Toon posts:

[2000] Installatie van w2k op een netserver lh 2*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een netserver lh2 staat (om mee te stoeien), nu wil ik op de server
windows 2000 server installeren.
Maar ja nu komt het probleem, als ik boot van de windows 2000 cd dan loopt ie altijd vast in de hardware configuratie inspectie: "Setup is inspecting your computer's hardware configuration..."

Tevens gebruik ik die raid kaart die er standaard in zit. (een raid 0 gemaakt van de 3 hd die erin zitten)

Nu heb ik bij de server ook een hp navigator cd erbij, maar ja die ondersteund alleen Windows NT 4.0. Heeft iemand ook een navigator cd met ondersteuning voor w2k?

Of heeft iemand anders een andere oplossing?

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 16:03
Ik heb thuis een netserver LH3 staan, en had ook problemen bij het installeren van windows. (2003 dan wel maar toch).
Ik zou eerst eens beginnen met het update van de firmware, die is nog steeds te vinden op de site van HP. Dit hielp bij mij iig.

[ Voor 5% gewijzigd door OlivierF op 14-02-2005 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met firmware? Nieuwe BIOS driver, of van de raid kaart?

• OlivierF
Firmware is de "software" die bijvoorbeeld in je raid kaart zit om de kaart te laten werken.
Op de site van hp is een .exe te vinden voor je server, waarmee je dan vervolgens een bootable diskette mee kunt maken.
Daarvan moet je dan booten met je server en dan kun je de firmware flashen. (soort van software update eigenlijk)
Maar als je dit nog niet eerder gedaan hebt is niet niet onverstandig om er even wat over op te zoeken op internet.
Als de stroom bv namelijk halverwege het flashen uitvalt is je firmware vern*kt. En werkt ie dus helemaal niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je misschien mij ff helpen op dit exe bestand op te zoeken?

Ik heb nu op de site van hp aan het kijken maar ik kan alleen maar een bios update vinden!

site van hp

• OlivierF
Verrek, die zijn er niet voor de LH2 :/
Naja, update de bios iig maar, dat had zowiezo ook moeten gebeuren...
Heb jij eigenlijk een losse raid kaart of zit die op het moederbord van die netserver?

Verwijderd

Topicstarter
Een losse raid kaart!

Even een andere vraag, ik heb ondertussen wel een diskette gemaakt met de bios-update, maar ja het systeem boot niet van de diskette!
Dus hoe kom ik in de bios?

Ik ga zo ff kijken wat voor raid-kaart het is!

• OlivierF
Tja dat kan ik van hier uit niet ruiken, maar probeer eens wat del, f1 f2 escape enzo...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de raid kaart ff bekeken ne dat is een kaart van hp zelf:

Hewlet Packard Netraid-1
s/n: us80200631

Intel I960
Symbios Logic
53c770

• OlivierF
Hierzo kun je de firmware voor dat ding downloaden: [url][/url]
HP Netraid 1 Firmware

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu ben ik nog steed niet in de bios van de netserver! Ik heb allerlei knopjes geprobeerd maar tervergeefs, weet iemand anders het ook?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
Pagina: 1