Toon posts:

[VBA] Invoermasker programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand hoe je een invoermasker kunt laten bepalen aan de hand van een gegeven in een record. De bedoeling is, wanneer een gebruiker het AantalWeken invult in een record, dat het veld WelkeWeken een invoermasker vormt infunctie van het getal van het veld AantalWeken
Dus voorbeeld
aantal weken = 2 dan invoermasker van welke weken: __,__
aantal weken = 3 dan invoermasker van welke weken: __,__,__
aantal weken = 4 dan invoermasker van welke weken: __,__,__
enz.

Op google heb ik hierover niets gevonden
Weet iemand raad?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 20:27 ]

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:26:
Weet er iemand hoe je een invoermasker kunt laten bepalen aan de hand van een gegeven in een record. De bedoeling is, wanneer een gebruiker het AantalWeken invult in een record, dat het veld WelkeWeken een invoermasker vormt infunctie van het getal van het veld AantalWeken
Dus voorbeeld
aantal weken = 2 dan invoermasker van welke weken: __,__
aantal weken = 3 dan invoermasker van welke weken: __,__,__
aantal weken = 4 dan invoermasker van welke weken: __,__,__
enz.

Op google heb ik hierover niets gevonden
Weet iemand raad?
Een invoermasker is een string. Je kan die met een forloop maken afhankelijk van het aantal weken.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
mask = "99"
For i = 2 to aantalweken
  mask = mask + ",99"
Next

textbox1.InputMask = mask

Hoe krijg je invoermask eigenlijk in VBA. Ik kan hem hier in Office 2000 niet zo snel vinden

Verwijderd

Topicstarter
Daos schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:52:
[...]

Een invoermasker is een string. Je kan die met een forloop maken afhankelijk van het aantal weken.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
mask = "99"
For i = 2 to aantalweken
  mask = mask + ",99"
Next

textbox1.InputMask = mask

Hoe krijg je invoermask eigenlijk in VBA. Ik kan hem hier in Office 2000 niet zo snel vinden
Ik begrijp je vraag niet goed? Invoermasker kan je invullen in het ontwerp van uw tabel, bij eigenschappen van uw velden. Of door een wizard formulier te maken in kolomvorm, kan je uw invoermasker invoegen in één van de tekstvakken die werden gecreëerd.

Alles werkt goed, maar het enigste probleem is dat hij alle records zal wijzigen naar deze invoermasker, is het niet mogelijk dat verschillende records verschillende invoermaskers hebben in een dezelfde veld?

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim i As Integer
Dim mask As String

mask = ""
For i = 1 To PlAantalWeken.Value
  mask = mask + "99/"
Next

PlWelkeWeken.InputMask = mask

Verwijderd

Topicstarter
Is het eigenlijk mogelijk om verschillende invoermaskers te hebben in één kolom bij verschillende records?

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:45:
[...]

Ik begrijp je vraag niet goed? Invoermasker kan je invullen in het ontwerp van uw tabel, bij eigenschappen van uw velden. Of door een wizard formulier te maken in kolomvorm, kan je uw invoermasker invoegen in één van de tekstvakken die werden gecreëerd.
Ik keek even bij VBA in Excel. Dat start bij mij een stuk sneller op dan Access. In Excel heeft een textbox geen InputMask.
Alles werkt goed, maar het enigste probleem is dat hij alle records zal wijzigen naar deze invoermasker, is het niet mogelijk dat verschillende records verschillende invoermaskers hebben in een dezelfde veld?
Geen idee. Het zal vast wel mogelijk zijn...
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim i As Integer
Dim mask As String

mask = ""
For i = 1 To PlAantalWeken.Value
  mask = mask + "99/"
Next

PlWelkeWeken.InputMask = mask
Krijg je zo niet een "/" teveel op het eind?