[ASP]option buttons

Pagina: 1
Acties:

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 10:59
Ik zit hier op mijn stage met volgend probleem in asp (geen .Net jammer genoeg)...

ik heb bovenaan mijn pagina een tabel staan (dynamisch opgevuld bij oproepen van de pagina...) de eerste kolom is een kolom met selectie rondjes met allemaal dezelfde naam. In de tabel staan allemaal verzekeringsaanvragen afhankelijk van het selectierondje dat geselecteerd is zouden onderaan de pagina de details voor die aanvraag te zien moeten zijn. De tabel blijft bovenaan gewoon staan en indien er een ander selectierondje aangeduid wordt moeten de details van die nieuw geselecteerde aanvraag getoond worden en die vorige details moeten weg...

Kan er iemand mij op weg zetten om dit op te vangen, want momenteel zie ik niet echt meer hoe ik dit moet oplossen... Heb al gezocht op google maar nog niks tegengekomen wat ik echt zoek...

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:31

mulder

ik spuug op het trottoir

Wat heb je al en wat lukt er niet dan

oogjes open, snaveltjes dicht

• Rath
momenteel heb ik mijn pagina (duh) en daarin een form
in dit form heb je dan een tabel die opgevuld wordt met alle nieuwe aanvragen
de value van de selectierondjes = het verzekeringsId, zodat wanneer er een rondje aangeduid is ik onmiddellijk de specifieke gegevens kan ophalen uit een oracle database. Enkel lukt het mij niet om wanneer er een rondje geselecteerd, dit onderaan de pagina te laten zien in een nieuwe tabel
De hoofdtabel moet altijd blijven staan. Het is de bedoeling dat ik in de tweede kolom van de hoofdtabel de aanvragen een bepaalde status geef en deze nieuwe statussen daarna doorvoer naar de database.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:31

mulder

ik spuug op het trottoir

Dus je moet zorgen dat of de pagina opnieuw word opgebouwd of dat onder aan een tabel word geladen.

Het eerst kan je doen door als je een selectie maakt, deze te posten en dus de pagina opnieuw op te bouwen.

Voor tweede zou je een iframe kunnen gebruiken die geladen word als je een selectie maakt.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Rath
Ga het eens wagen met een iframe, we zien wel waar we uitkomen :)

Verwijderd

ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zozeer.
er zijn zo op het eerste gezicht 3 mogelijkheden. Alle drie hebben ze hetzelfde uitgangsstandpunt. Het onChange event van je radiobutton gebruiken als je een andere radiobutton aanklikt:
  1. een complete repost van je scherm waarbij je die rondjeslijst (eventueel gecached) altijd neerzet en dan alleen die data rendert (in je ASP) die geselecteerd is. (voordeel simpel, nadeel meer processing dan je eigenlijk wil)
  2. Een IFrame waarbij je de src tag herzet en daarna het iframe refreshed zodat deze de nieuwe data neerzet. (voordeel simpel, ook wat processing, maar minder dan hierboven)
  3. Je gehele verzekeringstabel in javascript neerzetten en dan via "document.write" in javascript herbouwd (voordeel alles clientside, dus kan lekker snel misschien even zoeken naar een goede stringbuilder equivalent in JavaScript (zie ook http://www.quirksmode.org/index.html?/dom/innerhtml.html), nadeel minder controle over de output) ook niet doen bij veel data, vanwege de grootte pagina's die je maakt
Pagina: 1