[ASP - Msxml2.ServerXMLHTTP] - Request mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-04 22:58
Als ik het volgende stukje code uitvoer:
code:
1
2
3
4
5
6
Set objXmlHttp = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
objXmlHttp.SetTimeOuts 300, 500, 500, 30000
objXMLHTTP.open "GET", "https://info.apk.nl/ovi/arvinvoer.aspx", False
objXMLHTTP.send
Output = objXMLHTTP.responseText
Set objXmlHttp = Nothing

krijg ik de volgende error melding:
code:
1
2
3
4
5
msxml3.dll error '80004005' 

Unspecified error 

/rdwtest2.asp, line 16

Wat er gebeurt als ik via de browser naar deze URL ga is dat ik wordt geredirect naar een volgend adres: https://info.apk.nl/ovi/(...5l00w2enf)/arvinvoer.aspx

De directorynaam die er tussen is gekomen (die string met die haakjes erom heen) is het adres dat ik kennelijk moet hebben. Deze string wordt telkens at random opnieuw gegenereerd maar kan je voor een aantal opvragingen gebruiken. Dus als ik nu met mijn browser naar het adres https://info.apk.nl/ovi/arvinvoer.aspx ga en dan vervolgens kijk wat die randomstring is, deze er tussenplak in mijn stukje code werkt het wel. Echter maar een beperkt aantal keren. Dit is dus niet de oplossing.

Weet iemand een manier waarop mijn request wel goed wordt afgehandeld? Misschien dat het verhaal een beetje warrig is dus ik hoop dat men begrijpt wat het probleem is.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die 'directorynaam' is een .net vervanging voor cookies en wordt gebruikt om jouw sessie bij te houden. Ik denk dat er een soort beveiliging is ingebouwd dat elke sessie maar een beperkt aantal keer de pagina kan opvragen.

Misschien biedt de site ook een andere interface die je makkelijker toestaat meerdere requests te doen?"

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Nutcaze
Ik wil de RDW gegevens bij een ingevoerd kenteken zoeken en deze in XML format opmaken. Dit lukt nu op zich wel maar telkens maar een paar keer. Voor zover ik weet heeft RDW geen web-service hiervoor.

Ik zie dat in het document wel een .NET variabele wordt gemaakt (die __VIEWSTATE) maar deze komt niet overeen met die directorynaam. Ik ben er van overtuigd dat als je via de browser dit zo kan doen dat het via het component ook moet kunnen, ik weet alleen niet hoe.

Je kan het eventueel testen op www.rdw.nl en dan onderaan (onder de kentekenplaat) op raadplegen te drukken. Je komt dan in een pagina met een link:
Klik hier om de gegevens van uw voertuig op te vragen.

Deze link gaat het om.

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja, ik begrijp wel wat je wilt, maar begrijp je mijn antwoord ook? Als je steeds dezelfde 'directorynaam' gebruikt gebruik je steeds dezelfde sessie, deze kan verlopen of ze hebben een maximum ingebouwd per sessie.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Nutcaze
Klopt, dat snap ik inderdaad, maar er moet een mogelijkheid zijn om dus een request te doen op https://info.apk.nl/ovi/arvinvoer.aspx om vervolgens te kijken waar je uitkomt. Oftewel...elke keer deze random string ophalen.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
ik denk dat die beveiliging er voor een reden zit. Ik vermoed dat wat jij probeert te doen niet mag van de eigenaar van de site. Ik denk dan ook dat dit topic geen lang leven is beschoren.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 09:43

Jaspertje

Max & Milo.. lief

zneek schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 00:20:
ik denk dat die beveiliging er voor een reden zit. Ik vermoed dat wat jij probeert te doen niet mag van de eigenaar van de site..
Inderdaad, neem eens contact op met de RWD. misschien kunnen zij je verder helpen met dit probleem...
Pagina: 1