Ik heb hier een idee in mijn hoofd, om een led fan zilver te spuiten of folie erop te plakken op de bladen. Maar heeft iemand dit eerder geprobeerd en kan iemand dan een foto geven, want ik heb het niet op google kunnen vinden. En btw, hoe krijg ik mijn coolermaster fan eraf? Nergens zit een schroef.
Ik zou het niet doen. Als je ook maar een heel klein beetje onregelmatig spuit (en dat is onvermijdelijk) dan raakt je fan uit balans, en gaat hij herrie maken. Over het beplakken van folie zal ik het al helemaal niet hebben: dat gaat fout.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
ik zou geen folie op de bladen gaan plakken, want de kans dat ie daarna niet meer goed gebalanceerd is, is extreem groot en dan gaat je fan dus trillen/ratelen en is het alleen maar irritant.
spuiten is een betere optie.. doen ze wel vaker, maar nog steds is de kans erg groot. Titan verkoopt al wel van die "zilveren" fans. Boor hier dan een gaatje in voor de LED ofzo.
die fan zit waarschijnlijk vast met van die drukpinnetjes denk ik. Van die zwarte pinnetjes..
Lekker irritant loshalen, maar daarentregen: wie gebruikt die dingen
. gewoon eraf roppen..
Kijk er eerst ff goed na voor de zekerheid.
(schade die deze post aanricht kan niet verhaalt worden op de schrijver
)
shit te laat
spuiten is een betere optie.. doen ze wel vaker, maar nog steds is de kans erg groot. Titan verkoopt al wel van die "zilveren" fans. Boor hier dan een gaatje in voor de LED ofzo.
die fan zit waarschijnlijk vast met van die drukpinnetjes denk ik. Van die zwarte pinnetjes..
Lekker irritant loshalen, maar daarentregen: wie gebruikt die dingen
Kijk er eerst ff goed na voor de zekerheid.
(schade die deze post aanricht kan niet verhaalt worden op de schrijver
shit te laat
[ Voor 17% gewijzigd door k0ewl op 14-02-2005 17:49 . Reden: te laat ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Verwijderd
Ikzelf heb ik ook gedaan, door er een laagje UV verf overheen te spuiten...dawuss schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:46:
Ik zou het niet doen. Als je ook maar een heel klein beetje onregelmatig spuit (en dat is onvermijdelijk) dan raakt je fan uit balans, en gaat hij herrie maken. Over het beplakken van folie zal ik het al helemaal niet hebben: dat gaat fout.
Werkt perfect, helemaal niet meer geluid dan eerst!
Trouwens, helemaal vergeten. Ik heb dit wel eerder gedaan met zo'n zwarte coolermaster fan. Naja, lukte ook heel goed:). Maarjah, ik wil nu liever het effect zien van hoe het eruit ziet:o, maar bedankt voor de reacties
Verwijderd
ik zou IDD maar geen folie gebruiken
maar je zou de rotor bladen eraf kunnen halen.. dan ff goed schuren en ff overspuiten.
geen probleem lijkt me.
maar je zou de rotor bladen eraf kunnen halen.. dan ff goed schuren en ff overspuiten.
geen probleem lijkt me.
hehe geen folie of spuiten, maar wel leds derin? denk je dat je die zelf 100% recht krijgt?k0ewl schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:48:
ik zou geen folie op de bladen gaan plakken, want de kans dat ie daarna niet meer goed gebalanceerd is, is extreem groot en dan gaat je fan dus trillen/ratelen en is het alleen maar irritant.
denk dat dat nog veel erger is dan spuiten en folie samen
Ik denk niet dat ie in de bladen zelf bedoelt, maar in de rand van de fan, waar ze bij prefab led-fans ook altijd zittenLiquidSmoke schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:13:
[...]
hehe geen folie of spuiten, maar wel leds derin? denk je dat je die zelf 100% recht krijgt?
denk dat dat nog veel erger is dan spuiten en folie samen
Kater? Eerst water, de rest komt later
ooit stond er hier een tutorial over ledjes in je bladen plaatsen, het kan dus wel, alleen de levensduur van de fan ging er niet bepaald op vooruit
wel geinig effect
Verwijderd
ledjes op de bladen... hoe doe je dat dan met je draaden?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 10:53 ]
Sleepcontacten? Maar da's idd ook een boel geklootVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:53:
ledjes op de bladen... hoe doe je dat dan met je draaden?
LED's inbouwen in behuizing fan:
http://www.madshrimps.be/gotohowto.php?howtoID=31
en inderdaad was er ooit een tutorial voor LED's in de bladen van de rotor...
erg gaaf - maar niet zo goed voor je fan
was volgens mij geeneens zo'n moeilijke mod...maar is nergens meer iets over te vinden!
http://www.madshrimps.be/gotohowto.php?howtoID=31
en inderdaad was er ooit een tutorial voor LED's in de bladen van de rotor...
erg gaaf - maar niet zo goed voor je fan
was volgens mij geeneens zo'n moeilijke mod...maar is nergens meer iets over te vinden!
[ Voor 20% gewijzigd door kazz1980 op 15-02-2005 16:09 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
ja dat is best mogelijk,
leds in de bladen van je fan plaatsen.
1 sleepcontact voor de min.. via de ring waar de magneet in gemonteerd zit (magneet zelf wil niet geleid geen stroom) (de magneet wordt in een metalen ring gemonteerd in de fan.
en dan de plus via het asje van de fan bladen..
moet je wel de hele fan uit elkaar halen.. aan de ene kant zit een stickertje.. daaronder zit een asje met een ronde veer er omheen geklemd als die los maakt kan je de fan uit elkaar halen..
als je alles goed krijgt geeft dat idd een erg leuk effect... fan maakt iets meer herrie en de mijne brak uit elkaar toen ik em een keer beetpakte (JA hij stond uit
dus de fan verzwakt wel degelijk.
edit:
je boort gaten DOOR 2 fan bladen heen en plaatst daar de leds in.
leds in de bladen van je fan plaatsen.
1 sleepcontact voor de min.. via de ring waar de magneet in gemonteerd zit (magneet zelf wil niet geleid geen stroom) (de magneet wordt in een metalen ring gemonteerd in de fan.
en dan de plus via het asje van de fan bladen..
moet je wel de hele fan uit elkaar halen.. aan de ene kant zit een stickertje.. daaronder zit een asje met een ronde veer er omheen geklemd als die los maakt kan je de fan uit elkaar halen..
als je alles goed krijgt geeft dat idd een erg leuk effect... fan maakt iets meer herrie en de mijne brak uit elkaar toen ik em een keer beetpakte (JA hij stond uit
edit:
je boort gaten DOOR 2 fan bladen heen en plaatst daar de leds in.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 16:42 ]
Waarom praat iedereen over, leds in de bladen? Ehh, daar heb ik het zelf niet over, dus je hoeft niet meer te posten hoor over dat voor mij. Naja dit topicje kan wel dicht, ik zie nog wel wat ik ga doen
lijkt me vrij makkelijk. de fan omhuizing afplakken. fan aanzetten, spuitbus erbij, laten draaien @ 5V en overal komt netjes evenveel verf.
Nee dat komt er niet. Als je de fan namelijk draait gaat de middelpunt zoekende kracht werken waardoor de natte verf naar de buitenkant van de bladen geslingerd wordt -> resultaat een fan die uit balans is.
[ Voor 8% gewijzigd door Kawaii op 15-02-2005 22:55 ]
niet uit balans, maar zeker niet egaal verdeeld over het gehele oppervlak van de bladen: verf gaat naar de randen en hoopt zich op.
de grootste kans lijkt mij als je fan demonteerd. de fan bladen vast zet, en dan van grote afstand de bladen bespuit (met de spuitbus natuurlijk viezerds).
van grote afstand zorgt voor dunne nevel, maar minder dekking dus dan moet je wel keer of 5 a 6 keer doen: na iedere spuitbeurt (m.b.v. de spuitbus) licht opschuren met fijn schuurpapier.
Met grote afstand bedoel ik halve meter
kwart meter, zodat een superfijne nevel neerslaat op de bladen, zodat eventueel disbalance niet groot kan worden door de kleine nevelvlokken/druppels.
de grootste kans lijkt mij als je fan demonteerd. de fan bladen vast zet, en dan van grote afstand de bladen bespuit (met de spuitbus natuurlijk viezerds).
van grote afstand zorgt voor dunne nevel, maar minder dekking dus dan moet je wel keer of 5 a 6 keer doen: na iedere spuitbeurt (m.b.v. de spuitbus) licht opschuren met fijn schuurpapier.
Met grote afstand bedoel ik halve meter
[ Voor 4% gewijzigd door Seesar op 15-02-2005 23:52 ]
T60P Widescreen
Pagina: 1