Toon posts:

[HTML/JS] commando's uitvoeren in een DialogWindow *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik open iets in een DialogWindow en daarin zet ik onLoad een paar titels in textboxes. Maar als ik dan op een button druk en voer dezelfde code uit dan wordt en opeens een nieuwe window met de pagina. Dat wil ik dus niet. Ik wil dat de code uitgevoerd wordt in de dialogWindow. Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken. Ik gebruik een standaar button click sub.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 18:04
Ik vraag me af waarom je de standaard DialogWindow gebruikt? IMO is dat alleen om de gebruiker een keuze te geven, nadat de gebruiker een keuze gemaakt heeft wordt de DialogWindows gesloten.

-

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dat de gebruiker snel een titel kan wijzigen. Ik kan natuurlijk ook gewoon een window gebruiken. Maar ik was benieuwd of het ook in een DialogWindow kan.

• SysRq
Ik begrijp er nog steeds niets van. Post eens een screen + voorbeeldcode? :)

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:07:
Ik begrijp er nog steeds niets van. Post eens een screen + voorbeeldcode? :)
nee laat maar, ik heb het reeds met een window.open gedaan. Het voordeel van een DialogWindow vind ik dat je geen borders krijgt van de window en geen apart tabblad (zo'n ding in de taakbalk voor een prog) wordt geopend.

• SysRq
Delphi:
1
borderstyle := bsNone

Bij een form. Dan heb je geen borders. Dat de form ook niet in de taakbalk getoond wordt kun je ook forceren. Even op google zoeken. :)

-

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 10:40
Je kunt niet direct een formulier submitten in een dialoog window (dus ook geen postback doen). Wat ik altijd doe, is een iframe in het dialoog window zetten en daarin de "echte" aspx pagina inladen; dan kun je wel gewoon een postback doen.

Dus in MyDialogWindow.aspx:
code:
1
2
3
4
5
  <body>
     <iframe id="iframe" 
           src="MyDialogContents.aspx?<%=Request.QueryString%>" 
           scrolling="no" width="100%" height="100%" frameborder="0" /> 
  </body>

[ Voor 18% gewijzigd door TlighT op 14-02-2005 16:26 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 denkt dat het eerder met Clientside zaken dan met .Net te maken heeft.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik begrijp wat je bedoelt, je kunt geen links openen of forms posten binnen hetzelfde (Modal)DialogWindow. Gezien je zeer ws. met javascript werkt (de ModalDialogWindow moet toch worden geopend, en ws. wil je iets met de returnValue van het window doen), kun je wel een recursieve functie gebruiken. Ik gebruik deze code zelf om plaatjes te kiezen uit een gallery, waar ook een file-upload-functie inzit.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
img = window.showModalDialog('url', '', 'dialogWidth:720px;dialogHeight:475px');

if( img == 'open_up_again' )
{
    getImagepathFromGallery();
    // ^^ is dus de functie waar dit instaat
}

Op het moment dat het form gepost wordt, opent het window een nieuw window. Daaraan staat de volgende code:

JavaScript:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
 opener.returnValue = 'open_up_again';
 opener.close();
 window.close();
</script>

De returnValue van de opener wordt gezet op de waarde waarop de oorspronkelijke pagina reageert, en dus opnieuw een venster opent. De gebruiker merkt hier weinig van, deze ziet alleen het venster flikkeren (sluiten + openen) :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:54

crisp

Devver

Pixelated

Je kan ook in je Dialog een frameset laden, en daarin pas je pagina; dan kan je wel links openen en forms posten. returnValue teruggeven kan door een javascriptfunctie in je frameset aan te roepen :)
(zijn ze toch nog ergens handig voor, die frames :P )

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 15-02-2005 00:31 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1