Toon posts:

Backup met Partition Magic laat systeem crashen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb na een tijd van ellende me pc draaiend ik dacht back-up maken ghost 7.5 maar die ondersteunt geen dvd brander en de back-up te groot voor cd en ik vind het gebruiken van 6 cd's on overzichterlijk.

toen heb ik een partie back-up gemaakt met pq magic 8.0 de pc reboot om het door tevoeren halve wege daarvan blauw scherm ... deed niks meer gelukkig draaide alleen xp maar dus heb ik opnieuw er op gezet.

maarn u wil ik weer back up gaan maken ik durf het alleen niet mer met pq magic..

ik wil graag de oorzaak van de crash weten ?
btw info over back-up software is welkom.

info.

ik heb eerder op andere pc een backup gemaakt met pm 8 en dat werkt perfect.

specs

amd 2600 1.8 ghz
asrock k7s41 gx
512 pc 2700
maxtor 200 gb

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 16:02 ]

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik maak zelf altijd tijdelijk een extra partitie aan waarop de ghost image past, dan kan je gewoon je eerste partitie ghosten naar die andere en later de imagefile(s) branden naar DVD.

Verwijderd

Topicstarter
als ik die later dan weer terug wil zetten ondersteunt ghost dvd speler dan wel toch ?

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb nog nooit een image vanaf removable media teruggezet. Ik werk altijd met partities of liever zelfs een tweede HD. Dan heb je nooit het probleem welke je nu hebt dat de software je drive niet ondersteunt. Ik gebruik CD's en DVD's meer als opslagmedia en niet om er live iets vanaf te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
dat is ook wel een goede..
ik heb hier nog een 4gb schijfje liggen lijkt me toch wel voldoende voor een xp back-up..
voorlopig dan .. .

Verwijderd

Topicstarter
ondersteunt ghost 9.0 dvd-rw ?

Verwijderd

Topicstarter
laatste kickje dan maar

kom op waarom crash mij systeem bij het aan maken extra partititie / backup

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
elke foutmeldingen krijg je al de pc crasht? Als deze weer op is gestart, is er dan in het evenementenlogboek iets te zien?

offtopic:
cosmetische titelfix

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 16-02-2005 15:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

ik heb het ook gehad , ik heb niet veel tijd verspild en gelijk ghost 8.0 geinstalld en heb geen problemen ;)

Verwijderd

Heb je misschien een rotte versie van PM 8.0?
Heb ik nl eens gehad. Versie 7.0 geprobeerd en geen problemen meer....
Maar then again, dat was voor mij de oplossing, dat zegt niet zoveel over jouw situatie... maar zou kunnen

Verwijderd

Topicstarter
opstarten wat zeg je nu voro enge dingen ..

ik maak partitie in windows pqmagic 8.0
pc reboot om alles door te voeren halve wege stop die en kreeg je een blauw scherm met de test van als dit de eerste keer is bla bla bla dat verhaal over hard en software of dat goed zit.

ik gooi pc uit .. zet hem opnieuw aan hij begint op nieuw met doorvoeren pq magic en weer het zelfde scherm...

maar ja xp er over was niet erg want install was clean daar wou ik back-up van maken..
dus geen bestanden verloren .

omdat xp er over kon ik niet in het logboek komen .

// edit ik heb eerder gebruik gemaakt van dezelfde pq magic en dat ging goed

// edit

ik zat beetje rond te kijken GoT

idee 2de hdd er in plaatsen van voorlopig 4 gb.

2de partitie op me 200 gb aanmaken de 1ste partitie houden voor allen windows en progs en de ander voor muziek/films.

dan gewoon duplicatie maken van part. C:\ naar part. E:\(de 4gb) naarmijn mening kan dit geen kwaad en moet je dus bij een crash ghost laden vanaf diskette en de part. e: naar c: kopieren.

gaat dit werken of zie ik wat over het hoofd ?

Nu de belangrijkste vraag is er back-up software dat automatisch een backup van de ene schijf op de andere kan maken ?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
wie hebben er ervaring met NERO Back -it-up kan je die bootable maken en terug zetten als syteem gecrash is zonder xp te herinstaleren.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:46:
wie hebben er ervaring met NERO Back -it-up kan je die bootable maken en terug zetten als syteem gecrash is zonder xp te herinstaleren.
Dat Nero-geval raad ik je af, bij mij zorgde dat voor conflicten. Vraag mij niet meer met welk programma, ben ik allang vergeten :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het spijt me wel, maar ik snap gewoon geen reet van wat je zegt. Misschien in je op gekomen om gewoon goede zinnen te maken en een klein beetje op je spelling letten. Het is net alsof je in 2 tellen een heel bericht wou typen zo veel fouten staan erin.

Dingen als punten, komma's en hoofdletters bij nieuwe zinnen zijn totaal niet overbodig en vraagtekens aan het einde van vragen ook niet echt. Er staat geen zin zonder fouten op misschien een enkele uitzondering na. Een typefoutje, boeit niet, maar dit slaat gewoon alles.

Voor de rest is het moeilijk om je te helpen als niemand hier weet wat voor foutmeldingen je dan krijgt,

@zenith: Dat doe je niet speciaal voor mij, maar is gewoon gewenst op dit forum. Het is geen MSN en daar hoeft het dus ook niet op te lijken, maar het is makkelijker voor mensen om jou te helpen als je gewoon even de tijd neemt voor je een post plaatst.

[ Voor 62% gewijzigd door Hann1BaL op 17-02-2005 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dan sla ik dat over want ik moet wel zekerheid zoiezo vind ik het vaag dat nero een backup kon maken terwijl pc aan het downloaden was in de map van de back-up zonder foutmeldingen :S

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:56:
Het spijt me wel, maar ik snap gewoon geen reet van wat je zegt. Misschien in je op gekomen om gewoon goede zinnen te maken en een klein beetje op je spelling letten. Het is net alsof je in 2 tellen een heel bericht wou typen zo veel fouten staan erin.
//edit is de std foutmelding van xp als je pc een grote fout krijgt.

windows is verkeerd afgesloten.
als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet start dan de computer opnieuw op.

Is dit bericht vaken voor gekomen neem contact op met de systeem beheerder.

ik ben gekomen tot het volgende voor back-ups

- Duur software kopen en een back-up op dvd-rw laten maken
- Een 2de schijf er in plaatsen voor alleen back-ups met ghost .
- ghost back-up op 2e partitie maken en later branden op dvd.

mijn voorkeur heefd de volgede opstelling .

200 gb hdd delen in 20 en 180
op de 20 gb windows instaleren en op de 180 muziek / films.

En dan op me 2de hdd back-ups maken van me c schijf.

back-uppen gaat prima werken met ghost maar het is niet auto-matisch.
suggesties voor back-ups zijn welkom.

Bedankt

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 16:07 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Een crash bij het aanmaken van een partitie is het risico van het vak waar je ook voor gewaarschuwd bent door PM! Als het goed is, heb je rescuediscs gemaakt die je kan gebruiken om dat terug te keren.
Het probleem is nu dat je waarschijnlijk je schijf niet meer kan benaderen door dat de partitietabel verkloot is.

Niemand kan je de reden van die crash geven. Het gebeurt gewoon wel eens. In ieder geval kan de wijze les wel zijn: voortaan eerst belangrijke bestanden ergens opslaan voordat je een partitie er bij maakt!

Je kan zoeken naar datarecovery programma's om de belangrijke data terug te krijgen. Iemand die wat weet?
Volgens mij heb jij namelijk geen backup programma's nodig, maar recovery, omdat je schijf nu niet meer goed werkt door de fout tijdens het herpartitioneren.
(tenminste, ik hoop dat ik je goed begrepen heb..)

edit: ziet er naar uit dat ik je alsnog verkeerd begrepen hebt. laat dus maar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 17-02-2005 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had al me belangrijke bestanden bij voorbaat op dvd gebrand maar dat houd niet in dat ik het leuk vind om xp te herinstaleren.

rescue disk .... die heb ik NU wel gemaakt.. maar toen nog niet helemaal had ik de herinstallatie daarmee kunnen verkomen ?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:09:
ik had al me belangrijke bestanden bij voorbaat op dvd gebrand maar dat houd niet in dat ik het leuk vind om xp te herinstaleren.

rescue disk .... die heb ik NU wel gemaakt.. maar toen nog niet helemaal had ik de herinstallatie daarmee kunnen verkomen ?
Jij mag raden waar die rescue discs voor zijn :) Om het te kunnen herstellen in de oude staat.

Je moet net na een verse install gewoon meteen een image maken en als de schijf toch leeg is, kan je net zo goed met FDISK partities aanmaken. (dmv windows xp cd bijvoorbeeld.)

Op 2 schijven is nog beter. Zo verklein je de kans dat je belangrijke dingen kwijt raakt als bijvoorbeeld 1 schijf crasht

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist van de ene partitie een image gemaakt op de andere partitie met ghost 7.5 bij 75% gaf hij de melding over een nieuw medium

extra partitie is 10 gb Fat32 dus groot zat nu is de back-up gelukt maar hij vroeg aan het einde niet of ik de computer wil resette.

nu ziet me back up partitie er zo uit ..

Afbeeldingslocatie: http://img17.exs.cx/img17/757/naamloos6ou.th.jpg

ik vind het een beetje vreemd suggesties hierover ?

//edit

wat is het verschil in compressie is het risico vol als ik kies voor HIGH compressie of maakt het niet uit ..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 10:24 ]

Pagina: 1