Toon posts:

.bin bestanden samenvoegen en converteren naar (s)vcd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij met een probleempje kunnen helpen. Ik heb twee .bin bestanden die ik wil samenvoegen tot 1 bestand en daarna om wil zetten naar .(s)vcd, heeft iemand enig idee of dat dit mogelijk is? Of hoef ik een .bin bestand niet te converteren naar (s)vcd om deze te kunnen afspelen in mijn dvd speler.

mvr gr,

Erik

Verwijderd

Een .bin bestand kan best een SVCD zijn.

Ik zou hem even mounten met Deamon Tools als ik jou was (http://www.daemon-tools.c...d.php?mode=Download&id=34) dan kan je controleren wat voor soort formaat je filmpie is ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 18:21 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
een .bin file is een container, geen fileformaat. en .svcd daar heb ik nog nooit van gehoord.
In die .bin container zit je svcd, en dat is dus een .mpg file.
Die mpeg file kan je uit de .bin container halen.
Vervolgens haal je de andere mpeg van die andere .bin container er ook uit.
En voeg je deze samen toe als SVCD-brandsessie in je favoriete brandprogramma (nero ofzo).
Hij zet ze dan onder elkaar, wanneer de ene file klaar is gaat de volgende file beginnen.
Dit is een manier... tkan opzich ook anders door de mpeg files echt aan elkaar te voegen maar volgensmij moet je dan gaan reencoden... bij mpeg2 volgensmij wel (mpeg1 niet).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties,

Ik vind inderdaad enkele mpg bestanden in de .bin file. Het vreemde is alleen dat in de ene .bin bestand 2 mpg files zitten en in de andere maar 1. Daarnaast kan ik de .mpg niet afspelen met mijn mediaplayer, is dit normaal?

Verwijderd

Dat je hem niet kan afspelen zou een codec probleem kunnen zijn. Heb je hem gemount inmiddels? Zoja zou ik even een prog als PowerDVD of WinDVD installeren en kijken of je je gemounte cd daarmee kan afspelen (heeft bij mij vaak op die manier gewerkt).

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het klite code pack geinstalleerd, meestal kan ik hiermee elke extensie openen.

Ik ben ook gewend dat, wanneer ik de image mount, automatisch het "gemounte" opstart.

edit: hij werkt in mij media player classic.

Kan ik deze bestanden, de mpg bestanden uit de iso, in nero openen, onder elkaar zetten, en daarna branden?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik nero open en kies voor vcd dvd en de twee .mpg bestanden selecteer. Deze converteer naar vcd en brand op een dvd. Maakt hij er dan 1 file van of heb ik ze dan als nog apart, en onderbreekt dit de film dan.
Pagina: 1