ASUS A7V600 boot niet meer na poging geheugenuitbreiding

Pagina: 1
Acties:

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:17

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Dag beste mensen van Tweakers, ik heb een klein (zeg maar heel groot) probleem.

Systeem was als volgt;

- ASUS A7V600
- AMD Athlon XP 2600+
- 512 MB Twin MOS (2x256 PC3200)
- GForce 2 MX 400
- 2x ATA schijf, 1x SATA schijf
- 460 W voeding

Het probleem is nu het volgende. Ik heb een nieuwe geheugenstrip (512 MB PC3200 A-merk) bij proberen te plaatsen in de laatse vrije slot. Na het plaatsen van de strip probeerde ik te booten en er kwam geknetter uit de kast, samen met een rooklucht. Na verwijderen van de geheugenstrip proberen te booten met oude configuratie en helaas geen geluk. Moederbord krijgt stroom, harde schijven ratelen maar voor de rest gebeurt er niks, geen POST piepjes, geen beeld en HD Led blijft branden. Wat kan hier nu het probleem zijn? Is mijn mobo kaduuk? Of kan het iets anders zijn? Volgens mij is de voeding nog goed (mobo en HD's krijgen stroom)

In ieder geval bedankt voor de reactie,
Bert.

[ Voor 4% gewijzigd door Stiertje op 14-02-2005 20:05 ]

Sig was TE oud!!

Verwijderd

Mij is hetzelfde gebeurd 2 uur terug. Ik plaatste bij een vriend van mij 512 mb Pc2700 Kingston geheugen bij. Hij had al een 512 mb Pc2700 Vdata geheugen erin. Hierna alles gecontroleerd in de bios, alles werd goed herkend. Hierna ging hij een spel spelen, en kreeg vervolgens een hanger. Heb toen het bijgeplaatste geheugen eruit gehaald

Na een reboot kreeg hij de volgende melding: win32k.sys ........ page fault in non paged area.
Pc uitgezet. Na 1 minuut weer geprobeerd om hem aan te zetten, maar het beeldscherm sprong niet aan, de rest werkte wel allemaal: hardeschijf boot en fans draaiden. Pc weer uitgezet, 10 minuten later nog eens geprobeerd en nu sprong beeldscherm wel aan. Na een paar minuten viel hij weer uit met dezelfde melding: page fault in non paged area.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mijn vriend had nog nooit zulke meldingen gehad voordat het geheugen erbijgeplaatst werd. Het kan toch niet zo zijn dat door het plaatsen van extra geheugen, het geheugen wat er al in zat kapot gaat.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55

Milmoor

Footsteps and pictures.

Beide problemen hebben niets met elkaar te maken.
Stiertje: heb je het geheugen misschien per ongeluk verkeerd om gezet? Er zitten inkepingen in om dat te voorkomen, maar je zult de eerste niet zijn. De kans is dan groot dat of je moederbord, of je andere geheugen kapot is. Dat weet je pas echt zeker als je het test, kijk of je wat kan lenen.
Twansalemink: Elk geheugen heeft zijn eigen setting. Misschien liggen die in de war: in de bios load bios defaults om zeker te weten dat je niet per ongeluk te snelle settings erin hebt staan. Het tweede stuk geheugen kan een andere snelheid hebben. Werkt dat, dan nogmaals met beide geheugens proberen, maar dan van plaats verwisseld.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

de geheugen modules zijn beide Pc2700 , de nieuw bijgeplaatste Kinstong is cas 2,5, welke cas latency de Vdata heeft weet ik niet. Zou het helpen om in de bios de cas latency op 3,0 te zetten?

• Stiertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 16:17

Stiertje

Beginnend OC'er

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:18:
de geheugen modules zijn beide Pc2700 , de nieuw bijgeplaatste Kinstong is cas 2,5, welke cas latency de Vdata heeft weet ik niet. Zou het helpen om in de bios de cas latency op 3,0 te zetten?
Erm, heel aardig dat je een berichtje hebt geplaatst, maar zou je alsjeblieft mijn thread niet willen hijacken? Straks gaat iedereen jouw probleem te lijf en blijf ik zitten met mijn probleem.

Oh, Joost, bedankt voor je reactie. Ik heb het geheugenmodule er wel goed in geplaatst. Kan inderdaad maar op 1 manier. Kan het niet zijn dat de betreffende module al stuk was en dat die mijn andere modules heeft gefrituurd? Geen van alle geheugen modules werkt nog op mijn systeem, maar zou het voor andere computers kwaad kunnen om ze daarin te testen? Een nieuwe module wil ik nog wel kopen, maar niet OOK nog eens voor iemand anders O-)

En als mijn mobo kapot is, kan het dan kwaad om andere geheugenstripjes in mijn systeem te testen? Dit lijkt me de veiligste manier om het te doen, maar dan moet ik wel iemand zo gek zien te krijgen dat hij mij zijn stripjes gaat lenen.

Sig was TE oud!!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55

Milmoor

Footsteps and pictures.

twansalemink: ik geef Stiertje gelijk, bovendien waarom vragen als je het uitproberen kan? Het is een goed idee om veilig te beginnen en steeds een stap verder te gaan. Dat was mijn commentaar op jouw probleem.
Stiertje: waar heb je het geheugen gekocht? Probeer daar wat te regelen. Men kan daar vaak wel testen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
Geknetter en rooklucht betekend vaak einde hardware, je zal waarschijnlijk dan ergens op het mobo of het geheugen een zwarte plek zien zitten waar één van de componentjes het heeft opgegeven (Mijn broers graka is zo overleden). Is dat niet zo, dan kan je mazzel hebben, of het is ergens buiten het zicht gebeurd. Kijk of het geheugen goed is en geen kortsluiting geeft en test daarna het mbo hierop

SD15 bug...

Pagina: 1