Hoe upgrade men ADSL?

Pagina: 1
Acties:

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Vandaag ging ik naar school, en in de pauze kwam ik een mede Tweaker tegen *kuch* Rafe *kuch*.
Aan hem vroeg ik of zijn ADSL verbinding al was geupgrade en aangezien ik deze vraag al eerder had gesteld kreeg ik toegesnauwd: "SU dat check ik niet dagelijks; zelfs niet wekelijks". Toen kwam er de eeuwige discussie van waarom doen ze het niet landelijk in 1 keer met een signaal ofzo dat ze versturen. Dit werd meteen verworpen omdat er een "handeling" verricht moest worden. Waarop ik weer vroeg "ja, wat dan!" Zo ging de discussie nog wel ff door maar er kwam geen antwoord.

Kortom:
Wie kan mij vertellen HOE precies een centrale omgezet wordt naar de nieuwe snelheden?

[ Voor 5% gewijzigd door YoYoost op 14-02-2005 16:50 . Reden: vernederlandst ]

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik dacht altijd dat het een centrale handeling was, en dat men per centrale de knop om kon zetten op afstand. Maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

slaay

Natuurbeleven.com

Het gaat op afstand. Maar doordat er capaciteit te weinig is, zijn de grote centrales voorzien van meer bandbreedte. Dit neemt ook enkele dagen/weken in beslag.

Daarnaast, kan men het wel in een keer doen. Maar KPN gaat voor safe en zorgt dat er een monteur in de buurt is, mocht er iets foutgaan. Het is dus te risicovol om alle 1353 centrales in een keer te upgraden.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Ik weet ook dat het op afstand kan, het is gewoon je abbonnement omzetten op een andere snelheid.
/me weet dat het ook zo gaat met kabel internet :)
Ja logisch dat je niet alles in 1 keer te gelijk doet, maar toch wel vreemd dan dat de randstad weer als laatste is, als de kaart een beetje klopt op www.adslcentrale.nl
offtopic:
Vind ook wel dat Gorinchem nu eens aan de beurt mag zijn, volgens de lijst hadden we al 4 feb geupgrade kunnen zijn.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 20:45
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:27:
Ik weet ook dat het op afstand kan, het is gewoon je abbonnement omzetten op een andere snelheid.
* dennismaus weet dat het ook zo gaat met kabel internet :)
Ja logisch dat je niet alles in 1 keer te gelijk doet, maar toch wel vreemd dan dat de randstad weer als laatste is, als de kaart een beetje klopt op www.adslcentrale.nl
offtopic:
Vind ook wel dat Gorinchem nu eens aan de beurt mag zijn, volgens de lijst hadden we al 4 feb geupgrade kunnen zijn.
Volgens mij gaat het anders. Volgens mij moeten de Dslam in de centrales aangepast worden. En dat kan mis gaan dus sturen ze een monteurtje langs voor als het mis gaat vandaar dat het per centrale gaat.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dus voor elke centrale is uit voorzorg een monteur ter plaatse?!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:07
Servor schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:34:
Dus voor elke centrale is uit voorzorg een monteur ter plaatse?!
dat er eigenlijk 24 uur per dag.. tenminste, ik woon hier ~100 meter van een telefoon centrale af en de KPN busjes rijden hier af en aan.. majah ik weet niet of dat overal is :X

maar zoals al eerder gezecht de bandbreedte per centrale is niet genoeg om iedereen in 1x te upgraden en voor zekerheid moet er gewoon een monteur bij zijn.. ook al gaat er nix mis, als er een keertje niemand bij is zie je dat de wet van murphy in treed B)

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het lijkt wel of dat de centrales van de gemeentes die als laatste ADSL kregen als eerste worden geupgraded. En ik denk inderdaad dat dit met capisiteits problemen heeft temaken.

Verwijderd

Men moet gewoon DSLAM per DSLAM de profielen updaten. Gaat grotendeels maar niet geheel automatisch.
Pagina: 1