Een tijdje geleden las ik een stukje op Tom's hardware over een doe-het-zelf projector (http://www6.tomshardware.com/howto/20041113/index.html). Hoewel dit me wel wat leek vond ik het een beetje zonde om een LCD scherm te kopen en daarna uit elkaar te slopen. Echter was ik onlangs bezig met het uitbreiden van de PC van m'n oom. Nadat ik z'n pc'tje weer bij hem had neergezet kwam ie met een Acer 17' tft aanzetten. Het verhaal wat hij me vertelde is dat hij het scherm van een vriend gekregen had. Deze vriend lag in een echtscheiding, waarbij z'n vrouw niet al te zachtzinnig met z'n pc en scherm geweest was. Ze had het scherm letterlijk losgetrokken, waarna ze de losgekomen VGA kabel weggegooid had. Voor bewezen diensten mocht ik het scherm meenemen (met in me achterhoofd die doe-het-zelf projector).
Nu heb ik me een beetje suf gezocht en ben ik er nog steeds niet achter wat voor kabel ik moet hebben. Ik heb Acer gebeld en die verwezen me door naar IMD. Deze voeren reparaties uit voor Acer, maar konden mij niet helpen aan een losse kabel of aansluitschema. Ik heb het scherm (Acer AL707) gedemonteerd, waarbij het blijkt dat het feitelijk om een AU Optronics scherm gaat, type M170EN05. Deze fabrikant is alleen erg karig met informatie. Op het 'moederbord' van het scherm zit een Genesis gm2120 chip.
De aansluitconnector voor de vga kabel bestaat uit 14 pinnetjes in een enkele rij. De kabel heeft i.i.g. een analoge 15 pin d-sub aansluiting (standaard dacht ik zo).
Ik hoop dat iemand me kan helpen... Zal wel leuk zijn zo'n el cheapo projector voor m'n dvd'tjes....
Nu heb ik me een beetje suf gezocht en ben ik er nog steeds niet achter wat voor kabel ik moet hebben. Ik heb Acer gebeld en die verwezen me door naar IMD. Deze voeren reparaties uit voor Acer, maar konden mij niet helpen aan een losse kabel of aansluitschema. Ik heb het scherm (Acer AL707) gedemonteerd, waarbij het blijkt dat het feitelijk om een AU Optronics scherm gaat, type M170EN05. Deze fabrikant is alleen erg karig met informatie. Op het 'moederbord' van het scherm zit een Genesis gm2120 chip.
De aansluitconnector voor de vga kabel bestaat uit 14 pinnetjes in een enkele rij. De kabel heeft i.i.g. een analoge 15 pin d-sub aansluiting (standaard dacht ik zo).
Ik hoop dat iemand me kan helpen... Zal wel leuk zijn zo'n el cheapo projector voor m'n dvd'tjes....