Toon posts:

Hoe goed is kwaliteit van draadloos geluid (Markmitek)

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben misschien van plan dit setje te kopen: http://www.intellihome.be...tore.asp?pag=index&menu=7 waardoor ik draadloos films kan kijken en mp3's beluisteren op tv en stereo keten. Het werkt ook met afstandsbediening naar pc dus dat lijkt me supergemakkelijk. Nu, op hun website zeggen ze dat door de hoge zendfrequentie (2.4 GHZ) de beeldkwaliteit perfect is. Maar hoe perfect is dit eigenlijk. Is dit maar relatief of is het toch de moeite waard?

thx

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24

M-ThijZ

Riding on Rails

Alles is relatief ;)

Ik zou zo'n setje niet kopen, ik ben echt een perfectionist op dat gebied. Er mag bij mij geen enkel zichtbaar/merkbaar verlies optreden, daarom leg ik veel liever een kwalitatief goed (duur) kabeltje dan een draadloze set. Het is gewoon persoonlijk.

Kun je het setje niet ergens in een winkel proberen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik heb er ook eentje, alleen geen marmitek. Je moet eerst voor jezelf nagaan waar je signaal doorheen gaat sturen (enkel muurtje moet geen enkel probleem zijn). Hier gaat het signaal diagonaal door het huis (van mijn slaapkamer boven naar de woonkamer onder) en de kwaliteit van het geluid is redelijk te noemen. Beeldkwaliteit is niet echt geweldig te noemen, maar dat heeft er ook mee te maken dat het videosignaal door een composite kabel wordt aangeleverd.. Ik kan op de site zo niet vinden of dit ondertussen is verbeterd, maar ga maar uit van niet..

dus: geluid = redelijk, beeldkwaliteit = matig
(maar dat hangt natuurlijk wel van af waar het signaal allemaal doorheen moet)

Hier staat tekst

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wireless routers etc. zitten toch ook op 2,4ghz als ik me niet vergis...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:54:
ik heb er ook eentje, alleen geen marmitek. Je moet eerst voor jezelf nagaan waar je signaal doorheen gaat sturen (enkel muurtje moet geen enkel probleem zijn). Hier gaat het signaal diagonaal door het huis (van mijn slaapkamer boven naar de woonkamer onder) en de kwaliteit van het geluid is redelijk te noemen. Beeldkwaliteit is niet echt geweldig te noemen, maar dat heeft er ook mee te maken dat het videosignaal door een composite kabel wordt aangeleverd.. Ik kan op de site zo niet vinden of dit ondertussen is verbeterd, maar ga maar uit van niet..

dus: geluid = redelijk, beeldkwaliteit = matig
(maar dat hangt natuurlijk wel van af waar het signaal allemaal doorheen moet)
die van Marmitek zijn daar stukken beter in... laat je dus niet teveel leiden door andere merken en hun wanprestaties :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Besef ook dat iedereen in een straal van 50 meter of zo mee kan kijken naar wat jij aan het kijken bent.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb zelf dit setje van marmitek, icm met een ati remote wonder en meedio software:
http://www.elekhomica.nl/product_info.php/products_id/158
Deze gaat ook via 2,4Ghz. Hij staat aangesloten op een pc met een matrox g400. Deze heeft weer een verlengkabel (cinch) van 5 meter, zodat het draadloze gedeelte beperkt wordt tot ongeveer 3 meter en een houten plafond (ik mocht geen kabels aanleggen, dus was dit de enige oplossing).

De kwaliteit viel mij nog erg mee. Het is niet te vergelijken met dvd of gewoon een monitor, maar het is nét goed genoeg om grappige filmpjes te kijken of om een muziekje af te spelen of de vakantiefoto's te bekijken.
Het afspelen van hele speelfilms doe ik niet zo veel, omdat je je na verloop van tijd toch begint te ergeren aan de "slechte kwaliteit". Dit komt omdat je dvd-kwaliteit gewend bent en vooral vanwege de mysterieuze ruis (zie hieronder). Als ik dit bij wijze van spreke tijdens het videotijdperk had gehad (en ik zou geen ruis hebben), zou ik geen video's meer gebruiken, maar nu met de dvd vind ik dat toch prettiger.

De beeldkwaliteit is opzich nog wel te doen. Het enige mysterieuze probleem is dat ik vrij regelmatig last heb van storing (strepen door beeld en ruisgolven) om een vaste tijdsinterval (van zeg 2-3 minuten). Vreemd is dat dit soms wel 5 keer achter elkaar gebeurd en dan weer ophoudt en dan plotseling weer begint. Ik denk dat dit iets te maken heeft met wifi netwerken die ook rond dezelfde frequentie werken (er zijn overigens 4 verschillende frequenties instelbaar, maar alle 4 hebben last van een andere vorm van ruis, maar wel allemaal met (verschillende) tijdintervallen van een paar minuten).
Hiermee valt opzich nog wel te leven omdat ik er meestal geen enkele last van heb.
Ik heb ook voor de grap een keer de pc naast met tv gezet en toen geswitcht van draadloos naar direct via cinch naar de tv. De afstand van zender naar ontvanger was ongeveer 3 meter, zonder obstakels. Opvallend was dat de beeldkwaliteit nauwelijks zichtbaar verschilde met draad of met draad en marmitek geval.

De geluidskwaliteit is vrij brak. Dat kan ook liggen aan mij asrock onboard geluid of een slecht afgeschermde, niet geaarde en zelfgemaakte aluminium kast.
Wanneer ik de de pc aansluit op mijn stereo, het volume volluit draai en geen muziek opzet heb ik ook al last van witte ruis. Bij de TV hoor je deze ruis wel stukken duidelijker. Bij mp3 maakt het niet zoveel uit omdat het volume al vrij hoog ligt (door het hoge volume van de mp3file), maar bij films moet het volume van de tv hoger worden gezet om iets goed te kunnen horen. Daardoor wordt ook de ruis harder en bij stille momenten kan je de ruis gewoon duidelijk horen. Dit kan dus ook liggen aan bovengenoemde redenen.

Al met al is het dus een halve aanrader: Het is leuk om foto's te bekijken, met wat vrienden wat muziek te luisteren of om een filmpje te kijken van bv uitzendinggemist of een blooper/comedie.
Verwacht alleen geen topkwaliteit en houdt rekening met evt ruis van andere bronnen (telefoon. wifi etc).

ps: Jouw link doet het trouwens niet helemaal (hij linkt niet door naar het product dat jij wilt hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Herr Muller op 14-02-2005 19:32 ]

Pagina: 1