dell dimension 8400 welke dvd-brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
Hallo een paar vraagjes over de volgende dell configuratie:

Dimension 8400 Standard Features: Intel® 925XE Express chipset met ICH6-R
Geïntegreerde 10/100/1000 Netwerkkaart
Geïntegreerde RAID controller met Intel® Matrix Storage technologie
Midnight grey mini-tower with eight USB 2.0 ports, 3 PCI slots, one PCIe x1 and one PCIe x16 slot
PCI Express x16 graphics cards
Dimension Support Service: 1 jaar collect & return (8400) (-EUR - 153.51 EUR)
Dimension Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 540 met HT technology (3.2GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)
Online Aktie - Dimension Geheugen: 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512] (+ EUR 23.80 EUR)
Dimension Harde Schijven: 160GB (7200rpm) Serial ATA met 8MB DataBurstTM cache
Floppy disk drive / USB Memory Key: 3.5" 1.44MB floppy drive (+ EUR 23.80 EUR)
Dimension Grafische Kaart: 256MB PCI-Express nVidia GeForce 6800 met DVI/VGA - TV out via S-video port en dual monitor support
Dimension Monitor: Dell 173FP 17" Entry FlatPanel (no DVI)
Dimension Optical drives: 16x DVD+R/RW (DVD Rewriter) & 16x DVD-ROM Dell Recommended
Dimension Speakers: Harmon Kardon AS500PA Flatpanel Speakers ( Alleen bestelbaar met Dell 173FP/193FP/153FP)
Dimension Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2™ (Dell) 5.1 digitale geluidskaart incl FireWire OEM (+ EUR 59.50 EUR)
Dimension Keyboards: Wireless MultiMedia US USB Keyboard & Mouse (Qwerty Nederland) Dell Recommended (+ EUR 58.31 EUR)

------
ik ben een veeleisende gebruiker, geen spelletjes
1)weet iemand het merk van de dvd-r? En hoe het zit mbt firmwareupgrades bij dell?
2)kan je in een dell gewone pconderdelen duwen als je wilt upgraden?
3)werkt dell met schroeven in de kast, of het kliksysteem?
4)zou ik voor 119 euro upgraden naar een 3,4 ghz?
5)werkt het 533mhz geheugen daadwerkelijk beter als t standaard 400mhz? En ook compatible met
dit systeem?
6)wat voor de garantie, wel of niet 3 jaar?

tnx!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
prijsindicatie 1240 euries exclusief onze 19% belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

1, merk weet ik niet, firmware upgrades staan op http://support.dell.com/support/downloads/ makkelijk te installeren vanuit windows door gewoon uit te voeren, rest gaat vanzelf
2. meeste onderdelen kunnen zonder problemen in, er zijn wat specifieke onderdelen wat betreft fans en cpu koeler
3. cd-rom enzo klikken, cpu koeler en fan klik, mobo en voeding geschroefd
4. moet je zelf weten over een jaar krijg je voor die hele processor geen 120 meer dus ach :)
5. geen verstand van
6. 3 jaar zou ik maar doen, kleine dingen kunnen na anderhalf jaar stuk gaan, zijn zo vervangen maar buiten de garantie betaal je je er scheel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
heb je toevallig ook het wireless keyboard/mouse? Zo ja zijn die toevallig van logitech en is de muis optisch of niet? Is de muis oplaadbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
De brander die Dell gebruikt is een NEC OEM óf een Philips OEM.

Als je geen spelletjes speelt -- waarom haal je dan een systeem met de Nvidia Geforce 6800 GT -- dat lijkt me zwaar overkill.

Ik weet niet of ik voor 150 euro extra 3 jaar garantie zou nemen. Voor datzelfde geld kun je een verzekering afsluiten bij Mahé, of ABN Amro. Dan ben je verzekerd tegen ongevallen, onheil van buitenaf en 'materiaalpech' (weliswaar met 110 euro eigen risico, maar dan nog goed. Al zou het in jouw geval, bij een desktop, uiteindelijk niet zo nuttig blijken).

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

M.i. kun je beter even bellen met Dell...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
8)7 die weten hetzelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
Kajun schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 08:59:
Als je geen spelletjes speelt -- waarom haal je dan een systeem met de Nvidia Geforce 6800 GT -- dat lijkt me zwaar overkill..
ja ik heb keuze tussen de volgende
128MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE met DVI/VGA - TV out via S-video port en dual monitor support
256MB PCI-Express nVidia GeForce 6800 met DVI/VGA - TV out via S-video port en dual monitor support (+160.00 EUR)

scheelt me 160 euro. Is die ati kaart een goede kaart dan? En hoe zit het met tv-out kun je die net als bij nvidia clonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ati kaart is best geschikt...als je niet gamed.... voor games is hij niet echt geschikt... het is een budget kaart en perfect voor video maar..dat heb ik al gezegd in dit topic

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
ja dit was meer bedoelt als reactie op de videokaart, de info over de kaarten heb ik in het andere topci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Eerlijk gezegd zou ik zelf een systeempje samen stellen, via de pricewatch (mogelijk samen met de best-buy guide http://www.tweakers.net/reviews/551) of via een lokale computerboer. In mijn optiek heeft het bestellen van zo'n systeem een aantal problemen:

- Je besteld bij Dell, een grote computerfabrikant, maar moeilijker aan te spreken op handelen dan bijvoorbeeld de computerboer om de hoek
- De TFT monitor heeft geen DVI aansluiting. Als je 2D werk doet en video's bekijkt, dan zul je merken dat eenzelfde monitor veel beter beeld geeft met DVI dan VGA.
- Wat voor werkzaamheden ga je erop doen? Je geeft aan dat je een veeleisende gebruiker bent, maar je geeft niet aan wat je met de pc wil gaan doen. Voor veel verschillende handelingen is een AMD64 systeem een betere keuze. Ok, op dit moment is WinXP nog niet in de 64bit variant uitgebracht, maar ook met het 32 bits XP kan een AMD64 goed uit de voeten.
- 24 euro voor een floppy drive? 8)7 Voor 5 euro heb ik nog wel een oude, werkende drive liggen, en bij een gemiddelde computerboer heb je voor een tientje een drive. Voor dat geld (24 euro) kun je beter een USB stick kopen (64 of 128 MB) waarvan de computer ook kan booten indien dit nodig is.
- De DVD brander is een single layer brander, terwijl er tegenwoordig dual layer branders zijn die niet veel duurder zijn
- Als je geen spelen gaat doen, dan is de Geforce 6800 teveel van het goede. Voor 2D werk kun je prima uit de voeten met een budget kaart. Let wel bij de videokaart op of die compatible is met het moederbord. Veel nieuwere moederborden hebben geen AGP slot meer, dus zul je een PCI express kaartje moeten halen.
- Die flatpanel speakers zijn ehm....... bagger. Die zul je na 5 minuten nooit meer aan zetten. Wederom iets om of te vervangen door betere boxjes of de pc op de geluidsinstallatie aan te sluiten.

Zo kan ik nog wel effe doorgaan, maar om kort te zijn: voor € 1475,- (dat is de inclusief-prijs van die Dell) kun je een veel beter passende pc bij je kopen.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik moet het helaas eens zijn met nitroglycerine.... als je zelf onderdelen kiest ben je zowel goedkoper uit als heb je beter spul.....

maar ja... als je echt pre-fab wilt... ga eens vragen in een computer winkel... de gemiddelde computer winkel zet zo een leuke pc in elkaar voor een leuk bedrag! Een beetje betrouwbare zaak zal zo een leuke offerte kunnen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 16-02-2005 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik zal ook altijd zelf mijn computer bouwen hoor, maar als m'n oom een nieuwe pc wil hebben kan ik hem beter aanraden een dell te bestellen dan dat ik hem zelf in elkaar zet. Als ik een budget systeem moet samenstellen EN een flatpanel erbij en een beetje nette kast en dergelijke ben ik vaak net zoveel kwijt, als je het beste van het beste zoekt ben je inderdaad veel goedkoper uit met zelfbouw. Maar als ik dat ding zelf moet bouwen doe ik dat niet gratis, kost mij een uur en met software langer, ook nog even een image ervoor maken enzo. Dell doet dat in 3 minuten.

Denk dat je met een budget systeempje best goedkoper uit kan zijn bij dell, iig past alles netjes bij elkaar enzo. En makkelijk garantie bijkopen vergeleken met gewone winkels.

En niemand moet een oude vergeelde floppy drive in z'n zwarte kast :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 16-02-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
hey mooi die tips!

-ik heb in elk geval een offerte opgevraagd bij een gewone computerboer, en dat is een kennis van me en maakt zeker een goede prijs, maar kan absoluut niet concurreren met het systeem wat ik nu op het oog had
-ik vind dell supermakkelijke fijne kasten hebben, klik/klak en weer een onderdeel eruit/in
-de dvd burner was zeker dual layer
-ik ben veeleisend in de zin van vaak zware analyses (matemathisch.statistisch en grafisch) en verder wil ik gewoon een knalgoede pc op de toekomst voorbereid
-ik weet er zijn voorstanderders van amd maar mijn voorkeur ligt echt bij intel, en amd wordt niet door dell geleverd...dus ja
-3 jaar garantie ik weet het nog niet of ik dat moet doen, ik ben zelf erg handig met pc's als er iets kapot is buiten het jaar kan ik voor 129 tegenwoordig erg veel vervangen
-ik kan idd ook zelf de pc bouwen maar dan moet ik vaak flink inpassen met alle onderdelen, ik kan deze pc soieso exclusief btw kopen (op naam van de zaak)

owk dit wassie

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet kunnen concureren met dell?

Ik werk zelf bij een computerboer, en tot nu toe zijn we ALTIJD goedkoper geweest dan Dell. Zat klanten die met een aanbieding van Dell kwamen, die wij gewoon konden evenaren, mét als voordeel dat wij aanspreekbaar zijn, en de voeding verwisselbaar is.

Grafisch en zware wiskundige dingen gaan beter op AMD, én ik zeg: AMD heeft technologisch een voorsprong, en is nog koeler ook. Sterker nog: ik heb wat ervaring met die 915 en 925 chipset, qua geklooi (en stabiliteit) denk ik dat je beter af bent met een nForce4 gebaseerd moederbord! Met die intel planken geklooi met die zgn. HD-Audio (Realtek 880), en ze "voelen" gewoon traag. Koop dan een Socket 939 moederbord, met een 3000+, De Asus A8N-SLI is betaalbaar met 100 euro inkoop, en het voordeel is dat die twéé PCI-e *16 poorten heeft, zodat je later d'r nog gewoon een videokaart bij kan douwen.

Verder zou ik bij een non-standaard kast als dell JUIST wel 3jr garantie nemen, stel, na 1 jaar en 1mnd gaat de voeding defect. Enige wat je dan kan doen is óf het hele zaakje in een andere kast zetten, of voor €250,- een nieuwe bestellen bij Dell.

Wat het geheugen betreft:

De FSB van deze proc is 200MHz. Laat dat 400MHz geheugen in DDR waarden nou precies synchroon zijn daaraan: 200MHz. Wat heb je dan aan meer? Overclocken kan toch niet met Dell.

Verder gok ik dat ze met DDR2 werken: ik zeg: CAS4. Dude, zoek het nog maar even bij DDR1, DDR2 is IMHO veel trager. Maar aan de andere kant heeft Intel het toch eigenlijk niet zo met lage responstijd en is CAS4 wel OK. Dergelijk hoge responstijden zijn funest voor de geintegreerde memory controller van AMD, Intelletjes vinden het lang niet zo erg. Hun pipe is toch 32 stappen lang, wat meer wachten kan geen kwaad.

Dell is leuk op de zaak, als je toch geen zeggenschap hebt over wat d'r komt (doe mij maar dual opteron HP workstation). Maar voor mezelf zal ik NOOIT een dell kopen, simpelweg omdat ik té weinig zelf in handen heb. Je kan niet eens de temp monitoren met die dingen!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 10:24:
simpelweg omdat ik té weinig zelf in handen heb. Je kan niet eens de temp monitoren met die dingen!
Zowel de dell laptops als desktops kun je uitstekend temp monitoren. Notebooks via deze webiste http://www.diefer.de/i8kfan/index.html , desktops via speciale knop in bijvoorbeeld SpeedFan In de dell desktops past tegenwoordig een standaard atx (de dimensions iig). Garantie moet je inderdaad genoeg bij kopen. Bij desktops minder belangrijk dan notebooks aangezien er tegenwoordig geen onderdelen meer in zitten die alleen door dell worden geleverd.

Als ie de MLK versie neemt heeft ie een FSB van 1066 met 533mhz geheugen. Ben zelf nooit fan geweest van intel maar het systeem heeft zich wel bewezen.

Ik ben zeer tevreden over de Dell desktops zelf, ze zijn fluisterstil. Meerdere systemen die ik heb gebruikt zet je perongeluk uit omdat je dacht dat ie uit stond en je wilde hem aanzetten. De concurerende systemen van de lokale pcboer zijn meestal lelijk en maken lawaai. Tuurlijk, mooie kast helpt veel. Ik vind persoonlijk de koeling in de Dell systemen een stuk beter bedacht dan al die waaier en andere oplossingen. Gewoon 1x 9cm fan rechtstreeks van buiten.

[ Voor 34% gewijzigd door Pixal op 16-02-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ah .. dell versus non-dell... lolz!

Maar ik denk gewoon dat TS eens langs de betere computerzaken en websites moet en daar een pc offerte laten maken. Een zaak waarover ik persoonlijk tevreden ben is Informatique bijvoorbeeld... groot genoeg om genoeg keuze te hebben.

Er is ook het "order" syndroom dat sommige kleinere winkels hebben, kijk je op hun website dan zie je veel keuze maar een bestelling duurt 3 weken voordat het binnen is..waarom... ze bestellen pas op het moment dat JIJ een order plaatst... en daardoor kun je bij bepaalde hardware erop stuk lopen.

Dus dat een computerzaak veel keuze heeft zegt niets....

Anyhow... ik hoop dat TS ( topic starter ) hiermee vooruit kan om de ronde rond pc zaken te gaan maken. Let op ... een pc zaak die dichtbij zit heeft als voordeel dat als er iets fout mee is..binnen de garantie..dat vervanging makkelijker is.

Dit geld natuurlijk niet voor "computerzaken" die vanuit flats opereren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

swampy schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:56:
ah .. dell versus non-dell... lolz!

Dit geld natuurlijk niet voor "computerzaken" die vanuit flats opereren....
ik ben absoluut niet voor of tegen dell, ik werk er, ik weet hoe ze werken en dat het goeie dingetjes zijn. Thuis heb ik geen dell, ik bouw graag zelf.

Wat je zegt over garantie is niet helemaal waar. Tuurlijk, winkel dichtbij ga je erheen met je defecte dvd brander, krijg je een nieuwe. Maar als je geen tijd hebt om naar die shop te gaan (iedereen met een baan ongeveer), bel je eventjes Dell op, leg je uit dat ie het niet doet en wat je al hebt geprobeerd. Staat er de volgende werkdag een koerier voor je deur met een nieuwe drive.

Als je de pech hebt dat de winkel op de hoek niet een nieuw mobo heeft of wil vervangen maar hem wil opsturen naar de fabrikant ben je 4 weken verder. Dell haalt het systeem voor je op en repareert het (gewoonlijk) binnen 5 werkdagen en levert het weer af.

Het zijn de voor en de nadelen die tegen elkaar opwegen. Een scholier fietst makkelijker naar de winkel dan dat ie belt met de support lijn. Een zakenmannetje die niet zelf kan bouwen gaat het onderdeel er niet zelf uithalen en ermee naar de winkel. Die zou het hele systeem mee moeten nemen. Op zaterdag ofzo, als ie lekker vrij heeft. Dan liever even bellen tijdens werktijd toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Pixal schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:45:
[...]

ik ben absoluut niet voor of tegen dell, ik werk er, ik weet hoe ze werken en dat het goeie dingetjes zijn. Thuis heb ik geen dell, ik bouw graag zelf.

Wat je zegt over garantie is niet helemaal waar. Tuurlijk, winkel dichtbij ga je erheen met je defecte dvd brander, krijg je een nieuwe. Maar als je geen tijd hebt om naar die shop te gaan (iedereen met een baan ongeveer), bel je eventjes Dell op, leg je uit dat ie het niet doet en wat je al hebt geprobeerd. Staat er de volgende werkdag een koerier voor je deur met een nieuwe drive.

Als je de pech hebt dat de winkel op de hoek niet een nieuw mobo heeft of wil vervangen maar hem wil opsturen naar de fabrikant ben je 4 weken verder. Dell haalt het systeem voor je op en repareert het (gewoonlijk) binnen 5 werkdagen en levert het weer af.

Het zijn de voor en de nadelen die tegen elkaar opwegen. Een scholier fietst makkelijker naar de winkel dan dat ie belt met de support lijn. Een zakenmannetje die niet zelf kan bouwen gaat het onderdeel er niet zelf uithalen en ermee naar de winkel. Die zou het hele systeem mee moeten nemen. Op zaterdag ofzo, als ie lekker vrij heeft. Dan liever even bellen tijdens werktijd toch :)
Dat is waar... Dell is duur maar heeft dan ook een simpel systeem om problemen op te lossen.. ze sturen gewoon iemand langs...

Het is maar wat je wil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ff topic kapen .. (sorry damasterman)
Ik heb net precies het systeem van TS in elkaar geklikt, zonder scherm en wat andere meuk kom je op 950 euro, daar kan ik in de pw geen systeem voor bouwen met een 925 mobo erin. Uiteraard, mijn huidige systeem voldoet niet helemaal meer maar als ik wil schroeven, kan het daar nog prima mee.

Garantie van een jaar vind ik prima - na een jaar gaat het niet meer kapot is mijn ervaring.
Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde van een pc-shop op de hoek is; ik heb een zen micro die stuk ging (zie zen micro topic) en waarmee ik terug ging naar mycom - om de hoek. Nou mooi dat je daar uitgelachen wordt en als ze uitgelachen zijn, kan je de winkel weer uit. Regel het zelf maar meneer, tot ziens! Dus ik hoef echt niet meer op de hoek te kopen.

Probleem wat ik -nog steeds- met dell heb, is dat je dan een aardige prijs hebt voor een systeem, en dan katsjing nog ff 90 euro verzendkosten kan gaan lappen. Dat is de halve monitor die ik er nog bij moet uitzoeken. 10% van wat je net in elkaar geklikt hebt, erbovenop!?
Ow, en een printer erbij: ("meneer, meneer, bukt u even? Ik heb nog een dell-printer over en ik zie dat u daar nog wel ruimte voor heeft")

Ontopic: welke brander het is, en offie DL is, dat staat er niet bij. Dat wordt bellen...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:33
Het is een Philps DVD-R 8631. Het is een verkapte BenQ 1620A. Snel voor DVD+R slecht voor DVD-R en vooral niet te gebruiken voor DVD+RW !!! :( Ik heb hem daarom reeds vervangen. Trouwens ik heb zelf ook een Dimension 8400 gekocht, maar fluisterstil is wat anders hoor... :'(
Ik heb een andere kast en een ander moederboard gekocht zodat er een Zalman opkon, nu is ie echt stil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

even een correctie want ik had het over verwisselbare onderdelen, als ik nog eens kijk zijn de dimension voedingen toch dell only,

en Pjottum, je ervaring klopt niet helemaal. ik heb hier regelmatig klanten aan de lijn met een fan, voeding, dingetje datje die er na 1 jaar en een paar weken mee nokken.. doen we niet expres maar de klant slaat zich op zn hoofd dat er best wat meer garantie op had mogen zitten.. fannetje is dan opeens letterlijk 10 keer zo duur als in de winkel. en die van de winkel passen niet op de dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@pixal:
Maar de klanten die je aan de lijn hebt, dat zijn de mensen waar het ook stuk van gaat. Die andere klanten hoor je niet.. zo ook op fora, trouwens.

Njah, dan wordt het, voor mij, gezien Speed4Me's posting geen Dell. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 16-02-2005 16:09 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

bij mij zat er een nec 3450 in. 16 speed en double layer (levering eind dec ''04)
drives worden opgehangen met groene glij strips die je aan de drive schroeft en in de kast klikt.
er zitten genoeg strips bij om 2x 5.25 en 3x 3.5 op te hangen.
vindt alleen dat de sata hdd erg warm wordt en heb er een extra case fan in gehangen.

[ Voor 4% gewijzigd door clevy op 16-02-2005 16:19 ]

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

pjottum schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:09:
@pixal:
Maar de klanten die je aan de lijn hebt, dat zijn de mensen waar het ook stuk van gaat. Die andere klanten hoor je niet.. zo ook op fora, trouwens.

Njah, dan wordt het, voor mij, gezien Speed4Me's posting geen Dell. ;)
klopt, ik krijg alleen de problemen te horen. maar van te voren weet je nooit of je een probleem gaat krijgen of niet, je kan het risico nemen natuurlijk maar je voelt je wel klote als je 95 euro voor een fan betaald

maar als dat je het risico waard is zou je dat kunnen overwegen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja ik heb ook een dell 8400 en daar zat een philips in (kreeg hem half januari jl.) en knap spellen instaleren wilde hij niet maar nu lijkt het wel overte zijn nadat ik de firmware had upgegrade,
ik heb zelfde monitor, bevald me prima.
verder heb ik 2x512 mb ddr2 400 want dat was een aanbieding uit een buisness blaadje anders had ik zelf wat in me kaar geschroeft maar ik zou ddr2 533 nemen.
ik heb er geen floppy inzitten en extra dvd speler want voor minder geld kan je er zelf eentje in zetten (ja 23 euro voor een floppy zijn ze gek ofzo?)
en overklokken zucht dat kan je wel saken want in het bios kan je weinig veranderen maar dat weetje als je een Dell of andere kant en klaar pc koopt.

ps. bij mij hebben ze een 3.4 ghz geleverd en had voor een 3.2 betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell is een prima bedrijf, heb er van de week 3 dingen gekocht, maar je moet opletten dat je zo min mogelijk upgrade. De upgrade prijzen zijn bij Dell echt veel hoger dan in een pc-winkel.

Voor de rest hoor je mij niet klagen, want ik heb nog geen winkel gezien die voor 499 (ex btw) een p4 3.0 ghz ht, 512mb, 80Gb en 17" tft levert, kortom juist in het budget segment is Dell erg sterk, ga je voor de zwaardere machines kan je idd goedkoper iets zelf in elkaar zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
nou tnx voor jullie reacties wederom, steek er erg veel vanop. Mijn persoonlijke voorkeur blijft toch naar dell systemen gaan, moet af en toe wel goed kijken wat je klikt blijkt. Want als je bij je systeem een monitor neemt (a350) ben je veeeel duurder uit als je m los bij dell koopt (215), raar maar waar....

verder, als je goed je systeem samenstelt dan denk ik toch echt dat sommige systemen erg gunstig geprijst zijn.

ik heb wel besloten om nog even te wachten met aanschaf op de 600 serie van intel, 64-bit, toch een soort van nieuw tijdperk bij intel zullen we dan maar zeggen

evt. verder reacties natuurlijk welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

um...damasterman... welke 64-bits intel processor bedoel je daarmee?

Want als het een itanium is..well... ach het zijn leuke processoren! Maar moeten 32-bits applicaties EMULEREN....Juist ja standaard kan het 32-bits applicaties niet aan!

Dus je 32-bits photoshop...forget it... die zal niet heel erg snel zijn...

Dus welke 64-bits processor bedoel je....

[ Voor 47% gewijzigd door swampy op 16-02-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
kheb inmiddels windows xp 64bit beta gratis en legaal bij bill gedowned B)
dit ter voorbereiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
@ Pixal

even een correctie want ik had het over verwisselbare onderdelen, als ik nog eens kijk zijn de dimension voedingen toch dell only,
Ik weet niet waar jij kijkt maar heb hier toch echt een Dell 4600 draaien met een Q-Tec voeding er in en draaid als een zonnetje :)

• damasterman

damasterman

student TU/e;

Topicstarter
pixal als jij er werkt, welke gebruiken ze op dit moment? philips of nec?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

IceClub schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:41:
[...]

Ik weet niet waar jij kijkt maar heb hier toch echt een Dell 4600 draaien met een Q-Tec voeding er in en draaid als een zonnetje :)
das prachtig.. ik kon t ook niet precies zien, die kast van een van mn collega's staat nogal ver weg vanaf m'n werkplek :) dacht vanaf hier te zien dat de verhoudingen van de fan en stroom ingang anders waren

ik heb helaas geen zicht op de bouw van de modellen en de onderdelen die beschikbaar zijn, in de reparatie centra zijn ze echter beiden nog in voorraad.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Maar.. Pixal werkt dus bij Dell en is hier aan het afraden om Dell te kopen. Mooi is dat ;-)

ping 127.212.23.124

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

pjottum schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:13:
Maar.. Pixal werkt dus bij Dell en is hier aan het afraden om Dell te kopen. Mooi is dat ;-)
ik kan ze niet aanraden en niet afraden, ik ga niet iemand beinvloeden maar als iemand vragen heeft over bepaalde zaken kan ik ze wellicht beantwoorden en dan kunnen ze zelf hun conclusie trekken

als ik een chatbakje of pc voor mn oom nodig heb zou ik best dell kopen, verder schroef ik zeer graag mijn eigen systeem in elkaar en bij krachtige pc's ben je goedkoper uit als je je onderdelen her en der besteld of aankoopt.
Pagina: 1