Toon posts:

Pc boot niet door.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag.

Ik heb hier een Shuttle barebone (3200+ 64bit) (6800LE) (512mb)
Als ik een Cd-Rom Speler wil aansluiten boot hij windows niet meer door.. ik heb een dvd en cd-rom speler geprobeerd. Iemand enig idee waarom dit niet werkt? Tis een 260watt SilentX Voeding.

Groeten Roy

Verwijderd

Detectie in de bios?
IDE channel 2 op master al geprobeerd?
Windows booten van cdrom en herstel uitvoeren :/

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij vind hem gewoon, als ik gewoon mijn cdrom speler niet aansluit boot hij direct door, als ik hem wel heb aangesloten boot hij niet door, ik heb slave en master geprobeerd.. herstel nog niet gedaan..

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Hoe staan je jumpers?
Denk eraan mocht je hdd als primary master staan dat je de cd-rom speler als primary slave instelt of als secondary master.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft gewoon haken in het windows laad balkje... hij blijft maar ---->> gaan, verder niks misschien moet ik 30mins wachten ofzo? hdd = first master, cd= second master.. moet toch geen probleem zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:29:
Hij blijft gewoon haken in het windows laad balkje... hij blijft maar ---->> gaan, verder niks misschien moet ik 30mins wachten ofzo? hdd = first master, cd= second master.. moet toch geen probleem zijn?
Ja misschien even wachten en anders herstel. Als dat goed werkt en je systeem is gaar door het herstel, dan opnieuw installen. :/

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 07:37

Beercase

So soft!

Andere kabel geprobeert? Zijn beide drives miss stuk. Probeer eens de drive te openen als hij bij het bootscherm wacht.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-03 19:00

Lord_Nemesis

Wa oars?

Heb hier het zelfde probleem.

-.Roy.-: start hij wel op in veilige modus? zo ja kijk eens in je event viewer. Ik heb daar namelijk tekens dezelfde meldingen:

- Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.
- Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043C voor regel 44 van d:\nt_qxp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp.

herinstall helpt niet, na een aantal keren opstarten weer hetzelfde probleem. Weet ondertussen zeker dat het niet aan de hardware ligt. Heb namelijk het systeem meerdere keren geprobeerd met verschillende hardware configs (wel met mn windows schijf).

Vroeg me af of jij dezelfde meldingen in je eventviewer hebt.

p.s. Als ik in veilige modus service pack er overheen haal doet hij het weer een paar keer goed ( sp1 of sp2, maakt niks uit)

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Nemesis op 14-02-2005 15:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Verwijderd

LordNemesis schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:06:
Heb hier het zelfde probleem.

-.Roy.-: start hij wel op in veilige modus? zo ja kijk eens in je event viewer. Ik heb daar namelijk tekens dezelfde meldingen:

- Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.
- Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 8007043C voor regel 44 van d:\nt_qxp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp.

herinstall helpt niet, na een aantal keren opstarten weer hetzelfde probleem. Weet ondertussen zeker dat het niet aan de hardware ligt. Heb namelijk het systeem meerdere keren geprobeerd met verschillende hardware configs (wel met mn windows schijf).

Vroeg me af of jij dezelfde meldingen in je eventviewer hebt.

p.s. Als ik in veilige modus service pack er overheen haal doet hij het weer een paar keer goed ( sp1 of sp2, maakt niks uit)
Dat wordt dan win2k :P
Dat werkt tenminste :)
_/-\o_

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:13:
[...]

Dat wordt dan win2k :P
Dat werkt tenminste :)
_/-\o_
Wat een heerlijke zinnige rectie weer.

nee, ik neem wel linux, NOG beter!!!! :Z

Ik vroeg mij dus alleen af of roy hetzelfde had als mij.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Verwijderd

LordNemesis schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:18:
[...]

Wat een heerlijke zinnige rectie weer.

nee, ik neem wel linux, NOG beter!!!! :Z

Ik vroeg mij dus alleen af of roy hetzelfde had als mij.
Excuses... het valt wel te proberen.

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Natuurlijk kun je het proberen, maar XP zou toch ook normaal moeten werken?

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Kijk eens in je bios of je secondary master wel op auto staat, is dit wel zo kan je altijd nog cd-rom proberen.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

GreenthumB schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:49:
Kijk eens in je bios of je secondary master wel op auto staat, is dit wel zo kan je altijd nog cd-rom proberen.
Inderdaad.. ff bios checken en je jumper settings (ook de plaats op de ide kabel maakt uit dus check dat ook ff).
Pagina: 1