[Cooling] TT Vulcano 7+ Fanspeed Probleem

Pagina: 1
Acties:

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Topicstarter
Het zit zo:
Ik heb mijn 2500+ op 2300MHz draaien in combinatie met een Thermaltake Vulcano 7+ @ 85% (±5100RPM).
Draait perfect! Temp is goed. Nix te klagen, Idle 48 graden, stressed 55 maximaal. O-)

Maar nu het volgende:
Normaal gesproken zit er een 12-volts regelaartje bij die je aansluit op op je 4-pins juice toevoer. Dan kun je em instellen op low, median & high.
Ook heeft de fan 2 aansluitingen: 1 gele draad (met stekkertje) die naar je cpu-aansluiting op je mobo gaat om de RPM aan te duiden. En dan de normale juice-kabeltjes (in 1 stekkertje) die je dan aansluit op die 12-volts regelaar.

Wat ik dus heb gedaan: gele kabeltje in de aansluiting v/d juice gedouwd, en die dan aangesloten op de cpu aansluiting op me mobo. Één stekker IPV 2 en ook van die regelaar af in me kast. :Y)

Met mijn mobo (Aopen AK79D-400VN) kan ik de fanspeeds handmatig instellen in de bios tussen 50 en 100%
Ik heb het dus zo ingesteld dat mijn 6000RPM fan van de Vulcano op 85% draait (±5100RPM dus)
Het heeft altijd perfect gewerkt (het draait nu al maanden zo!!!) :*)

Maar nu heeft mijn fan schijnbaar een soort van kuren. Hij blijft maar op 6000RPM draaien.
Ik kan in de bios veranderen wat ik wil, maar tevergeefs. 8)7

Mss dat het aan de voltages kan liggen, maar dan had het eerder ook moeten gebeuren?
+3,3V --> 3,28
+5V --> 5.13
+12V --> 11,67
-12V --> -12,36
-5V --> -5,20

Wat is er verkeerd gegaan..?? :? Ik kom er niet uit en kan er verders nix over vinden op internet, misschien dat iemand hier weet wat er speelt. }:O 8)7

Verdere specs, zie sig.

Ici kann uw Werbung staan

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Topicstarter
Never mind...
heb het al opgelost, heb die regelaar er weer tussen gevrot en nu werkt het weer, maar helaas niet volgens mijn gewenste snelheid... :( :(
beter dan niets iig... |:(
Mss maar eens tijd voor een nieuwe STILLERE koeler dan... :+

Slotje mag....

Ici kann uw Werbung staan