... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 13:11
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Precies hetzelfde gehad:(. Northon speed disk hielp ook niet. Maar 1 ding helpt, namelijk format c:
serieus?!?!?!?...
WHY!?!?!
WHY!?!?!
... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!
Waarschijnlijk een fout die scandisk niet kan oplossen, als Norton dus ook niet helpt zit er dus niks anders op dan je HD te formateren. !geen quickformat gebruiken! (/q) als het dan nog niet wil je hardeschijf overnieuw partitioneren.
Zeer waarschijnlijk draait er software op de achtergrond (
of virusscanner) die periodiek iets schrijft naar de HD, waarna ScanDisk of Defrag weer vrolijk opnieuw begint. Zet deze dus allemaal even uit wanneer je gaat ScanDisken of Defraggen.
Verwijderd
Er is waarschijnlijk een programma met directe schijftoegang, die het volledig gebruik van scandisk/defrag blokkeert.
(bijv. Winroute, virus scanners, download sessies, screensavers)
Sluit dus elk programma af.
Als dit niet werkt moet je "msconfig.exe" starten (bij "uitvoeren"). En vervolgens daar wat zooi uitschakelen en rebooten maar.
Start eerst scandisk daarna defrag.
(bijv. Winroute, virus scanners, download sessies, screensavers)
Sluit dus elk programma af.
Als dit niet werkt moet je "msconfig.exe" starten (bij "uitvoeren"). En vervolgens daar wat zooi uitschakelen en rebooten maar.
Start eerst scandisk daarna defrag.
Je kan ook proberen om een surface scan met scandisk te doen maar dan in dos, dat werkte ook bij mij
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 13:11
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Niks te virusscanner:(. Ligt aan iets anders
Verwijderd
probeer dan dat ene met "smconfig.exe" wat zooi uitzetten,
in de meeste gevallen is het een programma met directe schijftoegang,
in DOS wordt dit proggie niet geladen
(tenzij het in config.sys of autoexec.bat staat)
in de meeste gevallen is het een programma met directe schijftoegang,
in DOS wordt dit proggie niet geladen
(tenzij het in config.sys of autoexec.bat staat)
Had ik ook, maar je hoeft echt niet format c: te doen hoor, gewoon in safe mode opstarten, dan zul je zien dat scandisk gewoon werkt.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Heb ik ook gehad
Ben net zolang aaan het zoeken geweest tot ik het had gevonden. Het lag bij mij aan aan realplayer die zo'n leuke link rechts onder in het beeld maakt.
Dit uitgezet een gaan met die banaan
Ben net zolang aaan het zoeken geweest tot ik het had gevonden. Het lag bij mij aan aan realplayer die zo'n leuke link rechts onder in het beeld maakt.
Dit uitgezet een gaan met die banaan
Verwijderd
Je hebt gewoon te veel programma's draaien onder windows, zodat windows terwijl je bezig bent begint te swappen, dus naar je schijf schrijft. Dat merkt het programma, en daarom begint het opnieuw. Zo'n schrijfactie kan immers weer nieuwe fouten veroorzaken en bovendien is het niet al te veilig dat een programma net wat schrijft als scandisk of defrag iets verandert.
Onder dos is scandisk uiteraard het enige prog dat draait dus is er ook geen ander prog dat naar de schijf kan schrijven.
Helemaal geen raar geval dus.
Onder dos is scandisk uiteraard het enige prog dat draait dus is er ook geen ander prog dat naar de schijf kan schrijven.
Helemaal geen raar geval dus.
probeer anders norton disk dokter (ipv scandisk) met 'autofix errors', dat werkte bij mij (zelfde prob.)
Pagina: 1