Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[iRiver H120 & Cowon iAudio M3(L)] Opnamefunctionaliteit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

na enig zoeken door het forum ben ik er nog niet achter wat nu precies de limitaties zijn van deze beide spelers wat betreft het opnemen (beide naar WAV of MP3). Behalve dat bij de H120 de line-in op het apparaat zelf zit en bij de M3(L) enkel op het docking-station zijn beide vrijwel gelijk (voor zover mijn eisen gaan). Over duur van de opname is bij beide niks te vinden.

Nu wil ik wel een van beide spelers kopen met name vanwege de directe opname en codeer mogelijkheden, echter verschillen zij zeer weinig in prijs wat de keuze weer moeilijker maakt. Er zijn lange topics op dit forum over beide spelers, beide noemen alle pro's en con's aan, maar bij beide zijn die wederom redelijk gelijk. Zestien of 35 uur (bij de M3L) playing-time kan mij niet zo heel veel schelen, aangezien ~16 uur ook prima te doen is voordat ie weer het stopcontact in moet.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het opnemen van live muziek (klassiek of vocaal met begeleiding, beide zonder versterking) met behulp van een van deze apparaten en een microfoon zoals de Sony ECM-MS957? Of misschien een iets minder specifiek maar wel toepasbare ervaring? Voorbeelden van opname zouden zeer wenselijk zijn ook...

Heel erg bedankt alvast,

Niko

Ps. Als overigens blijkt dat ik dit toch op de verkeerder plek heb gezet en deze vraag afzonderlijk in beide topics zou hebben moeten stellen dan mijn excuses daarvoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 17:20 ]

Verwijderd

ik zou persoonlijk voor de iAudio M3L gaan. is ten eerste veel lichter en platter en heeft ook BBE sound. De line in zit ook op het apparaat trouwens, via een connector.daar kun je een mic op aansluiten en langer opnemen door de batterijduur.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je toevallig ook of de duur van de opname door iets anders gelimiteerd zou worden behalve de schrijfruimte? (en de connector wordt standaard bijgeleverd?)

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 12:46
Ja die 512 MB dat is het maximum van de opname.
Echter stop de M3 niet met opnemen maar hij maakt dan gewoon een nieuw bestand aan.
Echer moet er wel wat schijf ruimte vrij blijven hoeveel weet ik zo ff niet maar dat staat wel in de gebruiks aanwijzing.
Deze kan je downloade op http://www.iaudio.com/

Nog vragen MSN dan ;)

Verwijderd

ik heb de h120 en ben er zeer tevreden over.. kan ook optical opnemen. en line in wav en mp3

Verwijderd

Topicstarter
voxell: Heb je toevallig ook ervaring met hoe lang hij op kan nemen? De H120 is op het moment namelijk wel een stukkie goedkoper...

*runs around screaming* AAH! He follows me everywhere!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de leverancier van iRiver in nederland falliet gegaan is toch de M3L gekocht. Vrijdag zal ik wat files uploaden hoe de opnamen gelukt zijn...
Pagina: 1