Toon posts:

Oude Geluidskaart is sloom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Creative Soundblaster 5.1 Live, als ik een spel speel, en zet de geluidsettings op het allermooist, loopt het spel heel traag... nu wou ik een Audigy ZS 2 kopen, heb ik dit probleem dan nogsteeds?

(Als ik een fps van 40 heb, daalt dan naar 20! )

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:19:
Ik heb nu een Creative Soundblaster 5.1 Live, als ik een spel speel, en zet de geluidsettings op het allermooist, loopt het spel heel traag... nu wou ik een Audigy ZS 2 kopen, heb ik dit probleem dan nogsteeds?

(Als ik een fps van 40 heb, daalt dan naar 20! )
hangt af van de drivers, en vooral ook van de rest van je systeem...

wat je nu vraagt is eigenlijk "ik heb een radio in mijn auto en als ik alles openzet doet ie maar 30KM/u niet meer, zou een andere radio helpen"???

zonder dat we weten of je met benzine of diesel rijdt, hoeveel pk je wagen heeft, wat voor batterij erin zit .....

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat dit aan de geluidskaart ligt. Trouwens, als je de geluidsinstellingen hoger zet, moet de processor meer werk verrichten :)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit lijkt me aan de andere kant zeer goed mogelijk, doordat de SBLive! niet volledige effecten ondersteuning heeft - bijv voor A3D, om iets te noemen - hiermee zal de processor deze extra rekening kracht nodig hebben voor de geluidseffecten. Laat staan dat de SBLive! geen eigen DSP heeft.(geen idee eigenlijk :/ )

[edit]spuit !!!!111 O-)

Met een Audigy2 (ZS) zal je misschien ietsjes verschil merken, omdat deze kaart zijn eigen processor (DSP) heeft voor dat soort "geluidseffecten" zoals; EAX, EAX2(HD), A3D, etc. En hiermee je CPU zal ontlasten. Maar het verschil is niet dusdanig groot dat je daarvan een gat in de lucht springt, laat staan dat je het "echt" zal merken.

Ik denk dat je eerst eens moet aankloppen bij je chipset drivers en geluidskaart drivers, en kijk daarbij ook naar de instellingen van de geluidskaart in Windows zelf, dus onder Sounds and Audio Devices (jah sorry heb Engelse Windows :9 ) Check als hardware accel. wel aanstaat en dat soort zaken.

[edit]Oh jah - heb je verder nog wat specs voor ons ? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door rlkz op 14-02-2005 19:06 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

A7v266-E (VIA KT266A)
AMD Athlon 1500+
768 MB Ram (PC 2100)
Sapphire 9600 Pro 256 MB
40 GB Harddisk

bij mijn SBlive, instaleerde ik de drivers, die op het cd stond, maar als ik em nu wil update, geef het een error, dat hij em niet kan vinden...

Ik wil graag een spel spele op Hardware+EAX ipv Software (geluidssettings)... denken jullie dat als ik een Audigy ZS 2 koop, ik soepel kan spelen? zonder dat ik veel performance verlies?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:04:
Specs:

A7v266-E (VIA KT266A)
AMD Athlon 1500+
768 MB Ram (PC 2100)
Sapphire 9600 Pro 256 MB
40 GB Harddisk

bij mijn SBlive, instaleerde ik de drivers, die op het cd stond, maar als ik em nu wil update, geef het een error, dat hij em niet kan vinden...
Betreft de drivers qua update en installatie met de SBLive! is een veel voorkomend probleem, als je de GoT search gebruikt zal je ook zien dat je niet de enige bent.
Ik wil graag een spel spele op Hardware+EAX ipv Software (geluidssettings)... denken jullie dat als ik een Audigy ZS 2 koop, ik soepel kan spelen? zonder dat ik veel performance verlies?
Persoonlijk denk ik dat dit zeer zeker gaat uitmaken, de Audigy2 serie heeft namelijk zijn eigen hardware matige Processor voor deze effecten. Dit betekent dus dat de CPU word ontlast van de effecten zoals EAX en dergelijke, op deze manier hou je dus meer power over ;)
Verder kun je ervoor kiezen om de gewone Audigy2 te kopen, de letters ZS brengt niet echt meer functionaliteit toe. - Hiervoor verwijs ik je door naar de Soundblaster site. (bespaar je weer een aantal centen)

Soepel? hangt van de desbetreffende game af, maar de ondersteuning en performance zal zeer zeker ten goede komen. -vooral als het om games gaat met veel EAX effecten.

Nuttige link: Review M-Audio Revolution 7.1
* dit is dan wel een review van mijn geluidskaart, maar om een idee te geven hoe de de kaarten onderling vergeleken kan worden is dit een handige website. De M-Audio is software based.
Verder is het test systeem een P3 1Ghz, dit geeft een beetje het idee wat je +/- kan verwachten.

B)

I browse with Vivaldi

Pagina: 1