Videokaart kaduk?

Pagina: 1
Acties:

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Dag mensjes,

Ik had vroeger weleens last van "samensmeltende" textures bij spellen als Unreal Tournament met mijn GF4 Ti4200, maar sinds ik nu World of Warcraft ben gaan spelen is het wel heel erg...

Kijk bijvoorbeeld maareens hier naar:

Afbeeldingslocatie: http://www32.brinkster.com/hethaantje/hmmm3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www32.brinkster.com/hethaantje/hmmm5.jpg

Ziet er niet al te jovel uit dus :(.

Kheb al drivers geprobeerd te updaten, maar heb laatste versie, laagste settings helpt niets.

Verder flikkert de achtergrond (lucht) ook de hele tijd en wordt rood, blauw, zwart etc.

Any ideas of moet ik aan een nieuwe kaart, als ik namelijk in een grote stad kom met WoW is het werkelijk onspeelbaar, kan niet eens mezelf meer zien :(

[ Voor 26% gewijzigd door the_RJ op 14-02-2005 16:09 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hoe zit het me de temperatuur van je kaart, je kan kijken of je je kaart wat kan onderklokken en of de textures dan beter worden. Het beste is je kaart testen in een ander systeem met een zo schoon mogelijke installatie en kijken of WoW dan te spelen valt. Als dat niet het geval is dan lijkt de kaart best stuk, anders zou je het in je installatie/config moeten zoeken

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
de plaatjes zijn niet zichtbaar hier, maar ik neem aan dat het hier om artifacts gaat, dit heeft meestal met het geheugen van de kaart te maken

zet je kast eens open met een fan op de kaart om te zien of je het dan ook nog hebt, je zou ook het geheugen eens kunnen onderclocken om te zien of het dan beter gaat

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb dit probleem weleens eerder gezien maar dat was icm hardware.
de computer kon de videokaart niet aan en begon ook deze symptomen te geven,

wat zijn derest van je systeem specs?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Ik heb de screens een beetje aangepast, misschien werken ze nu beter.

Dat lijkt mij sterk, maar goed, rest systeem:

AMD XP 1800+
768 Mb mem
Gigabyte KT400 mobo

Verder is de temperatuur van mijn computer eigenlijk altijd vrij laag geweest, 40 stressed (zowel case als proc, uiteraard is proc wel buiten temperatuur)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Bij mij werken de screens nu, bij jullie allemaal ook?

Anders kan ik nog even verder puzzelen :p

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 16:07
the_RJ schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:11:
Bij mij werken de screens nu, bij jullie allemaal ook?

Anders kan ik nog even verder puzzelen :p
Puzzel dan nog maar even verder, want de screens zijn hier nog steeds niet te zien!
Maar zoals eerder gezegd: probeer je kaart eens te onderclocken en met open kast te werken. Dit lijkt mij toch echt een temp probleem! Heb je toevallig pas nog een nieuwe driver geinstalleerd? Misschien een idee om een oudere driver te proberen....

Succes

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Bij mij werken de plaatjes alleen als ik de tekst kopieer en plak in een nieuw scherm. Ze zijn niet clickable hier...

Voor de rest, ziet het er uit als texturemix. Hoe zit het met je drivers? Die al geprobeerd te vervangen? Je kan er alleen achter komen als je de kaart in een andere pc stopt. Kijken wat ie dan doet. Nu kunnen het je drivers zijn, bugs in WoW etc..
Herinstall van WoW overwegen en nogmaal. Download de nieuwste drivers voor je videokaart

edit: van de drivers heb ik het allemaal weer goed gelezen merk ik |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 14-02-2005 16:16 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Nee niet onlangs opnieuw drivers geinstalleerd.

Zal dan inderdaad straks eens even dit allemaal proberen (moet nu weg)

Thx for the ideas. To be continued tonight :)

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:15:Download de nieuwste drivers voor je videokaart

edit: van de drivers heb ik het allemaal weer goed gelezen merk ik |:(
Nou ja, ik heb een Asus kaart en gebruik dus asus drivers. Ik zal eens drivers van nvidea proberen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 23:17

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kijk ook even heel goed naar de condensators op je VGA-kaart, heb zelf met een Radeon 8500 Pro (gigabyte) ook veel problemen "gekregen", bleek achteraf twee brakke condensators te zijn.
Heb vanvaag nog mijn Gibabyte GA-7vrxp gerepareert: weer drie brakke condensators.
2x Gigabyte, 2x hetzelfde merk condensators "GSC", dit kan haast geen toeval zijn.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Ik heb er inmiddels een huisgenoot grondig naar laten kijken en hij concludeerde ook dat hij vrij kapot was :(. Heb daarom dus maar een nieuwe videokaart gekocht (rib uit mijn lijf als student zijnde), een radeon 9600 XT. Gelijk ook nog maar een fan voorin geplaatst om lucht aan te zuigen in de kast, draait zeer soepel, graphics zijn weer goed (+ hogere instellingen nu :)), problemen opgelost.

Pagina: 1