Toon posts:

Probleem Asus A8N-SLI chipset koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem:

- AMD Athlon 64 3200+ Winchester (Socket 939)
- Asus A8N-SLI Deluxe (Socket 939)
- 2x Kingston HyperX 512 MB DDR400 pc3200 (KHX3200A)
- Maxtor S-ATA 200 GB
- Leadtek GeForce 128 MB PX6600GT TDH (Extreme)

Het probleem:

Het syteem draait wel, echter pakt het systeem niet alle onboard apparaten (netwerkkaarten, raid etc.) en ook pakt hij helemaal geen PCI kaarten (geluidskaart, scsi).
Waar ik achter ben gekomen is dat de chipset koeler van het Asus moederbord helemaal niet draait, en dit klopt natuurlijk niet!

Heeft iemand enig idee waarom deze chipset koeler niet zou werken? Dit moet een verband hebben met de onboard en PCI devices die hij niet kan zien. Ik weet al dat het geen defect moederbord is omdat ik eerst dacht dat het WEL het moederbord was, en dus omgeruild voor een nieuwe, maar nog steeds dit zelfde probleem!

Zou het geheugen misschien niet overweg kunnen met de AMD 64 processor? Ik heb heel het internet afgezocht maar niks hierover kunnen vinden of mijn geheugen wel samen gaat. Ik weet wel dat het Asus moederbord compatible is met het geheugen.
Weet dus iemand of een AMD 64 processor wel compatible is met mijn Hyperx 512 MB pc3200 geheugen? Ik denk zelf dat daar misschien het probleem in kan zitten anders weet ik het ook echt niet meer.......

Ik zou er erg blij mee zijn als iemand mij hiermee zou kunnen helpen omdat ik hier al een ruime week mee bezig ben en het een compleet nieuw samengesteld systeem is. :'(
Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Niet kicken binnen 24 uur!

Doe dat pas wanneer het topic zover naar beneden is gezakt, dat het uit de topiclisting is verdwenen. In de meeste subfora is dat dus na 24 uur.

[ Voor 83% gewijzigd door BalusC op 15-02-2005 07:15 ]

Verwijderd

Lees eerst de ervaringen topics van dit moederbord voor, of post je probleem daar ..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:20:
[...]

Lees eerst de ervaringen topics van dit moederbord voor, of post je probleem daar ..
Heb ik al gedaan, ik heb een vrij specifieke vraag... belangrijkste is of mijn AMD 64 wel overweg kan met het geheugen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:20:
Grote topics zijn niet bedoeld als probleem-verzameltopics. Ze zijn er juist voor om ervaringen uit te wisselen -hoewel niet iedereen zich daaraan houdt-. Zie ook de topicwaarschuwing van dat topic.

All_Star: wat voor een voeding heb je in je PC zitten? Check verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter om o.a de voeding en het geheugen te troubleshooten.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Hm, ik vraag me af wat voor "lichte" voeding je misschien hebt ?

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24

Sjod

Ik ben goed luisterend

koppel alles net zo lang los tot je chipset koeler draait, haal desnoods je bord uit de kast. Als je chipset koeler draait dan kun je je druk gaan maken over het geheugen :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkandude schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:04:
Hm, ik vraag me af wat voor "lichte" voeding je misschien hebt ?
Ik heb een nieuwe 480w voeding van Thermaltake (PurePower), dat moet wel goed zitten dus.

Verwijderd

Topicstarter
Sjod schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:09:
koppel alles net zo lang los tot je chipset koeler draait, haal desnoods je bord uit de kast. Als je chipset koeler draait dan kun je je druk gaan maken over het geheugen :)
Ik heb het moederbord zelfs getest met alleen de cpu erop en verder niks, nog steeds draait draait de chipset fan op het moederbord niet..
kan ik dan hieruit concluderen dat het in ieder geval niet aan het geheugen ligt?

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 19:00
meeste mensen hebben het probleem dat die chipset fan als een tierelier draait en de veroorzaker is van een hels kabaal(8000 rpm) en dat mensen die hebben vervangen door een passief koeler. Lijkt mij stug dat daardoor zijn computer de lan en pci dingen niet herkend.(neem aan dat je de driver cd al heb gedraait) Misschien als je een fotoo maakt van hoe je moederboard is aangesloten. Wellicht dat je een aansluiting heb gemist.

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 07:18:
[...]

Grote topics zijn niet bedoeld als probleem-verzameltopics. Ze zijn er juist voor om ervaringen uit te wisselen -hoewel niet iedereen zich daaraan houdt-. Zie ook de topicwaarschuwing van dat topic.

All_Star: wat voor een voeding heb je in je PC zitten? Check verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter om o.a de voeding en het geheugen te troubleshooten.
Oh .. ik dacht .. omdat 99% van de posts in dat topic .. over problemen gaat, dat het wel mocht .. Blijkbaar niet, mijn fout, sorry |:(

Verwijderd

Momenteel ben ik zelf bezig met installeren, :> maar misschien kan ik wat suggesties doen:
  • Welke bios gebruik je? In de bios zijn bepaalde "onboard" functies uit te schakelen. Als je de instructies op die thread op hardwareanalysis.com hebt gevolgd, waar naar wordt verwezen in een van de "[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topics", schakel je bepaalde functies uit die je (ik wel iig) misschien nog nodig hebt (zoals bijv. de Silicon Image RAID controller).
  • Is de nb koeler ook op het power connectortje op je mobo aangesloten?
  • Heb je geen overbodige spacertjes achter je mobo die kortsluiting maken?
  • Heb je eerst een raid array gemaakt (blz. 5-24 vd user guide), op een andere pc een floppy met de juiste raid drivers gemaakt, voordat je win xp installeerde (met die floppy)?
  • evt.Heb je drivers van de installatie cd ge-installeerd?
Dat geheugen is getest in de [Ervaringen]Het Asus..." en werd okay bevonden. Staat trouwens ook in de user guide. Was dat de reden dat je het gekocht hebt? (Ik kan niet zoveel met de "KHX3200A" die je erachter zet..)

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

ARg laat maar

[ Voor 91% gewijzigd door Brainless-NL op 16-02-2005 14:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:51:
Het systeem:

- AMD Athlon 64 3200+ Winchester (Socket 939)
- Asus A8N-SLI Deluxe (Socket 939)
- 2x Kingston HyperX 512 MB DDR400 pc3200 (KHX3200A)
- Maxtor S-ATA 200 GB
- Leadtek GeForce 128 MB PX6600GT TDH (Extreme)

Het probleem:

Het syteem draait wel, echter pakt het systeem niet alle onboard apparaten (netwerkkaarten, raid etc.) en ook pakt hij helemaal geen PCI kaarten (geluidskaart, scsi).
Waar ik achter ben gekomen is dat de chipset koeler van het Asus moederbord helemaal niet draait, en dit klopt natuurlijk niet!

Heeft iemand enig idee waarom deze chipset koeler niet zou werken? Dit moet een verband hebben met de onboard en PCI devices die hij niet kan zien. Ik weet al dat het geen defect moederbord is omdat ik eerst dacht dat het WEL het moederbord was, en dus omgeruild voor een nieuwe, maar nog steeds dit zelfde probleem!

Zou het geheugen misschien niet overweg kunnen met de AMD 64 processor? Ik heb heel het internet afgezocht maar niks hierover kunnen vinden of mijn geheugen wel samen gaat. Ik weet wel dat het Asus moederbord compatible is met het geheugen.
Weet dus iemand of een AMD 64 processor wel compatible is met mijn Hyperx 512 MB pc3200 geheugen? Ik denk zelf dat daar misschien het probleem in kan zitten anders weet ik het ook echt niet meer.......

Ik zou er erg blij mee zijn als iemand mij hiermee zou kunnen helpen omdat ik hier al een ruime week mee bezig ben en het een compleet nieuw samengesteld systeem is. :'(
Alvast bedankt
Dat fannetje is gewoon defect, daardoor wordt de chipset te heet en werkt niet goed meer> vaudten
Heb ik met m'n NF 7 ook gehad (oude P1 fan erop en draaien maarrrrrr)

Soms is het simpel...........

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35
lijkt me dat je óf met je mobo terug naar de winkel moet gaan, óf als die winkel te ver weg is of je je garantie toch al verspeeld hebt maar een Zalman ZM-NB47J moet aanschaffen.
Pagina: 1