werkt bij apache iig perfect

btw.. dit heeft niets met DNS te maken maar met je IIS setup..

[ Voor 20% gewijzigd door consolefreak op 14-02-2005 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je in de host header van IIS *.skyknife.net toevoegen? ( het vhost idee van apache )
als je dat iig bedoel. Ja dat heb ik geprobeerd maar ik mag geen "*" teken ingeven in de hostheader :'(

Ja maar je hebt wel gelijk denk ik dat het aan de IIS setup ligt :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 21:44 . Reden: was iets vergeten ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even je topic titel aanpassen - sowieso is 'DNS vraagje' niet zo'n zinvolle topic titel natuurlijk want het vertelt niets over je eigenlijke vraag, maar het heeft er ook niet eens zoveel te maken :)

In ieder geval - je kan dit oplossen door je default website een host header mee te geven, en de hostheader van de site die 'alles' moet ontvangen weg te halen. Hierdoor zal hij je 2e site als 'fallback' gaan gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het aanpassen van de topic titel het was idd niet zo zinvol _/-\o_

Maar hoe pas ik op de juiste manier de hostheaders aan voor beide sites momenteel is het voor de default website die ik dus helemaal niet gebruik:

code:
1
2
ip adress   port    hostheader
default     80       <leeg>

en voor skyknife.net

code:
1
2
3
ip adress    port   hostheader
default      80     www.skyknife.net