“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
jah ik betwijfel het ook net, zit naar een woofer te kijken (visaton GF250 4 ohm) en heeft een xmax van 32mm (voglens winisd) wat ik wel erg veel vind....
Betrouwbaar zijn ze over het algemeen niet, maar meestal zijn de afwijkingen zo dat het een en ander zich zo compenseert dat de uiteindelijke curves wel weer aardig kloppen
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dus je kan hier geen kast voor maken?deepspace schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:50:
Betrouwbaar zijn ze over het algemeen niet, maar meestal zijn de afwijkingen zo dat het een en ander zich zo compenseert dat de uiteindelijke curves wel weer aardig kloppen
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
De waarden waarmee de fabrikant wat kan sjoemelen zijn vooral:
De Xmax (hoogte spreekspoel-luchtspleet / 2) waarbij ze de uitwijking tot beschadiging kunnen geven.
De SPL, ze kunnen meten bij een beperkt frequentiegebied waarin het rendement erg hoog is.
De Pe, dit hoeft niet per se de continue maximale belastbaarheid te zijn (denk aan PMPO).
En zo te zien klopt je Sd van geen kant.
Ik wil ook wel een woofer van 140.000m^2. Moet ik er alleen nog 6 voetbalvelden voor vinden.
De Xmax (hoogte spreekspoel-luchtspleet / 2) waarbij ze de uitwijking tot beschadiging kunnen geven.
De SPL, ze kunnen meten bij een beperkt frequentiegebied waarin het rendement erg hoog is.
De Pe, dit hoeft niet per se de continue maximale belastbaarheid te zijn (denk aan PMPO).
En zo te zien klopt je Sd van geen kant.
Ja, oke, maar dat soort dingen zijn ook niet noodzakelijk voor een simulatie. Je zal er maar net een kast voor aan het maken zijn, zou je mooi voor lucht doen
Pagina: 1