Toon posts:

PC flikkert zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd nogal een raar probleem ;(
Ongeveer 1 keer per dag (machine staat 24/7 aan) op een compleet willekeurige tijd
valt me pc helemaal uit. Als ik op de power knop druk gaat ie niet meer aan, ik moet dan de power
stekker er uit trekken even 1 minuut wachten en het ding er weer instoppen en me machine kan dan weer aan. Meestal gebeurt dit midden in de nacht terwijl ik lig te tukken, soms onder het gamen.

Specs van me pc

Qtech 550Watt ATX
AMD XP 2000+ (zalman CNPS6000-Cu)
1024mb (2 x 256mb, 1 x 512mb @ 333Mhz)
Geforce MX 440 128mb
Western Digital 200GB 7400RPM 8mb cache
Maxtor 60GB 7400RPM
4x extern USB 2.0 Maxtor 200GB 7400RPM 8mb cache
Cooler Master Aerogate II
Blue CCFL's

Ik had me 4 externe drives eerst intern en dacht dat het aan stroom gebruik lag. Het is nu wel iets minder geworden heb ik het idee maar het gebeurt nog steeds. 550Watt moet toch meer dan voldoende zijn lijkt me.

Als iemand een idee heeft wat het kan zijn.. please help me.. Ik kan me niks meer bedenken.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
die voeding is wel 550 watt maar het is ook een B merk ;), Qtech staat niet erg hoog in mijn straatje. Welke OS draai je? Zie je nog errors staan in je event viewer? Gebeurt dit ook als die randapparatuur niet is aangesloten?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ehm als eerste veroordeel ik de Qtec voeding. Die dingen kunnen echt geen 550 watt leveren. Probeer eerst eens met een degelijke voeding (Aopen, Tagan, Zalman, Enermax ed) en kijk dan of het aan de voeding ligt :)

Welk mobo is het btw?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Onstabiele voeding heeft niks met voldoende capaciteit te maken. Het kan ook aan je software liggen. Dus vink auo restart optie uit in My Computer-Advanced- kun je uitvinken en kijken waarom je computer zomaar uit gaat.

Lucky Goldstar

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
In principe kan het een heleboel zijn. In 1 geval lag het bij mij aan m'n te warme processor en aan het andere geval aan m'n videokaart. Kijk ff in je bios welke temp je onderdelen en pc heeft.

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
-Event viewer geeft geen foutmeldingen
-Auto restart staat al uit
-Moederbord is een Aopen AK77-333

Verwijderd

Topicstarter
Aerogate geeft aan en bios ook dat processor 34,2 graden is en Videokaart 36,1

Als het aan m'n voeding ligt zal ik een nieuwe voeding moeten kopen, iets wat ik liever niet doe voor ik weet dat het daaraan ligt.

Ohwja besturing systeem is Windows XP Media Center Edition (sp2 incl)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 14:33 ]

Verwijderd

Als het blijkbaar niet aan je software ligt, en je temperaturen zijn ook stabiel ga ik ook behoorlijk richting de voeding denken.

Ik heb zelf ook een Q-Tech 550, en mijn computer zou in theorie behoorlijk meer stroom moeten gebruiken want ik heb een Barton 2800+ met 1 gig geheugen (2xTwinMos 512 @ 400), en een 9800 Pro -> Xt en 4 harde schijven intern en dat trekt ie behoorlijk goed.

Het kan dus zijn dat je voeding gewoon wat minder geworden is en dat hij het nu gewoon niet meer trekt.

Ik zou het in ieder geval proberen met een andere voeding dan kun je het uitsluiten of je hebt de oorzaak.
Pagina: 1