a7v toch stabiel

Pagina: 1
Acties:

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik heb al menig bericht gepost dat ik mijn a7v met t-bird 900 en v7700 niet stabiel kreeg. Vele mensen hebben gereageerd, bedankt.

Ik heb als laatste pogiing mijn VIO van 3.56 (default) naar 3.35V gejumpered. Ik heb nu tevens PCI slot 1 en 2 leeg gelaten, de rest is gevuld (sb128pci, 3com nic, Billion ISDN).

Na deze aktie loop het systeem stabiel. Echter alleen op pc100. Ik heb pc133 memory, maar dan wordt instabiel als ik dat ook wil benutten.

Nu heb ik ff memory van een goede vriend, ook pc133 en daar loopt ie wel stabiel mee. Tevens is de temp na 20 minuten UT over het internet 6 graden lager (54 i.p.v. 60).

Nu moet ik enkel nog mijn usb proberen. Als dit ook werkt, dan kan ik enkel concluderen dat het a7v mobo niet makelijk is, maar dat de aanhouden wint.

Wreckerrm

Verwijderd

Default VIO hoort 3,3 te zijn volgens mij. Misschien heb je geen A-Merk geheugen, KX/KT133 doen wel eens moeilijk met wat goedkoper geheugen.

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Ik heb inderdaad geen A-merk geheugen.
Ik heb zelf 128 MB + 64 MB, maar die zijn niet eens hetzelfde merk. De 64 MB DIMM heeft modules van M.tec en de 128 MB SIMM van PQI. Ik weet nu dus dat mijn geheugen brak is.

Die 3.56V VIO is volgens het a7v manual de default. Ik wist ook niet beter dan dat alles op 3.3 moet, maar ja ze zullen het bij asus toch wel weten. (NOT)

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Volgens de de asus manual is het deafault i/o voltage 3.3!!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Topicstarter
Nu wil ik niet vervelend gaan doen, maar ik het mobo rev. 1.02 en manual rev 1.03.
Hier staat echt dat VIO default op 3.56 staat. Pagina 21. Deze manual staat bij asus ook online, nou ja je moet em wel downloaden.

Wreckerrm

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

A7V is een zeikert als het gaat om geheugen vreten :Y)

Ik had eerst een reepje XELO geheugen... 128 MB pc133 cas 3-3-3. Dit reepje draaide ZONDER problemen op cas 2-2-2
Ik wilde pas het geheugen uitbreiden naar 256 MB ivm traag draaien van veel proggies en regelmatig een bufferunderrun met fikken (op 8x terwijl de brander 10x aankan :()
Ik heb toen infineon erbij gekocht... Zelfde specificaties. Alleen draaide dat infineon dus NIET op cas 2-2-2... Mopperen had ik geen recht toe, het ding moet op cas 3-3-3 kunnen draaien... Dat deed de combinatie ook wel, maar het draaide dus niet op 133 MHz :(
Dit geheugenmixje draaide dus ook alleen op 100 MHz cas 3-3-3.
Ik heb na 2 andere (merken) reepjes m'n XELO-reepje kunnen omruilen voor een infineon... dus nu 2 reepjes infineon... dit draait bij mij dus WEL stabiel op 133 MHz cas 3-3-3

Verwijderd

Heb je geprobeerd om in de BIOS de DIMM Interleave op DISABLED te zetten?

Dit loste bij mij alle problemen op.

Verwijderd

Dat probleem ligt niet aan het bord hoor, m'n Abit KT7 doet hetzelfde.

M.I ligt het aan de VIA chipset in combinatie met die snelle AMD processor :)
Pagina: 1