[premiere] 16:9 wordt opeens 4:3

Pagina: 1
Acties:

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 23:06

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Mijn probleem is dus dat als ik een filmpje van het 16:9 formaat importeer in mijn project (maakt niet uit met welke settings) dat het beeld dus automatisch 4:3 wordt. Dus of mijn project nou 16:9 of 4:3, square pixel of widescreen is het maakt allemaal geen moer uit.
Het lijkt dus wel aan het filmpje te liggen. (denk ik)
Het vage is ook dat veel media players het filmje als 4:3 afspelen. Dus het ziet er allemaal heel vaag uit. Alleen MP10 doet het goed.

Hoe kan ik nou zien waar het fout gaat? Het is trouwens een Mpeg file. en het formaat is 352x288 (11:9 dus).

Verwijderd

Is misschien een formaat waar premiere niet mee om kan gaan. Zelf settings daarvoor maken en/of exporteren als het juiste formaat.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Nee dat is het vreemde dus. Als ik de settings instel net als het filmpje (framerate en size) dan blijft het filpmje op het 11:9 formaat staan. En ook de media player reageren er dus vreemd op. Maar ik wil eigenlijk weten waar ik kan zien waar dat filpmje alle programma's verteld dat het 4:3 oid moet zijn.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:52:
Nee dat is het vreemde dus. Als ik de settings instel net als het filmpje (framerate en size) dan blijft het filpmje op het 11:9 formaat staan. En ook de media player reageren er dus vreemd op. Maar ik wil eigenlijk weten waar ik kan zien waar dat filpmje alle programma's verteld dat het 4:3 oid moet zijn.
Misschien staat vast hoe de preview eruit komt te zien. En als je exporteerd?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Dat is het ook niet. Ik mis dan de boven en onderkant van het filpmje en heb dikke zwarte balken aan de zijkant. Of scaled het filmpje gewoon.

Maar is er geen optie in premiere dat ik de verhoudingen kan veranderen. Dus dat ik het fimpje aan de zijkanten uitrek?

[ Voor 31% gewijzigd door LoeiOrdinair op 14-02-2005 14:58 ]

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:57:
Dat is het ook niet. Ik mis dan de boven en onderkant van het filpmje en heb dikke zwarte balken aan de zijkant. Of scaled het filmpje gewoon.

Maar is er geen optie in premiere dat ik de verhoudingen kan veranderen. Dus dat ik het fimpje aan de zijkanten uitrek?
Misschien eerst dat filmpje even door Virtualdub heen klatsen en er een DV format van maken. Ik denk dat dat wel oplossingen biedt.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:00:
[...]

Misschien eerst dat filmpje even door Virtualdub heen klatsen en er een DV format van maken. Ik denk dat dat wel oplossingen biedt.
Dit gaat mijn kennis even te boven!? Is dat een programma oid? Of een (render) optie?

Heb even gegoogled en het gevonden. Thanx voor je hulp. Ik ga het even proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door LoeiOrdinair op 14-02-2005 15:15 ]

Pagina: 1