Toon posts:

[DVD] Xvid mogelijk op DVD?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een jaartje geleden een portable dvd speler gekocht. Prachtig enzo, maar ik heb niet opgelet of 'ie Divx/Xvid kan afspelen. Ik download regelmatig bestanden die met Divx/Xvid zijn gecodeerd. Alleen word ik er een beetje ziek van om elke keer vier uur te encoden naar MPEG2, zodat Divx/Xvid op DVD kan zetten.

Is er geen app die een decoder op een DVD kan branden? Of is dit technisch niet mogelijk. (Ik dacht een soort DVD speler a la WMP10 incl. Divx/Xvid codec)

Mvg,
Daniel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 20:11 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Of zoiets bestaat zou ik 1-2-3 niet weten, maar heb je al geprobeerd met een rewritable (of desnoods alleen een normale als je speler geen RW kan lezen) een xvid af te spelen op je speler? Zelfs al gebruik je geen RW dan kost dat testen je geen drol en het kan je veel moeite besparen :)

Verwijderd

Topicstarter
Al getest, werkt jammer genoeg niet :(.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Nee, dit zal helaas niet mogelijk zijn.

De specificaties van de MPEG2 standaard en audio standaarden zijn bekend en hardware fabrikanten maken daar gericht chips voor om op te kunnen draaien/verwerken/decoderen. Het dus "even" implementeren van een andere soort coderingstechniek zal hier dus nooit gaan lukken. Je zou wel een oude PIII 733Mhz kunnen gebruiken en daar MoviX in kunnen gooien met film. (dat is wat je ongeveer wil hebben als ik je goed begrijp)

Dus, dan heb je 3 mogelijkheden:
1) Koop er 1 met DivX/Xvid ondersteuning.
2) Sleep je oude PIII 700+ Mhz uit de kast (700 en daarboven, zo zwaar zijn die XviD codecs al) en maak een eigen vorm van een HT PC.
3) Neem een Xbox en zet er XBMC op :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, Movix is precies wat ik bedoel.

Toch bedankt.

Oja, ik heb al XBMC ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ben wat nieuwsgierig/eigenwijs gaan zoeken, en vond dit:

http://www.geocities.com/x7r3m3_b0mb3r/ps2reality.html

Dit gaat via een modded PS2, maar het lijkt mij te booten rechtstreeks? Het zou dus toch mogelijk zijn, of niet?!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
-Daniël- schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:46:
Ben wat nieuwsgierig/eigenwijs gaan zoeken, en vond dit:

http://www.geocities.com/x7r3m3_b0mb3r/ps2reality.html

Dit gaat via een modded PS2, maar het lijkt mij te booten rechtstreeks? Het zou dus toch mogelijk zijn, of niet?!
Oud nieuws ;)

Verwijderd

Topicstarter
Erm, is het echt alleen voor PS2?

• G33rt
Het is een modded PS2. Dat is dus een extra chip. Zie ook [rml]LinuX-TUX in "[ DVD] Xvid mogelijk op DVD?"[/rml] :)

Verwijderd

-Daniël- schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:38:
Mja, Movix is precies wat ik bedoel.

Toch bedankt.

Oja, ik heb al XBMC ;).
Dan speel je die divx/xvid toch via XBMC af ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat je een chip enkel nodig had, om de disc op te starten. Ook heb je dus een chip nodig om het af te spelen? Ach, ik ga 't gewoon proberen, alles kan :).

Verwijderd

je hebt een proggie dat heet DivX to DVD , dan ben je heel snel klaar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:08:
[...]

Dan speel je die divx/xvid toch via XBMC af ??
Shit, ik had moeten zeggen dat het om een portable dvd speler ging. Zie het al voor me, met een Xbox en een TFT 7" op m'n schoot :D.

[Edit]
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:11:
je hebt een proggie dat heet DivX to DVD , dan ben je heel snel klaar
Hmm, welke processor/hoeveel geheugen heb je?

Heb je een link voor me? Er zijn zoveel guides voor DivX to DVD..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 20:20 ]

• G33rt
Die programma's kun je vaak onder precies de goede naam vinden op sites als afterdawn, vcdhelp.com of doom9. Neem daar eens een kijkje, veel howto's zie je overal opduiken. Als ze op alle drie die sites staan dan heb je vaak wel iets goeds in handen. Probeer eens wat uit, zoals je zelf al zei: er zijn veel guides. Experimenteren om uit te vinden wat jou ligt kwa werkwijze en eindresultaat kan soms best leerzaam en/of leuk zijn :)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Voor transcoderen zou ik toch NeroVisionExpress aanraden, vind ik tot nu toe het makkelijkst. Heb in het verleden enorm zitten vervelen met TMPGenc, CCE, Ulead en andere programma's, vind tot op heden de laatste versie van NeroVisionExpress echt het beste.

Lekker vlot en zonder gek*t. Nadeel is dat vobsub buiten wordt gesloten door de eigen codecs die het transcoderen van MPG4 naar MPG2. (dus geen hard in het scherm geencodeerde subs meer)

Verwijderd

-Daniël- schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:11:
Heb je een link voor me? Er zijn zoveel guides voor DivX to DVD..
http://www.vso-software.fr/divxtodvd/divxtodvd.htm

Te simpel programma, 't wijst zich vanzelf. Een film recoden kost maar een paar uur. Vervolgens op dvd branden met Nero ofzo, en afspelen maar.. succes ermee!

(op de site staat trial-versie downen, maar is bij mijn weten een volledig werkende beta-versie)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:43
Wat voor kwaliteit levert dit op?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

ik heb er één dvd mee gemaakt, kwaliteit was vergelijkbaar met de originele avi. In dit geval goed dus.
Pagina: 1