• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 19:53

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik weet niet of iemand al ervaringen heeft met tafelstatieven?

Ik heb al een beetje rond gekeken en deze spraken mij wel aan.

cullmann piccolo 50001

3 D-Statiefkop
60 mm - 115 mm (telescope pootjes)
Gewicht: 110 g

Deze beschrijving vond ik ergens anders: Een superlicht en multifunctioneel statief voor camcorders en fotocamera’s. Elk van de 5 telescoop statiefpoten is individueel in lengte en hoek te verstellen. De zwenkkop met draaizekering kan tot 90 graden gekantelt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.internetcamerasdirect.nl/acatalog/cullmann_50001.jpg

Prijs (inclusief BTW): €18.00

cullmann piccolo SK 50002

3 D-Statiefkop
60 mm - 115 mm
Gewicht: 110 g

Afbeeldingslocatie: http://www.internetcamerasdirect.nl/acatalog/cullmann_50002.jpg

Prijs (inclusief BTW): €25.00

Unomat Mini Statief TT3

Dit statiefje is geschikt voor alle camera's. Dit is het ideale hulpmiddel voor de prachtigste foto's. Ook bij het gebruik van de zelfontspanner is dit perfect. Dit mini statief heeft een hoogte van 15 cm en uitschuifbare poten, hierdoor is deze altijd makkelijk mee te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.camerahuis.nl/image/00028/m5article/cam/unomat/groot/ministand.jpg

Standaard (€ 12.50)

Ik wil hem gaan gebruiken voor de onderstaande videocamera:

Afbeeldingslocatie: http://216.25.78.123/pics/Sony/dcrtrv145e.jpg

Ik maak namelijke opnames bij autorally's (zie site voor verdere info :) ) en heb 2 camera's. Eigenlijk gebruik ik hem alleen als reservercamera, maar ik kan hem dus ook laag op de grond zetten voor een tweede beeld wat ik later met Picture-in-Picture mooi kan verwerken. Daar wil ik dus ook dat statiefje voor gebruiken.

Welke raden jullie aan en hebben jullie misschien nog andere goede alternatieven? (ik heb het liefst geen tweedehandsjes, maar als er een of ander geweldig aanbod is ben ik natuurlijk wel benieuwd)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:57

Marc H

- - Is wakker - -

Ik vraag mij af of deze niet een beetje licht zijn voor een videokamera. Ik heb zelf een Manfrotto tafelstatief en die is stevig genoeg voor een 10D+70-200+flitser

Nadeel was de prijs, zo'n 50 euro.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Marc H schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:20:
Ik vraag mij af of deze niet een beetje licht zijn voor een videokamera. Ik heb zelf een Manfrotto tafelstatief en die is stevig genoeg voor een 10D+70-200+flitser

Nadeel was de prijs, zo'n 50 euro.
Ik had nog even verder gezocht naar het maximum laadgewicht en dat was bij de 50002 2,5 KG (Duitse site)

Mijn camera weegt 810 gram, dus dat moet wel te doen zijn... Zit er wat het max. laadvermogen nog verschil tussen de 2 Piccolo's?

Verwijderd

Heb een kleine Manfrotto 709BR gehaald bij KE, lichtgewicht (voor een tafelstatief) en kan mijn SLR en 28-200 lens hebben. Kwalitiet zoals je van Manfrotto mag verwachten.

Zie al dat ik niet de eerste ben zelfde als bovenstaande Manfrotto. En ik was er +- €30 voor kwijtr.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 23:32 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dat 2e model, maar echt handig is die niet. Je kunt die kop nml alleen maar in 1 richting scharnieren, dan zou ik eerder voor het laatste model gaan. Bovenste 2 modellen kunnen misschien volgens de specs veel hebben, maar geloof me: > 1kg wil je er niet op zetten. Dan zou ik idd ff verder kijken naar een Manfrotto tafelstatief ofzo, liefst met kogelkop.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16

BaRF

bijna kerst

plus dat die telescoop statiefjes niet echt bedoeld zijn om zon vidcam op te laten staan. Ze zijn meer voor het gebruik in de zin van "oh even mooie lange sluitertijd foto" en dan als goede support te gebruiken :)

Manfrotto met kogelkop! _o_

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

/me ziet de foto van de unomat, loopt naar de tafel, trekt aan het pootje van het statief...
Verrek!!! Hij is uitschuifbaar 8)7

Ik heb hem toen gehaald voor als ik een serie kleine onderdelen moest fotograferen, maar vond achteraf het verschil tussen statief en deze wel erg groot... Geweldig dat ze dit in de winkel ook niet wisten :D

In ingeschoven stand is de PowerShow Pro1 niet echt naar beneden te richten, want dan valt hij om. Nu is dat niet zo'n probleem voor mij, aangezien ik dan gewoon het pootje vasthoudt (gaat om de stabiliteit).
dSLRs hoef je dus al helemaal niet te proberen.

In uitgeschoven stand is dit niet zo'n probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 07:55 ]

Verwijderd

Ik heb de bovenste in combinatie met een Nikon 50 SLR. Dit is een zware camera. Het enige nadeel wat ik ondervonden heb is als je de camera onder een hoek, bijvoorbeeld plafond van een kerk wil gebruiken. Dan kan het vovenste plaatje waar de camera op vast zit wel eens naar beneden schuiven. Bij horizontaal fotograferen, statief op brug om nachtopname te maken (geen probleem).

Ik den dat voor jou doeleinden het statief uiterst bruikbaar is.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik denk dat je bij al deze statieven het probleem zal hebben dat je niet in een al te grote hoek naar boven kan filmen aangezien de camera dan tegen de pootjes/ondergrond aankomt mocht je hem plat leggen :)

Verwijderd

Dat is niet zozeer het probleem, eerder door de zoeker kijken.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Heb een kleine Manfrotto 709BR gehaald bij KE, lichtgewicht (voor een tafelstatief) en kan mijn SLR en 28-200 lens hebben. Kwalitiet zoals je van Manfrotto mag verwachten.

Zie al dat ik niet de eerste ben zelfde als bovenstaande Manfrotto. En ik was er +- €30 voor kwijtr.
Wat/Waar is KE? :) En hoe zit het met de hoogte, kun je hem alleen op die hoogte gebruiken zoals op deze foto?

http://images10.newegg.com/productimage/30-997-214-02.JPG
Ik heb dat 2e model, maar echt handig is die niet. Je kunt die kop nml alleen maar in 1 richting scharnieren, dan zou ik eerder voor het laatste model gaan. Bovenste 2 modellen kunnen misschien volgens de specs veel hebben, maar geloof me: > 1kg wil je er niet op zetten. Dan zou ik idd ff verder kijken naar een Manfrotto tafelstatief ofzo, liefst met kogelkop.
Alleen rechts-om bijv.? Of hoe bedoel je dat precies?
* Floppus ziet de foto van de unomat, loopt naar de tafel, trekt aan het pootje van het statief...
Verrek!!! Hij is uitschuifbaar
:D
Ik heb de bovenste in combinatie met een Nikon 50 SLR. Dit is een zware camera. Het enige nadeel wat ik ondervonden heb is als je de camera onder een hoek, bijvoorbeeld plafond van een kerk wil gebruiken. Dan kan het vovenste plaatje waar de camera op vast zit wel eens naar beneden schuiven. Bij horizontaal fotograferen, statief op brug om nachtopname te maken (geen probleem).

Ik den dat voor jou doeleinden het statief uiterst bruikbaar is.
Ik denk dat je bij al deze statieven het probleem zal hebben dat je niet in een al te grote hoek naar boven kan filmen aangezien de camera dan tegen de pootjes/ondergrond aankomt mocht je hem plat leggen
Afbeeldingslocatie: http://img129.exs.cx/img129/5985/camerastatief5ax.jpg

Ik zal bijna niet schuiner gaan als het bovenstaande cameraatje, het gaat er namelijk om dat hij de weg filmt, dus dat is nooit hoog. Dat zal toch wel te doen zijn.

Al met al denk ik dat ik mezelf best kan redden met een Piccolo, maar die Manfrotto ziet er toch heel goed uit :) en aangezien ik er nog wel even mee vooruit wil ga ik denk ik toch voor de Manfrotto, maar moet nog wel even wat rondneuzen i.v.m. de prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Impry op 15-02-2005 20:09 ]

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:12

Gaitman

The Real One

Toevallig ben ik afgelopen week een animocheck gestart voor onder andere het volgende statief:
Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.nl/images/products/HQ-TRIPOD10.JPG
HQ-TRIPOD10
mini tafelstatief
Hypoliet schreef op 12 February 2005 @ 14:15:
Ik heb uit een vroegere IA het zelfde ministatief en een professioneel statief gekocht. Het ministatief is inderdaad degelijk en is uit aluminium gemaakt en ik vind de kwaliteit dus echt goed. Wat het professioneel statief betreft heb ik ongeveer gekregen wat ik verwachtte. De poot zelf is van aluminium en is zoals de meeste hedendaagse aluminium statieven en is denk ik wel redelijk degelijk maar de kop is van pure plastic en zal veel sneller afbreken als je er iets ruiger mee omgaat. Ik ken iemand die eenzelfde kop heeft op zijn statief en die plastic staaf om de kop te bewegen is dus afgebroken.
Ik heb al eens geprobeerd of de kop er af te nemen is en of het mogelijk is er een andere kop op te zetten maar dit lijkt dus niet het geval wat jammer is. Maar voor dit geld is het natuurlijk wel super.
Je moet alleen niet verwachten dat je er een stevige DSLR kan gaan
opzetten met een telelens van een kilo of 2.
Laat mij duidelijk zijn: Ik ben zeer tevreden met de aankoop omdat ik nu een statief heb dat goed werkt met mijn Fujifilm S5500 en perfect werkt voor praktisch geen geld.
Kijk voor meer informatie in mijn signature

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
HQ-TRIPOD10 mini tafelstatief Euro6,95

Afbeeldingslocatie: http://www.shopperonline.nl/media/HQ-TRIPOD10.jpg

Mini tafel statief voor foto- en videocamera`s. Op 3 niveau`s verstelbare poten.
Niveaus; 1) 15cm 2) 12,7cm 3) 10cm
Netto weight: 115gr.
Maximum operating height: 150mm
Minimum operating height: 100mm
Folded height: 110mm
Maximum load capacity: 0.8Kg
Iets te zwak verwacht ik. :) en maar € 6,95, dus ik zou geen inkoopactie starten voor die paar euro.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Impry schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:02:
[...]

Alleen rechts-om bijv.? Of hoe bedoel je dat precies?
Euhm, ik weet niet hoe technisch onderlegd je bent, maar snap je wat ik bedoel dat je cam dan alleen kan roteren om 1 horizontale as? Je moet het zien als een deur, die kan maar op 1 manier draaien, terwijl je met zo'n kogelstatief in alle kanten kunt draaien en zelfs om de as van de camera kunt draaien (om panorama shots te schieten), terwijl dat dus met dat model wat ik heb niet mogelijk is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Grrrrrene schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:21:
[...]

Euhm, ik weet niet hoe technisch onderlegd je bent, maar snap je wat ik bedoel dat je cam dan alleen kan roteren om 1 horizontale as? Je moet het zien als een deur, die kan maar op 1 manier draaien, terwijl je met zo'n kogelstatief in alle kanten kunt draaien en zelfs om de as van de camera kunt draaien (om panorama shots te schieten), terwijl dat dus met dat model wat ik heb niet mogelijk is.
Best technisch onderlegd ;) Maar ik snapte je zin niet helemaal, nu wel :)

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Impry schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:54:
[...]

Iets te zwak verwacht ik. :) en maar € 6,95, dus ik zou geen inkoopactie starten voor die paar euro.
Bij de inmiddels omgezette inkoopactie is die nog maar € 3,90 ;)

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
GJAman schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:59:
[...]

Bij de inmiddels omgezette inkoopactie is die nog maar € 3,90 ;)
Dan ga ik waarschijnlijk toch mee voor het Professioneel statief :) Die moet ik namelijk ook nog eentje hebben. (voor m'n vader, die soms ook filmt met de tweede camera)

Die van € 3,90 is toch echt te zwak vermoed ik :) Kun je niet zo'n Manfrotto erbij stoppen? ;) :D

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Impry schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:03:
Die van € 3,90 is toch echt te zwak vermoed ik :)
De kleine statief kan 800 gram hebben.
Kun je niet zo'n Manfrotto erbij stoppen? ;) :D
Nee, helaas blijft het alleen bij statieven die bij Nedis besteld kunnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Gaitman op 15-02-2005 22:41 ]

Pagina: 1