Toon posts:

Een niet volledige connectivity op Local Lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok mede tweakers. situatie.schets:
Pc1 is de internet gateway die doormiddel van een router verbonden is met de PC2. Op de internet PC draait zonealarm 5.5 als firewall. Ik heb op beide de homenetworking wizard gedraaid. internet Gateway PC stuurt wel data maar ontvangt het niet van PC2. Ze kunnen ook locale bestanden niet delen terwijl het toch wel alle harde schijven als shared zijn aangevinkt.

Wat zie ik over het hoofd?

Verwijderd

Misschien moet je die 2 bakken niet met elkaar verbinden dmv router. Dat betekend dat je in een ander netwerk terecht komt. Gebruik de switch functie van de router daarvoor. Geef je computers vaste ip's want die krijgen ze dan niet meer van de router.
Waarom laat je die router niet gewoon als gateway fungeren? Lijkt me een stuk logischer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:49:
Misschien moet je die 2 bakken niet met elkaar verbinden dmv router. Dat betekend dat je in een ander netwerk terecht komt. Gebruik de switch functie van de router daarvoor. Geef je computers vaste ip's want die krijgen ze dan niet meer van de router.
Waarom laat je die router niet gewoon als gateway fungeren? Lijkt me een stuk logischer.
Je kan er ook voor kiezen om PC1 als DHCP server te laten werken en PC2 zelf een IP laten krijgen, dan weet je zeker dat het werkt, omdat het dan automatisch goedgezet wordt.