Toon posts:

Versatel ADSL problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de laatste dagen erg veel problemen met Versatel ADSL (Budget)(DHCP) Etech Modem (USB).
Het internet begint snel maar al snel opent hij gewoon niets meer (internet gaat steeds trager, tot hij niets meer doet)
(eerder deze dage) Het internet valt af en toe gewoon weg een paar seconden, erg vervelend als je ergens mee bezig bent.
Versatel gooit het altijd op je eigen pc, dat die niet helemaal goed is ofzo, ik heb zelf een:
Windows XP (sp1) AMD 2400+, 256MB geheugen, dus dat zit wel goed.

Wat ik heb gedaan:
Ik heb gescanned op Virussen,Spyware,Trojans
Ik heb Firewall uitgezet.
Ik heb ADSL USB MODEM drivers verwijderd en er weer opnieuw opgezet.
Kabels gecheckt, waren ook goed.
Gecheckt in veilige modus of dat wel hielp (of het i-net dan wel werkte), hielp ook niets.
Ip gepingt, en die gaf antwoord.

maar dit alles heeft niet geholpen.

Op internet zelf kan ik verder niets vinden, en van die versatel service word ik ook niet veel wijzer.

Heeft iemand een idee, waar dit aan zou kunnen liggen, ik vind het zo vervelend dat ik voor iets betaal wat niet na behoren werkt.

Alvast bedankt
Fresyl

(BTW: ik verwacht eén deze dagen een Upgrade naar versatel Family)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 20:10 ]

Verwijderd

Hallo,
Ik heb dat probleem ook gehad je kan het beste even contact opnemen met de modem leverancier etech als het goed is.
MVG
David

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zou ook nog eens een optie zijn ja... misschien moet ik dat morgen maar eens proberen dan.

bedankt voor je reactie
Fresyl

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog mensen die toevallig een idee/oplossing/tip hebben?!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-12-2025
Mijn tip:

Controleer even of je USB modem de juiste download en uploadsnelheid "pakt".
Je kunt dit controlren door in te loggen op je modem via internet explorer.
Http://10.0.0.2 (username: admin wachtwoord: epicrouter)

Ga dan naar het kopje "Status" en dan geloof ik "ADSL"Het moet er als volgt uitzien:
===================
Data Rate 2048 512 kbps
===================

Wanneer hier minder staat dan je eigenlijk moet hebben, is er hoogstwaarschijnlijk iets mis met de splitter of met de bekabeling (te lang of ergens een kink in de kabel). Je geeft zelf aan: 'Kabels gecheckt, waren ook goed.' .....Heb je ze vervangen door nieuwe kabels of heb je er alleen naar gekeken? Eigenlijk moet je ze vervangen, dat is eigenlijk de beste manier om dat uit te sluiten

Nou, ik hoop dat je eruit komt! Bel anders naar de helpdesk. Kunnen ze eventueel ook zien of je modem wel de juiste snelheid pakt! Voor het geval je er zelf niet helemaal uitkomt.