Toon posts:

Geen dataoverdracht meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele weken is er geen dataoverdracht meer mogelijk via het inbelnetwerk. We hebben ADSL via een USB modem en doen Telebankieren via een externe, analoge modem. Beide verbindingen doen ineens niks meer. Er wordt wel verbinding gemaakt maar er is totaal geen overdracht van data. Pingen lukt wel, maar tracert lukt niet; er zijn geen bronnen.
Er is een actieve, interne LAN-verbinding; deze werkt wel. OS is Windows XP met Service Pack 2.

Ik heb de Windows Firewall al volledig uit gezet én Norton Antivirus verwijderd. Verder is de pc gescand met Ad-Aware op spyware. Ook heb ik de ADSL verbinding al een paar keer opnieuw geinstalleerd. Tot nu toe nog steeds geen resultaat...

Weet iemand iets anders (behalve Windows opnieuw installeren)?

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:19:
Sinds enkele weken is er geen dataoverdracht meer mogelijk via het inbelnetwerk. We hebben ADSL via een USB modem en doen Telebankieren via een externe, analoge modem. Beide verbindingen doen ineens niks meer.

Er wordt wel verbinding gemaakt maar er is totaal geen overdracht van data. Pingen lukt wel, maar tracert lukt niet; er zijn geen bronnen.
Waar ping je dan naar? Pingen is namelijk dataoverdracht, dus iets klopt hier niet...

Even voor de duidelijkheid: je hebt dus 2 externe modems, waarvan tenministe 1 usb: 1 voor analoog inbellen en 1 voor adsl. (oh, waarom bestaan die dingen?)

En ze werken dus allebei niet meer?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ping naar IP 194.151.104.196, de website van Het Net. Heb ik trouwens gedaan op aanraden van de Helpdesk... Daarna tracert naar dezelfde IP en dat lukt niet.

We hebben inderdaad 2 externe modems: 1 USB voor de ADSL, 1 analoog voor Rabo Telebankieren.
De modems werken nog wel; ik kan gewoon inbellen en dan is er verbinding. Ik sta dan ook geregistreerd als ingelogd bij Het Net.
Ik kan alleen geen enkele website of e-mail openen; en er worden ook geen paketten verstuurd of ontvangen (het is dus niet zo dat de verbinding vol loopt door een virus of iets dergelijks). Het lijkt dus alsof er helemaal geen dataoverdracht is.

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Kun je surfen op ip?

[ Voor 10% gewijzigd door sarinsarin op 14-02-2005 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hiermee niet zo bekend; surfen op ip? Je bedoelt of ik verschillende adressen kan pingen?
Ik ken niet veel ip-adressen uit mijn hoofd, dus (nog) niet geprobeerd. Welke kan ik proberen dan?
Wel heb ik via ipconfig de standaard gateway gevonden en het lukte wel om die te pingen...

• prutser001
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

waarom heb je een analoge modem voor telebankieren? ik doe dat hier gewoon over adsl.
koppel dat ding eens los en probeer opnieuw?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Telebankieren kan niet via ADSL vandaar de aparte analoge modem; Telebankieren is een apart programma (voor bedrijven), waarmee je inbelt bij de bank zelf.
Er is een verschil tussen telebankieren en internetbankieren, dat laatste kan namelijk wel via ADSL. Maar ja, dat hebben we niet...

Ik heb trouwens nog steeds geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Iemand?

• jelvank
  • Laatst online: 06-03-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:58:
Ik ben hiermee niet zo bekend; surfen op ip? Je bedoelt of ik verschillende adressen kan pingen?
Ik ken niet veel ip-adressen uit mijn hoofd, dus (nog) niet geprobeerd. Welke kan ik proberen dan?
Wel heb ik via ipconfig de standaard gateway gevonden en het lukte wel om die te pingen...
Nou neem dat adres van Het Net eens en kijk of je een site krijgt. Dan is er namelijk alleen iets mis met je dns. Kijk bij het pingen ook eens waar het antwoord vandaan komt: "antwoord van ..."
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:26:
We hebben inderdaad 2 externe modems: 1 USB voor de ADSL, 1 analoog voor Rabo Telebankieren.
De modems werken nog wel; ik kan gewoon inbellen en dan is er verbinding. Ik sta dan ook geregistreerd als ingelogd bij Het Net.
Maar dat weet je toch niet voor dat analoge modem? Of heb je ook geprobeerd analoog in te bellen? Ik neem aan dat je daar dus alleen mee bankiert.

Verwijderd

Topicstarter
jelvank schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:51:
Nou neem dat adres van Het Net eens en kijk of je een site krijgt. Dan is er namelijk alleen iets mis met je dns. Kijk bij het pingen ook eens waar het antwoord vandaan komt: "antwoord van ..."
Heb ik geprobeerd. Surfen op ip lukt niet. Bij pingen krijg ik gewoon antwoord van het opgevraagde ip: 194.151.104.196. Geen pakketten verloren en een gemiddelde ping van 21 ms.
Maar dat weet je toch niet voor dat analoge modem? Of heb je ook geprobeerd analoog in te bellen? Ik neem aan dat je daar dus alleen mee bankiert.
Ik kan zowel met de ADSL modem als de analoge modem inbellen en inloggen bij Het Net; beide heb ik geprobeerd en geverifieerd met de helpdesk. Alleen kunnen zij me daarna niet verder helpen...

Dus even samenvattend: het kernprobleem is dat er geen dataoverdracht meer is.

Ik kan WEL:
- inbellen en inloggen bij Het Net met zowel de ADSL als analoge modem
- pingen naar ip zonder problemen

Ik kan NIET:
- de route opvragen met tracert (geen bronnen)
- surfen op IP
Pagina: 1