[VB] PDF Lees hele file

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik zoek een component (of een andere mogelijkheid die ik niet ken) te vinden die PDF kan uitlezen.
Het enige wat hoeft te gebeuren is ook maar PDFConponent.ReadAll of iets dergelijks.

Nou heb ik verschillende sites met components gevonden, maar die voegen wel lines toe, maar lezen niet uit! Ik dacht juist dat het erg simple zou zijn, maar het valt vies tegen. Ook heb ik acrobat reader hier op mijn pc staan, misscihen kan ik een dll van gebruiken? Iig nog niet gevonden zover.

Misschien dat iemand mij kan helpen, waar kan ik zoiets vinden/is het er wel??

p.s. ( of het er ook is weet ik niet eens :x )

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ActivePDF?

Geen idee of deze kan wat je wilt, maar het is een vrij bekende oplossing.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• semicon
volgens mij is dat te veel van het goede, ik heb zulke programma's wel voorbij zien gaan, maar alles dat ik wil is alleen maar de text van ene pdf als een stream in visual basic krijgen :( het lijkt erop dat iets simpels soms moeilijker te krijgen is als iets uitgebreids...

Overigens was dit alleen trail/buy

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je al eens gekeken op http://componentsource.com ?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• semicon
toevallig wel :D tis normaal ook mijn vriend, maar dit keer staat het er zover ik gezocht heb alleen voor andere programmeertalen op.. ik ben er nu ook op aan het ozeken voor meer

• semicon
Helaas heb ik nog steeds niets kunnen vinden.

Kan iemand een andere manier bedenken dat dit nog mogelijk wordt?
Het enige is lezen van een pdf file, meer echt niet. PDF naar TXT, RTF of DOC, wat voor een manier dan ook, als het maar gratis is. :)

niemand? O-)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Het mooie van PDF is dus dat je het niet zomaar kunt aanpassen*. Als jij een PDF als stream gaat uilezen en in TXT of DOC formaat gaat opslaan ben je die eigenschap wel kwijt.

Kun je niet vanuit VB een COM object voor Adobe Reader aanspreken ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• semicon
Dit hoopte ik zelf, maar ik krijg dan een foutmelding dat het geen geldig pakket is, ik kan niks met die dll's van adobe zelf.

Ik zal even wat meer over mijn situatie uitleggen, ik werk in een project waar mijn doel is iets te atuomatiseren, we krijgen hier verschillende pdf's binnen die omgezet moeten worden in onze database, ik kan als ik een stream van text hebt, er bijna alles wel uithalen, maar om nou de stream in dit geval te krijgen, het lukt me niet.

Daarom hoopte ik dat jullie mij misschien konden helpen

Verwijderd

Niet gratis, maar wel betaalbaar lijkt me:
http://www.verypdf.com/pdf2txt/pdf2txt.htm

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ok. Je zoekt dus een component. Zie P&W FAQ - Scriptrequests. Voor het zoeken van componenten zit je hier verkeerd ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.