Asus Radeon 9250 256mb

Pagina: 1
Acties:

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-08 21:12
Ik heb laatst een nieuwe pc voor mijn mams gebouwd met de volgende specs:

Amd 64 3000+
512mb Corsair ddr
Maxtor 80 gb
Asus Radeon 9250 256mb

Nu krijg ik in ut2003 demo rare artifacts, mijn score en health meters zien er bijzonder gaar uit...

Nu las ik dat deze videokaart op Directx 8.1 draait, maar op de driver cd staat 9. Ik heb dan ook 9c van het net getrokken en die geinstalled. Kan het soms zijn dat de demo brak is? Heb nieuwste Ati drivers geinstalled, demo opnieuw geinstalled. DirectX van het net gehaald, maar is niet instalbaar omdat 9 er al op staat...

Deze kaart zou toch ook gewoon met dx 9c moeten kunnen draaien??

Verwijderd

UT2003 draait ook op DX8.1 geef eens eenpaar screenshots, anders haal de zijkant van de kast eraf en zet er een ventilator op ofzow, gewoon om te kijken of hij te warm word, kijk of de fan wel draait. clock em iets terug.

probeer dat maar :)

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

[off-topic geblaat] Moet je helaas tegen je mams zeggen dat ze niet meer mag UT-en op haar nieuwe PC-tje ;) [/off-topic geblaat]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 14:54
De kaart kan slechts 8.1 aan. Dx 9.0c is alleen software die nieuwer is. Maar die functie worden toch niet ondersteund.

Waarschijnlijk wordt je 3d-kaart te heet. Dat kan zijn omdat de koeler de warmte niet kwijt kan aan de omgeven (op te lossen met casefans) Of dat de koeler niet goed op je 3d-kaart zit.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Jovas
Die kaart is gloednieuw... Hij heeft trouwens een passieve koeling, en het is raar want 2k4 draait wel goed. Die directx kan het dus niet zijn. En het lijkt me erg sterk dat die kart te heet wordt, hij draait 240 mhz nix overgeclockt dus...

Verwijderd

Met een passief gekoelde kaart moet je nog wel wat airflow hebben, zet er anders eens een 80mm kastkoeler op. Als je het koelblok aanraakt, voelt ie dan warm of echt heet aan?

• Jovas
Ik zal er een casefannetje bij proberen te plaatsen. Ik vind het zo raar dat het alleen in 2k3 is, en niet in 2k4. Ik zie alleen in 2k3 artifacts, en altijd dezelfde, mijn score en health meters zijn dan fucked up...
2k4 draait probleemloos...

Verwijderd

Misschien ligt dit toch aan het spel, dat het een bug is.
Maar volg voor de zekerheid even het advies op, en plaats er een tafel ventilator bij.

Verwijderd

Ik ben best wel vaak brakke ati kaarten tegen gekomen die last hebben van overhitting met de standaard koeling.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:41:
Ik ben best wel vaak brakke ati kaarten tegen gekomen die last hebben van overhitting met de standaard koeling.
Hij zegt dat het in UT:2004 niet het geval is, en die is toch een stukje zwaarder als 2003. Dan ligt het dus iig niet aan de koeling, denk je wel?

Verwijderd

Een zwaarder spel wil niet elktijd zeggen een warmerre video kaart, waneer het spel niet sneller wilt door te traage cpu terwijl de kaart nog genoeg kravht heeft dan wordt die een stuk minder heet.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:08:
Een zwaarder spel wil niet elktijd zeggen een warmerre video kaart, waneer het spel niet sneller wilt door te traage cpu terwijl de kaart nog genoeg kravht heeft dan wordt die een stuk minder heet.
*offtopic
Zijn CPU is zeker niet te traag, zoals je in de TS kunt zien, een AMD 3000+ 64bits. De bottleneck op zijn systeem is nu dus de videokaart.
/offtopic

• Jovas
Ja, die is ook de bottleneck... Het is wel een kaart met 256mb videogeheugen, maar hij loopt maar op 240 mhz(gpu). De kaart heeft dus een passieve koeling, geen fannetje dus... Maar het lijkt me zo sterk dat ie van de 2k3 demo al over zn zeik gaat... Boven dien ziet 2k4 demo er prima uit... Ik denk idd dat dit gewoon een brakke 2k3 demo is....

Ik ga er idd gewoon een ventilator opzetten, en ik ga 2k3 retail meenemen en bij mn ma erop zetten, kijken wat er dan gebeurd...

Verwijderd

Elk spel gebruikt andere instructie's en dat heeft zeker invloed op de warmte ontwikeling. Ik zou zeker de kaart even testen met wat andere spellen. Het zou best kunne dat er een brakke geheugen chip op de kaart zit die het probleem veroorzaakt.

• Jovas
Grote tafelventilator erop gezet, maar geen verschil.

Conclusie: Of de demo is brak, of de kaart trekt geen directx9.

Oplossing: 2k3 er af geflikkerd, aangezien ik het niet meer speel en mijn ma sowiso geen spellen speelt, maar de pc alleen voor mail en internet gebruikt. :)

Deze kan dicht.
Pagina: 1