[Maxtor 200gb SATA] cyclische redundantiecontrole

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 11:42

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ha,

Op 1 partitie van mn nog geen 2 maanden oude maxtor 200gb SATA schijf krijg ik een fout melding als ik een geripte dvd wil recoden -> cyclische redundantie controle.

Nu weet ik dat je dat met cdrw's kan hebben, maar geld dit dus ook voor harde schijven?
Is mn schijf nu f*cked of kan dat hele cyclische gedoe er nog afkrijgen door mn schijf te formaten ofzo?

Als ik die partitie wil defraggen blijfttie ook hangen trouwens.

XBL: theArthurrrr

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DeWaanzin schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:40:
Op 1 partitie van mn nog geen 2 maanden oude maxtor 200gb SATA schijf krijg ik een fout melding als ik een geripte dvd wil recoden -> cyclische redundantie controle.
Alleen op die partitie of ook op andere partities? Alleen met die specifieke DVD of met alle DVD's? Alleen met het progje dat je daar gebruikt (welk?) of ook met andere software? Zijn er nog meer problemen die duiden op een hdd-probleem? Kortom: geef ff wat meer info, want hier kan ik niks mee.
Als ik die partitie wil defraggen blijfttie ook hangen trouwens.
Welk OS gebruik je? Zijn er toevallig nog processen actief die de disk willen benaderen?

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
cyclische redundantiecontrole-fout houdt in dat er een CRC-error heeft plaats gevonden. Dat betekent dat er niet precies de goede data is gekopieerd.

Als je een geripte DVD wilt re-encode, kan het heel goed aan de bestanden zelf liggen in plaats van je HD. Ik zou wel een goede schijfcontrole aanraden... Daarnaast kan ik ook niet veel meer vertellen want je hebt erg weinig info gegeven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu stuk?
Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed

Uit het laatste linkje:
Cyclic Redundancy Check (CRC) error
- beschadigde media
- corrupt image (slechte download?)
- bad sectors op harddisk (indien vanuit/via HDD wordt gebrand)
- cache van de brander (of de HDD, indien van toepassing) is brak
- gaar geheugen
- (zelden) gare CPU, mobo of brakke voeding
Duidelijk een gevalletje van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum niet geraadpleegd te hebben. Dat blijkt tevens op geen enkele manier uit de topicstart, we kunnen niet teruglezen wat je allemaal wel niet met behulp van de FAQ hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT ;)

Dit topic is gesloten.