Conflict dvd-speler afstandsbediening + tv

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
Ik heb een budget 5.1 setje aangeschaft voor mijzelf.

Het gaat om een KODA-611 serie, hier zat natuurlijk ook een afstandsbediening bij.

Het probleem is dat mijn afstandsbediening van mijn (Toshiba) televisie ook commando's geeft aan mijn koda receiver.

Voorbeelden:

-Mocht ik zender 8 indrukken (van de tv), dan springt mijn set aan.
-Doe ik het volume omlaag van de televisie sprint de set op radio.

Heeft er iemand een FLAUW idee of hier wat aan te doen valt?

PVoutput

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Helemaal niks... Die signalen zijn gewoon nodig, en die kun je niet veranderen...

• knights16
Het grappige is dat mijn tv-afstandsb. dus wel mijn set aanstuurt, maar vica versa werkt dit niet..

PVoutput

Verwijderd

Heb het probleem ook met PCTV remote en mn creative 5500d setje. je doet er iid niets aan. het feit dat de remotes niet universeel verwisselbaar zijn lijkt wel een soort halve overlap aan te geven... =/

• knights16
Dan moeten we er maar mee leren leven : )

waarschijnlijk zap je al snel naar 7 en vervolgens +1P en zit je ook op kanaal 8 :)

PVoutput

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Hadden wij ook, een elcheapo dvd-speler geleend omdat die van ons kapot was, net zoals onze radio, stond ook zolang een cheap setje, druk ik op play gaat de radio aan! druk ik op stop gaat ie weer uit 8)7 niks aan te doen, behalve in verschillende afsluitbare kasten plaatsen, maar daar gaat eingelijk wel al het gemak mee verloren

Verwijderd

Toshiba gebruikt voor meer dan 98% van hun TV's afstandsbedieningen het IR protocol van NEC. Dit is een zeer populair IR protocol, aangezien er geen licentiekosten voor betaald hoeft te worden, het goedkoop en eenvoudig te implementeren is en, mits je het correct implementeerd, geen inteferentie met andere apparaten hoeft op te leveren.

Om de eerste twee van de bovengenoemde drie redenen gebruiken werkelijk alle Chinese OEM DVD (Home Cinema) fabrikanten welke hun setjes tegen stuntprijs en onder fantasienaam op de markt dumpen dit protocol. Helaas blijkt dat zij het correct implementeren bij punt drie een stuk minder belangrijk te vinden, want of het nou met onkunde of onverschilligheid te maken heeft, het aantal modellen dat kan reageren op andere afstandsbedieningen is belachelijk hoog.

Jij hebt dus het pech zo'n DVD set met een beroerde implementatie van het NEC protocol gekocht te hebben en het geluk een TV met een goede, want je Toshiba TV heeft geen last van de DVD AB.

Oplossing 1: Hou je TV en koop een DVD set welke geen NEC IR protocol gebruikt. Vrijwel alle goedkope Chinese DVD spelers vallen dan wel af.

Oplossing 2: Ruil je TV in voor een merk dat geen NEC IR protocol gebruikt (Philips, Sony, Beko, Vestel, Grundig, Panasonic,...)

Oplossing 3: Ruil je DVD set in voor een model welke welliswaar het NEC protocol gebruikt, maar dan correct geïmplementeerd (JVC, Samsung, Toshiba, ...).

Uiteraard geef ik je het advies om voor oplossing 1 of 3 te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 23:12 ]

Pagina: 1